Galeria | Hyundai Ioniq | Hyundai rzuca rękawicę Toyocie

Hyundai intensywnie przypomina o Ioniqu, który ma odebrać klientów Toyocie Prius. Koreańczycy opublikowali obszerną galerię zdjęć nowego modelu. Ma on jedną zasadniczą przewagę nad wspomnianym rywalem
Sportowy Hyundai ElantraSportowy Hyundai Elantra

Ioniq to zupełnie nowe pod każdym względem auto. Zbudowano je na nowej płycie podłogowej. Koła są wprowadzane w ruch przez trzy rodzaje napędu: hybrydowy, hybrydowy typu plug-in oraz w pełni elektryczny. To pierwsze auto, które oferuje te trzy rodzaje napędu w jednym nadwoziu. I właśnie pod tym względem góruje nad rywalami. Hyundai spróbuje odebrać tym modelem klientów takim gigantom rynku zielonych aut jak Toyota Prius, Nissan Leaf oraz Chevrolet Volt.

W pierwszej kolejności do salonów trafi hybryda, później elektryk, a ofertę koreańskich trojaczków zamknie hybryda plug-in.

Hyundai Ioniq Hybrid

Wykorzystuje silnik benzynowy 1,6 GDI, który generuje 105 KM maksymalnej mocy. Jest wspomagany przez silnik elektryczny, który dostarcza kolejne 44 KM. Taki połączony zestaw oferuje maksymalną moc 141 KM, emitując zaledwie 79 g CO2 na kilometr.

Hyundai Ioniq Hybrid Plug-in

Wersja hybrydowa plug-in pozwala na przejechanie 50 kilometrów na samym silniku elektrycznym, dzięki zastosowaniu większej litowo-polimerowej baterii o pojemności 8,9 kWh. W takiej konfiguracji auto będzie emitować do atmosfery zaledwie 32 g/km CO2.

Elektryczny Hyundai Ioniq

Pełne ładowanie elektrycznego Hyundaia pozwoli na przejechanie ponad 250 kilometrów. Maksymalna moc silnika napędzanego prądem to 120 KM, a szczytowy moment to 295 Nm. Auto rozpędzi się maksymalnie do 165 km/h.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy koncept Genesisa | BMW serii 3 na celowniku

Genesis New York Concept

INNE LINKI:

Genesis G90 | Koreańska S-Klasa

Mercedes-Maybach S 600 | Test | Możesz więcej?

Hyundai Elantra | Ceny | Polska na pierwszym miejscu

Więcej o:
Komentarze (27)
Galeria | Hyundai Ioniq | Hyundai rzuca rękawicę Toyocie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    Oceniono 1 raz 1

    Taki focus II przerobiony...

  • Gość: jankess

    0

    Co jak co, ale Prius na rynku debiutuje, ludzie chętnie kupują te samochody. Hybryda to dobra sprawa i przede wszystkim oszczędna, a to się jednak liczy w Polsce

  • viggen

    0

    Chyba ładniejszy od priusa. Nie wiadomo, jaki będzie technicznie i eksploatacyjnie, ale wygląd ma dopasowany do "popularności" a nie "awangardy".

  • Gość: oop

    Oceniono 2 razy -2

    W przeciwieństwie do Priusa dobrze wygląda . Prius to dobra
    inwestycja dla wnuków , kupić i na 50 lat do garażu .

  • Gość: none

    Oceniono 4 razy -2

    Hybryda - moc 141KM, nie wiadomo jaka masa, ale pewnie ponad 1300kg. Przy takim stosunku mocy do masy to kiepsko będzie z dynamiką.
    Elektryk - moc 120KM, zasięg 250km - porażka.
    Plug-in - bateria na 50km - kiepściutko, ale to chyba jedyna w miarę sensowna propozycja z całej trójki.

  • Gość: JK

    Oceniono 7 razy -3

    Jak autem elektrycznym jeździć po Polsce, gdy trafią się 25' mrozy?. Aku tracą wtedy 95% pojemności. Nie dojadę nawet z garażu do bramy.

  • Gość: arek

    Oceniono 24 razy -8

    dla mnie to nie ma on szans. toyota jako pierwsza wprowadziła na rynek hybrydy i produkuje je już od prawie 20 lat. mówiąc hybryda pierwsza motoryzacyjna marka, która wpada na myśl to toyota.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX