Mercedes całkiem niedawno zaprezentował koncepcyjną ciężarówkę Future Truck 2025. Oprócz ciekawej stylistyki gwoździem programu był tryb autonomicznej jazdy, który mógł sterować tirem do prędkości 85 km/h. W przypadku koncepcyjnego autobusu (Future Bus) Niemcy poszli tym samym tropem. Autopilot w autobusie nazywa się City Pilot i może wyręczyć kierowcę do prędkości 70 km/h. W mieście większa prędkość nie jest potrzebna.
Korzyści z autopilota? Mercedes wymienia przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa oraz niższe spalanie.
Future Bus to prawdziwy, jeżdżący autobus. Koncept zaprezentował swoje umiejętności podczas 20-kilometrowego kursu po ulicach Amsterdamu. Nad systemem czuwał kierowca, ale autopilot poradził sobie w ruchu miejskim bez pomocy człowieka.
Mercedes zapowiada, że produkcyjne autobusy na bazie Future Bus pojawią się na drogach "już niedługo". Kiedy dokładnie, jeszcze nie wiadomo. Jednak producenci aut w przypadku systemów autonomicznej jazdy najczęściej celują w 2020 albo 2025 rok.
ZOBACZ TAKŻE:
Tuning | Mercedes GLE Coupe Inferno | Przepych po rosyjsku
INNE LINKI: