Mazda 6 | Będzie mocniejszy, turbodoładowany silnik

Mazda planuje wprowadzić do sprzedaży mocniejszy wariant modelu 6. Limuzyna ma dostać nowy silnik prosto z SUV-a CX-9
Mazda CX-9 Mazda CX-9 w Europie? "Jest taka możliwość"

Nowy duży SUV Mazdy, model CX-9, zadebiutował pod koniec zeszłego roku na targach w Los Angeles. Jedną z największych nowości był nowy turbodoładowany silnik 2.5. Jeden z najważniejszych inżynierów w Mazdzie, Dave Coleman, stwierdził, że nowy silnik ma praktycznie takie same rozmiary jak wolnossące jednostki 2.5 i nic nie stoi na przeszkodzie, aby wsadzić go pod maskę innych modeli niż CX-9.

W pierwszej kolejności nowy motor ma trafić do Mazdy 6. W "szóstce" miałby rozwijać moc na poziomie 227 KM. Aktualnie najmocniejsza Mazda 6 oferuje kierowcy 192 KM. Następny w kolejce jest model 3, a potem mniejsze auta z serii CX.

Nowy silnik w CX-9

SKYACTIV-G 2.5T to zupełnie nowy silnik Mazdy, który został zaprezentowany w Los Angeles. W wersji na rynek północnoamerykański rozwija moc 250 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Nowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oparta na wolnossącym silniku SKYACTIV-G 2.5, oferowanym w modelach Mazda CX-5 i 6, jest pierwszym turbodoładowanym silnikiem z serii SKYACTIV-G. Początkowo będzie oferowana tylko w CX-9. Sprzężono ją z 6-biegowym automatem.

ZOBACZ TAKŻE:

Mazda CX-4 | Czas na pięknego SUV-a coupe od Mazdy

Mazda CX-4

INNE LINKI

Wideo | 1500-konna Mazda MX-5 driftuje na torze

Noga z gazu. W tych miejscach działa Odcinkowy Pomiar Prędkości

Pomysły znad Sekwany | Koncepty Renault

Mazda RX-VISION | Rotacyjna przyszłość

Więcej o:
Komentarze (61)
Mazda 6 | Będzie mocniejszy, turbodoładowany silnik
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gość

    Oceniono 35 razy 21

    Tylko zamontowanie tej turbiny nie oznacza zmniejszenia pojemności (jak u innych producentów) a zwiększenie mocy. Więc argument o zdradzeniu własnych technologii nie jest trafiony, tym bardziej, że Mazda już produkowała silniki beznynowe z turbiną. :)

  • Gość: zadowolony kierowca

    Oceniono 17 razy 15

    Od 7 miesięcy jeżdżę Mazdą 6 2,5 Przejechane 47 tyś km wcześniej 2 Accordy. Krótko i na temat bajka bajka a kto pisze coś innego to nie ma pojęcia o silniku 2,5 bez turbo. Spalanie rewelacyjne. Dodają bo zawsze się znajdzie kilku nowych klientów.Komu się nie podoba niech kupuje ,,wieś-wageny"Sądzę ze w tej chwili najlepsza propozycja cenowo jakościowa w tej klasie samochodów i KONIEC TEMATU

  • Gość: gosciu

    Oceniono 9 razy 7

    Świetny krok ze strony Mazdy. Zawsze uważałem, że temu dynamicznie zaprojektowanemu autu przydałaby się jakaś mocniejsza jednostka. Osobiście uważam, ze strzałem w 10 byłoby 2.0T. Takie niewysilone ale trwałe, ok 200KM zamiast większego 2,5T (wyższa akcyza). Ale i tak fajnie.

  • Gość: Tomas

    Oceniono 2 razy 2

    Jeżdżę Mazda 6 FL 2016 od roku. Komfort jazdy jest super, wygląd super, spalanie super przy tak dużym aucie w granicach niecałe 7,0 l/100km ale tak, lusterko kierowcy wymienione, tarcze hamulcowe przód biją przy większych prędkościach podczas hamowania oraz inne błahe może wady tego auta. Miałem wcześniej Accorda i po przejechaniu 180 tysięcy km nic kompletnie się nie działo, szkoda że Honda nie wyprodukowała na Europę nowszego modele
    Uważam Mazdę za ładne ale nie dopracowane w szczegółach auto i raczej już nie kupię tej marki samochodu w przyszłości.

  • mgsltd

    Oceniono 2 razy 2

    Jezdze CX-9 z 3,7l silnikiem i nie wyobrazam sobie mniejszego w tym aucie. Turbo jest ok, ale korzysci nie odzwierciedlaja ryzyka. 3l turbo moze bym zrozumial, ale pakowanie mniejszego do tak wielkiego auta to juz kuriozum. Rozumiem ekologie i inne przeslanki producentow w celu ograniczenia emisji, ale ni jak sie maja do aktualnych wymagan konsumentow. Nie mam nic przeciwko turbo, ale V6 minimum musi byc. minimum 100KM/1000kg masy to odpowiedni wskaznik. Dlatego 2,5T w "6" ma sens, ale w cx-9 zadnego. Mondeo / Smax z 2,5T to bardzo fajne auta.

  • Gość: Andre

    Oceniono 1 raz 1

    Mam M6 2.0 z 2014r 165km sedan.
    Pierwsze co mi brakuje w tym aucie (najmocniejszy dostępny benzyniak z manualem jaki był dostępny) to moc i osiągi. Jest też 2.5 ale dostępna jest tylko z automatem.
    Drugie to lakier słabiutki. Trzecie to słabe wyciszenie. Czwarte głośne zawieszenie na wertepach.
    Piąte: powymieniane na gwarancji lusterka, hamulec ręczny, podłokietnik i jeszcze pare drobiazgów. To w ogóle nie powinno mieć miejsca.
    Ale wszystko bym wybaczył (nie ma samochodów idealnych) gdyby była wersja np. 2.5 turbo lub 3.0 bez turbo oczywiście tylko w manualu. Gdyby była taka to mimo w/w wad 6-ki byłaby najlepszym samochodem jaki bym chciał mieć.
    A tak to czekam na nowego Accorda dostępnego w PL.
    Andre

  • diabelskipomiot

    0

    Ludki, czytajcie ze zrozumieniem. Nigdzie nie ma nic o zmniejszaniu pojemności. Jak nie było turbiny, narzekali, że nie ma turbiny, jak będzie wariant (UWAGA! DO WYBORU!) z turbiną, to narzekają, że jest z turbiną. Weź tu ludziom dogódź.

  • Gość: janek

    Oceniono 2 razy 0

    przeczytaj bardzo ciekawy artykuł: Pokaż Swoją Hondę!
    NA- Zycietowiecej

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX