Renault Megane Sedan | Rodzina się rozrasta

Renault konsekwentnie uzupełnia ofertę Megane. Po hatchbacku i zaprezentowanym w Genewie kombi, teraz przyszedł czas na sedana. Mały Talisman przyjedzie także Polski
Renault Talisman Grandtour Renault Talisman Grandtour | Pierwsza jazda | Można się zakochać

Do rodziny Megane właśnie dołączył czterodrzwiowy sedan. Obyło się oczywiście bez większych zaskoczeń. Charakterystyczna stylistyka francuskiej marki się nie zmieniła, a Megane wygląda jak mniejszy brat Talismana.

Wnętrze i wyposażenie również nie różni się od hatchbacka. Nie zabraknie więc nowoczesnego projektu kabiny, 7-calowego wyświetlacza TFT przy zegarach oraz 8,7-calowego ekranu dotykowego, który pełni rolę centrum dowodzenia nowoczesnym systemem multimedialnym R-Link 2. Renault Megane sedan będzie także wyposażone we wszystkie systemy bezpieczeństwa i inteligentnych asystentów kierowcy, jakie Renault oferuje w hatchbacku i kombi.

Pojemność bagażnika sedana to 508 litrów. Dzięki funkcji Easy Trunk Access (opcja) można się do niego dostać bez użycia rąk. Wystarczy przesunąć stopą pod autem, a bagażnik sam się otworzy.

Renault Megane Sedan

W zależności od rynku sedan będzie dostępny z 5 różnymi jednostkami napędowymi.

Silniki benzynowe:

- Wolnossący SCe 115 (5-biegowy manual albo skrzynia CVT)

- Benzynowy, turbodoładowany TCe 130 (6-biegowy manual albo 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna EDC)

Silniki diesla:

- dCi 90 (6-biegowy manual)

- dCi 110 (6-biegowy manual albo 6-biegowa skrzynia automatyczna EDC)

- dCi 130 (6-biegowy manual)

Megane sedan będzie produkowane w Turcji. Do sprzedaży trafi w ponad 20 krajach, a oprócz Turcji najważniejsze będą: Australia, Arabia Saudyjska, Algieria, Egipt, Izrael, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Maroko czy Liban.

Sedan z europejskiej perspektywy to raczej ciekawostka, ale Renault nie zapomina o Starym Kontynencie i auto będzie oferowane na wybranych rynkach. Według pierwszych informacji, sedana kupimy również w Polsce. Inne europejskie kraje, gdzie nowe Megane trafi do sprzedaży to m.in. Włochy, Irlandia, Zjednoczone Królestwo, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Bułgaria, Serbia, Słowenia, Chorwacja, Czechy oraz Ukraina.

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Megane | Pełny cennik | Tańsze niż konkurencja

Renault Megane IV

INNE LINKI

Galeria | Renault Alaskan | Pierwsze takie Renault

Renault Clio po faceliftingu | Drobne zmiany

Renault Grand Scenic | Jeszcze więcej miejsca

Więcej o:
Komentarze (24)
Renault Megane Sedan | Rodzina się rozrasta
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • bazyli_szek-mikke

    Oceniono 10 razy 10

    Fajny. Szkoda że nie ma liftbacka.

  • Gość: tgt

    Oceniono 5 razy 5

    Ładne auto, szkoda, że nie liftback bo byłoby również bardziej praktyczne. Zwłaszcza tył podobny do Talismana bardzo ładny. Wąsy z przodu nieźle wyglądające w Talismanie w Megane prezentują się gorzej.

  • dumlat

    Oceniono 8 razy 4

    We wszystkich komentarzach Polaków o francuskich wyrobach wyczuwam głebokie kompleksy! .To fakt przód móglby byc nieco ładniejszy, ale tył jest bardzo w porzadku. Wszystkim malkontentom przypomina, że wieżę Eiffela takza na początku uważano za szkaradztwo...

  • goostuff

    Oceniono 4 razy 2

    Na razie najładniejszy sedan w klasie. Wnętrze Megane lepiej wygląda na żywo niż na fotkach, a do "tabletu" proponuję się przyzwyczaić - praktycznie wszyscy producenci przechodzą na ten patent, nawet koncern VW całą następną generację kompaktów (Octavia, Leon, Golf VIII) wyposaży w taki kokpit.

  • Gość: mck

    Oceniono 4 razy 2

    Zgrabnie wyszła operacja przyszycia plecaka.
    Już dziś można obstawiać że 90% polskiej sprzedaży trafi do korporacji jako samochody służbowe dla menedżerów niższego szczebla. Tak jak Corolla, Jetta, Fluence.

  • Gość: HK

    Oceniono 8 razy 2

    Nigdy bym nie pomyślał, że może mi się spodobać kompaktowy sedan... Naprawdę im się udał. Jeśli jeszcze zestawimy go przy hitach w tej klasie typu Jetta czy Corrola to mamy prawdziwy powiew świeżości. Inna sprawa, że technicznie nowy Megane jakąś wielką rewelacją nie jest, ja po jeździe próbnej wersją GT 205 byłem raczej rozczarowany.

  • Gość: 111

    Oceniono 20 razy 2

    Ten tablet ... masakra. Kiedy w branży motoryzacyjnej wreszcie ktoś zrozumie że to chu.... pomysł.

  • prolemur

    Oceniono 21 razy -15

    Przód brzydki

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX