Jaguar XKSS | Ręcznie budowany klasyk

Jaguar przy pomocy swojej dywizji od klasyków postanowił dokończyć produkcję legendarnego modelu XKSS, która została przerwana dekady temu przez pożar w fabryce. Astronomiczna cena wcale nie odstraszyła nabywców
Jaguar F-Pace Jaguar F-Pace | Pierwsza jazda | Wyobrażenie

Żeby stać się posiadaczem zbudowanego ręcznie Jaguara XKSS, trzeba zainwestować 1,5 mln dolarów. Produkcja tego modelu została przerwana w 1957 roku po wyprodukowaniu 16 egzemplarzy, ale niebawem zostanie dokończona. Na sprzedaż wystawiono 9 aut, które uzupełnią pełną produkcję.

Dział Jaguar Land Rover Classic postanowił po 59 latach zbudować brakującą część egzemplarzy dokładnie w tej samej specyfikacji jak oryginał. Żeby nowa produkcja była w pełni zgodna pozyskano szkice i rysunki techniczne modelu z tamtych lat. Ponadto producent ściągnął do swojej siedziby dwa takie auta i poddał je dokładnym laserowym pomiarom.

Produkcja jednego Jaguara XKSS potrwa nawet trzy miesiące. Wszystko dlatego, że większość części trzeba będzie odtworzyć na nowo. Auta będą produkowane w specjalnym "eksperymentalnym" warsztacie w Warwick. Karoseria zostanie pomalowana dopiero pod koniec montażu, zupełnie jak w oryginalnym XKSS z 1957 roku.

Przed końcem tego roku pojawi się "egzemplarz zerowy". Powstanie tylko po to, żeby upewnić się że auto spełnia wszystkie wymogi zanim pozostałe egzemplarze trafią do produkcji. Pierwsze auta trafią w lutym lub marcu przyszłego roku. Co ciekawe, mimo astronomicznej ceny Jaguar znalazł nabywców na wszystkie dziewięć egzemplarzy.

ZOBACZ TAKŻE:

Jaguar XE 2.0 P 240 KM R-Sport | Test | Tylko nie mów do mnie kotku

Jaguar XE 2.0 R-Sport

INNE LINKI

BMW świętuje 100. urodziny | Piękne BMW 507 w Goodwood

Jaguar jednak zbuduje kombi

Super auta piłkarzy. Chwalą się nimi na instagramie

Więcej o: