Porsche Panamera 2016 | Pod każdym względem lepsza

Podobna, ale jednak zupełnie nowa. Oto Panamera drugiej generacji

Porsche Cayenne | Prezentacja modelu

Linie i proporcje zostały, jednak dopiero przy drugim spojrzeniu widać, że różnice są spore. Chociażby z tyłu. Nowa Panamera kończy się ściętą linią w stylu rasowego coupe. Zaokrąglony tył karoserii pomiędzy szybą a zderzakiem to przeszłość. Całość wygląda teraz o niebo lepiej. Dodatkowo udało się uzyskać większy otwór bagażnika i niższy kant załadunku (na wysokości 77 cm). Sam bagażnik również urósł. Jest o 10 cm dłuższy i mieści 55 litrów więcej pakunków (500 litrów).

Od przodu zmieniło się zdecydowanie mniej. Druga generacja Panamery wyposażona będzie seryjnie w światła typu LED (w opcji Matrix-LED). Wszystkie zewnętrzne elementy karoserii w całości zbudowane zostały z aluminium, a elementy nośne ze stali. Zaoszczędzono w ten sposób 50 kg. W sumie na niewiele się to zdało bo to co zaoszczędzono doszło w kilogramach przez dodatkowe wyposażenie. Nowa Panamera 4S ma dokładnie taką samą masę własną co poprzednia generacja - 1870 kg. Wersja Turbo jest nieco cięższa - 1995 kg (poprzednik 1970 kg).

Nowa Panamera bazuje na modułowej płycie podłogowej MSB, na której budowane są również inne modele należące do koncernu Volkswagena np. Bentley Bentayga czy Audi SQ7. Druga generacja ma o 30 mm większy rozstaw osi, minimalnie dłuższą karoserię (5049 mm, + 34 mm) i nieco wyższa (1423 mm, + 5 mm).

Najwięcej zmieniło się we wnętrzu. Nareszcie Porsche dotarło do XXI wieku. Zniknęła cała armada przycisków na tunelu środkowym. Teraz klawiszy jest zdecydowanie mniej i są usytuowane na specjalnej szklanej płycie. Całość zrobiona jest tak, że przy naciskaniu pozostaje wrażenie jakbyśmy naciskali normalny przycisk. W podłokietniku schowano cupholdery, które kiedy nieużywane pozostają w pozycji zamkniętej. Najważniejszym nowym elementem deski jest jednak 12,3 calowy ekran nawigacji. Coś, na co w Porsche czekaliśmy od dawna. W ciekawy sposób zmieniły się również zegary. W centralnym punkcie pozostał mechaniczny obrotomierz, a z prawej i lewej strony zabudowano 7 calowe ekrany, na których możemy ustawić sobie różnego rodzaju dane i informacje. Od typowych temperatur oleju, płynu po nawigację.

Panamera Turbo jest jeszcze szybsza od poprzednika. Prędkość maksymalna wzrosła niezauważalnie o 1 km/h (306 km/h) za to przyspieszenie do setki poprawiło się aż o pół sekundy, z 4,1 s do 3,6 sekund. Model Turbo wyposażony jest w nowy, podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 550 KM. Pod maską modelu 4S pracuje silnik V6 o pojemności 2,9 litra o mocy 440 KM (0-100 km/h w 4,2 s, V-max: 289 km/h). W ofercie jest jeszcze diesel - V8, 422 KM, 0-100 - 4,3 s, V-max: 285 km/h. Wszystkie nowe wersje Panamery mają napęd na cztery koła.

Polskie ceny pojawią się już niebawem.

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche Cayenne | Technologie i ciekawostki

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.