Kia Niro | Ceny w Polsce | Hybrydowy crossover nad Wisłą

Koreańczycy stawiają na przyjazne środowisku napędy. Do Polski przyjechała właśnie Kia Niro, nowoczesny hybrydowy crossover. Ile kosztuje?
Kia Optima Kia Optima | Ceny w Polsce

Kia Niro bazuje na nowej platformie koreańskiego koncernu, która będzie wykorzystywana w zielonych samochodach Hyundaia i Kii. Niro wiele elementów zapożyczyła z konkurenta Toyoty Prius, Hyundaia Ioniq. Crossover mierzy 4 355 mm długości, 1 805 mm szerokości, 1535 mm wysokości i 2 700 mm rozstawu osi.

Sercem Kii Niro jest układ hybrydowy o łącznej mocy 141 KM i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na pokładzie współpracują ze sobą dwa silniki. 1,6-litrowy spalinowy czterocylindrowiec DOHC (105 KM,  147 Nm) dostał do pomocy elektryczny motor (44 KM, 170 Nm). Moc trafia na koła przedniej osi. W standardzie Kia Niro wyposażona jest w 6-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów DCT.

Osiągi? Pierwsza setka to kwestia 11,5 sekundy, a Niro rozpędzi się do 162 km/h. Koreańczycy chwalą się wyjątkowo niskim spalaniem - zapewniają, że na 16-calowych kołach średni apetyt Niro na paliwo ma wynosić tylko 3,8 litra na 100 km.

Ceny i wersje wyposażenia

Ceny Kii Niro 1.6 GDi 141 KM 6DCT startują od 86 900 złotych za crossovera w podstawowej wersji wyposażenia M.

Wyposażenie standardowe wersji M (86 900 złotych):

- 7 poduszek powietrznych, Kia Lane Assist
- radioodtwarzacz MP3 z kolorowym ekranem dotykowym LCD 5”
- zestaw zegarów z wyświetlaczem LCD 3,5”
- światła do jazdy dziennej LED, tylne lampy LED
- skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
- klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
- felgi aluminiowe 16” z oponami Michelin 205/60 R16
- relingi dachowe

Wyposażenie standardowe wersji L (94 900 złotych)

- czujniki parkowania tyłem, lusterka boczne składane
- elektrycznie z funkcją kierunkowskazów LED
- zestaw zegarów z kolorowym wyświetlaczem LCD 4,2”
- Kia Navi System z usługami TomTom i Android auto
- elementy wnętrza w kolorze fortepianowym
- tapicerka skórzano-materiałowa
- fotochromatyczne lusterko, czujnik deszczu

Wyposażenie standardowe wersji XL (107 900 złotych)

- czujniki parkowania przód i tył
- reflektory bi-ksenonowe
- Kia Navi System Plus z systemem audio JBL
- fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8 kierunkach
- podgrzewana kierownica oraz fotele przednie
- system bezkluczykowy
- przyciemniane szyby
- indukcyjna, bezprzewodowa ładowarka do telefonu
- felgi aluminiowe 18” z oponami 225 / 45 R18

Co na to konkurencja?

Zwykle w tym miejscu wymieniamy najgroźniejszych konkurentów opisywanego modelu i podajemy ich ceny. Jednak w przypadku Kii Niro nie jest to wcale takie proste, bo na polskim rynku trudno znaleźć mu bezpośredniego rywala. Sama Kia opisując swój nowy model bierze na cel hybrydową Toyotę Auris. Ceny japońskiego kompaktu (1.8 136 KM) startują od niecałych 84 tysięcy złotych.

Już za parę tygodni najgroźniejszym rywalem Kii Niro będzie inna Toyota, model C-HR z hybrydowym układem pożyczonym z najnowszego Priusa (łączna moc 122 KM). Podobnie jak Niro, również C-HR jest crossoverem. Przedsprzedaż Toyoty rusza na jesieni, a auto ma pojawić się na drogach jeszcze w tym roku. Cennik pozostaje tajemnicą.

ZOBACZ TAKŻE:

Kia Telluride | Nowa linia stylistyczna?

Kia Telluride

INNE LINKI

Toyota C-HR | Przyszłość crossoverów

Tesla Model X 60D | W "przystępnej" cenie

Kia Sportage | Pierwsza jazda | Jeździ, jak wygląda?

Zdjęcie ALAN-199A AM Zdjęcie TTI TCB-881 Zdjęcie President Henry Classic ASC
ALAN-199A AM TTI TCB-881 President Henry Classic ASC
Porównaj ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (28)
Kia Niro | Ceny w Polsce | Hybrydowy crossover nad Wisłą
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: xvzx

    Oceniono 12 razy 6

    W tej cenie to jest bardzo fajna propozycja. Wybrałbym ją, gdybym teraz kupował crossovera - zamiast np. Sportage diesel.

  • antoniferdynand

    Oceniono 4 razy 4

    Mnie się podoba koncepcja plug-in którą rozważają bo najczęściej nie przekraczam na trasie dom-praca-zakupy-dom 50 km. Czytałem jednak kiedyś opis priusa w pierwszym wydaniu tego rozwiązania (bodajże Prius III z 25 zasięgiem ale mogę się mylić), który w zimie wymagał rozgrzania silnika benzynowego przed strątem (!!!) tudzież uruchomienia go w momencie kiedy chcemy użyć wewnątrz nawiewu, itp, itd. Jeżeli tak ma to wyglądać obecnie - także w planowanej KII to chyba lipa....

  • Gość: wqrzony

    Oceniono 4 razy 2

    A nie mogli dać zwykłej benzyny za 69.900? Nie każdy będzie kupował sportage za co najmniej 90-100 tys., soul dziwactwo z małym bagażnikiem, a venga karykatura hyundaia ix20.

  • Gość: mck

    Oceniono 8 razy 2

    Wszystko bardzo fajnie, cena rozsądna, samochód niebrzydki, wyposażenie dobre. Brakuje nieco osiągów. 140 KM w ciężkim samochodzie to zdecydowanie za mało. Przydałby się mocniejszy silnik, który zapewniły przyzwoite osiągi (tak mam świadomość, że to oznaczałoby wzrost spalania).

  • Gość: olek _31

    Oceniono 1 raz 1

    Ja jeżdżę teraz zastępczą Sportage z Panka i bardzo sobie chwalę ten wybór. Z tego co słyszałem, Kia jest bardzo dobrą i docenianą marką.

  • Gość: Ms

    Oceniono 3 razy 1

    A nad Odrą też będzie?

  • Gość: ...

    Oceniono 13 razy 1

    Mocną stroną tego samochodu jest wygląd, cena i przede wszystkim normalna skrzynia biegów, a nie jakieś CVT jak w japońskich hybrydach ...

  • ks-t

    Oceniono 10 razy 0

    NIe przekonuje mnie hybryda z osiągami gorszymi od Ceeda z benzyniakiem 1,6. W te 3,8 litra można wierzyć tak jak w 5,4 w Ceedzie. W realu jest to 7- 7,5 a więc w hybrydzie spodziewałbym się ok. 5,5. różnica w cenie to ok 30 tys zł. NIe warto.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX