Ford F-150 | Pickup-legenda z nowym EcoBoostem

Downsizing już na dobre rozgościł się w motoryzacji. Przed modą na coraz mniejsze silniki chwilę broniły się Stany Zjednoczone, ale i tamtejsze ikony motoryzacji - Mustanga i F-150 - dopadł EcoBoost

Coś się kończy, coś się zaczyna | Powstanie elektryczny Harley Davidson

Najlepiej sprzedające się auto w Stanach Zjednoczonych, Ford serii F, już jakiś czas temu stał się "eko". 3,5-litrowa V-szóstka EcoBoost debiutowała pod maską pickupa legendy w 2009 roku. Teraz Ford wprowadza do sprzedaży kolejną generację silnika. Ford F-150 z nowym silnikiem trafi do sprzedaży jeszcze na jesieni tego roku.

Nowa V-szóstka EcoBoost generuje 375 KM mocy i 637 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oznacza to wzrost o 10 KM i 68 Nm w porównaniu z poprzednią generacją silnika. Ford dumny jest zwłaszcza z wysokiego momentu obrotowego i twierdzi, że to "najlepszy wynik przy tej pojemności silnika", a nowy 3.5 EcoBoost przebija nawet potężne diesle. Niestety, nie podano jeszcze spalania. Jeżeli ufać Amerykanom, będzie "jednym z najniższych w klasie".

Od teraz V-szóstka będzie parowana z 10-biegowym automatem. Do tej pory automatyczna skrzynia biegów w F-150 miała 6 przełożeń. Nową skrzynią Ford również się chwali - określa ją mianem pierwszego masowo produkowanego automatu z 10 biegami.

Ford F-150 RaptorFord F-150 Raptor fot. Ford

To nie koniec ekologii w serii F

Ten sam silnik - tylko, że znacznie podkręcony - będzie sercem nowego Raptora. Tak, to smutna informacja dla maniaków motoryzacji zza Oceanu, ale klasyczna amerykańska V-ósemka została zastąpiona przez EcoBoosta (3,5 litra, turbodoładowanie i układ V6).  Ford wciąż nie podaje dokładnych liczb nowego silnika. Ujawniono tylko, że będzie wyraźnie mocniejszy od poprzednika, a więc możemy się spodziewać mocy i momentu obrotowego większych od 411 KM i 588 Nm.

Co więcej, szef Forda ogłosił, że w najbliższej przyszłości do gamy F-150 dołączy wersja hybrydowa. Co już wiemy? Będzie to klasyczna hybryda bez możliwości ładowania z gniazdka. Moc ma standardowo trafiać na tylną oś, w opcjach znajdzie się napęd 4x4. Pickup to z definicji samochodów użytkowy, inżynierowie Forda robią więc wszystko, żeby zamontowanie silnika elektrycznego i baterii nie wpłynęło na walory praktyczne serii F. Nie wiadomo jeszcze, jaki silnik będzie pracował na pokładzie pickupa. W spekulacjach najczęściej przewija się 2.7 EcoBoost V6.

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Edge | Ceny w Polsce | Duży SUV ze Stanów

INNE LINKI

Ford Kuga Vignale | Ford atakuje klasę premium

Ford KA+ | Mocny atak Forda na segment mieszczuchów

Czas na nowego Forda Focusa

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.