Galeria | Hyundai Ioniq | Hyundai rzuca rękawicę Toyocie

Hyundai intensywnie przypomina o Ioniqu, który ma odebrać klientów Toyocie Prius. Koreańczycy opublikowali obszerną galerię zdjęć nowego modelu. Ma on jedną zasadniczą przewagę nad wspomnianym rywalem

Sportowy Hyundai Elantra

Ioniq to zupełnie nowe pod każdym względem auto. Zbudowano je na nowej płycie podłogowej. Koła są wprowadzane w ruch przez trzy rodzaje napędu: hybrydowy, hybrydowy typu plug-in oraz w pełni elektryczny. To pierwsze auto, które oferuje te trzy rodzaje napędu w jednym nadwoziu. I właśnie pod tym względem góruje nad rywalami. Hyundai spróbuje odebrać tym modelem klientów takim gigantom rynku zielonych aut jak Toyota Prius, Nissan Leaf oraz Chevrolet Volt.

W pierwszej kolejności do salonów trafi hybryda, później elektryk, a ofertę koreańskich trojaczków zamknie hybryda plug-in.

Hyundai Ioniq Hybrid

Wykorzystuje silnik benzynowy 1,6 GDI, który generuje 105 KM maksymalnej mocy. Jest wspomagany przez silnik elektryczny, który dostarcza kolejne 44 KM. Taki połączony zestaw oferuje maksymalną moc 141 KM, emitując zaledwie 79 g CO2 na kilometr.

Hyundai Ioniq Hybrid Plug-in

Wersja hybrydowa plug-in pozwala na przejechanie 50 kilometrów na samym silniku elektrycznym, dzięki zastosowaniu większej litowo-polimerowej baterii o pojemności 8,9 kWh. W takiej konfiguracji auto będzie emitować do atmosfery zaledwie 32 g/km CO2.

Elektryczny Hyundai Ioniq

Pełne ładowanie elektrycznego Hyundaia pozwoli na przejechanie ponad 250 kilometrów. Maksymalna moc silnika napędzanego prądem to 120 KM, a szczytowy moment to 295 Nm. Auto rozpędzi się maksymalnie do 165 km/h.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy koncept Genesisa | BMW serii 3 na celowniku

INNE LINKI:

Genesis G90 | Koreańska S-Klasa

Mercedes-Maybach S 600 | Test | Możesz więcej?

Hyundai Elantra | Ceny | Polska na pierwszym miejscu

Więcej o:
Copyright © Agora SA