Prototypy | Ford Focus RS500 | Powstaje prawdziwa bestia

2,3-litrowy silnik, napęd na cztery łapy i 350 KM w zwykłym kompakcie to dla Was za mało? W takim razie Ford trafił w dziesiątkę
Ford Focus RS | Hot hatch doskonały? | Krótka lekcja historiiFord Focus RS | Hot hatch doskonały? | Krótka lekcja historii

Dotąd Ford tylko zastanawiał się nad wprowadzeniem do produkcji mocniejszego Focusa RS. Jednak teraz to już pewne - auto zostało przyłapane podczas testów. Nowy samochód byłby odpowiednikiem wersji RS500, która był sprzedawana w limitowanym nakładzie przy okazji poprzedniej generacji. Nowy model byłby "najszybciej przyspieszającym hatchbackiem w historii".

Znamy już pierwsze szczegóły dotyczące ekstremalnej wersji. Auto będzie wyposażony w nowym zestaw zderzaków z powiększonymi wlotami powietrza. Niektóre elementy nadwozia będą zastąpione włóknem węglowym i kompozytami. Natomiast zawieszenie będzie z kutego aluminium, a układ hamulcowy wykorzysta karbonowo-ceramiczne tarcze. Odchudzanie dotknie również wnętrza. Znikną niepotrzebne elementy wyposażenia oraz wygłuszenia. W standardzie pojawi się elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy.

Pod maską nie zmieni się wiele. Nadal pojawi się tam EcoBoost o pojemności 2,3 litra. Maksymalna moc tego silnika zostanie podniesiona. Aktualnie motor oferuje 350 KM oraz 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość jest przekazywana na obie osie poprzez dwusprzęgłową skrzynię. W przypadku limitowanej wersji możemy oczekiwać, że maksymalna moc podniesie się co najmniej o kilkadziesiąt KM.

W domyśle Ford zamierza stworzyć samochód, który będzie szybszy niż Mercedes A45 AMG czy Audi RS3.

ZOBACZ TAKŻE:

Czas na nowego Forda Focusa

Czas na nowego Forda Focusa

INNE LINKI:

Olbrzymie zainteresowanie Fordem GT

Ford GT | Ford sam wybierze klientów

Galeria | Ford Edge nareszcie w Polsce

Więcej o:
Komentarze (7)
Prototypy | Ford Focus RS500 | Powstaje prawdziwa bestia
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: tom

    Oceniono 3 razy 3

    Focus RS ma skrzynię mechaniczną manualną, a nie dwusprzęgłową ! Kto to pisał ?

  • hart_brejker

    Oceniono 3 razy 1

    Ciekawe, czy silnik będzie R5 od volvo...
    Jeśli tak by było to będzie to najwytrzymalszy hot hatch na rynku w porównaniu do dwulitrowych kosiarek.
    Ciekawe, czy A45 AMG dobije do 150000km
    Chociaz pewnie w dobie dałnsajzingu silnik będzie miał 3 tłoki i środkowy będzie w systemie wankla, a trzeci boxera :D
    Po takiej mieszance juz nikt sie nie połapie ile zaniczyszczen idzie do atmosfery :D

  • Gość: Adr

    0

    Tak tak zamontują bi turbo po jednym na dwa gary i mamy super forda RS tadam;) ...
    tak to sie teraz robi

  • Gość: T

    0

    Mam 2 metry wzrostu. A audi się mieszczę na styk, a mercedesie jest mi wręcz wygodnie, w fordzie jest mi zdecydowanie za ciasno, brakuje miejsca na nogi, na kolano, fotele są za krótkie jeśli chodzi o oparcie. Choć auto jeździ fajnie i chętnie bym je kupił w takiej cenie to wybiorę A45 AMG/CLA45 AMG SB albo C43 AMG Tourer, które jest jeszcze większe w środku. C klasa wybgrywa też w teście wieloryba z BMW 3, która jest za ciasna.

  • Gość: kolo

    Oceniono 1 raz -1

    jakiś błąd, już dawno temu powstała impreza cosworth -najszybszy na świecie hothatch o mocy 400KM i przyśpieszeniu 0-100 3,8s, więc europa ze swoimi 4,5s do setki jest jeszcze daleeeko z tyłu, niby focus będzie miał 4,2s, ale to nadal 0,4s dłużej a przy tak mocnych autach to sporo

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX