Maserati Quattroporte po lekkich zmianach

Maserati przyszykowało pakiet drobnych poprawek dla Quattroporte. Lifting nie przynosi rewolucyjnych zmian, ale piękne Maserati stanie się jeszcze lepsze
Maserati Alfieri concept  Problemy Maserati? | Premiera Alfieri przesunięta

Maserati zafundowało Quattroporte dość delikatny facelifting - nie może być więc mowy o rewolucyjnych zmianach w wyglądzie. Auto upodobniło się do koncepcyjnego Alfieri Coupe Concept. Pojawił się nowy grill i przedni zderzak, czarne akcenty oraz kilka aerodynamicznych dodatków. Jak podkreśla Maserati, dzięki liftingowi udało się poprawić aerodynamikę o 10%.

W środku największą nowością jest 8,4-calowy dotykowy ekran, który zintegrowano z konsolą centralną. Wraz z nowym ekranem Quattroporte otrzymało również znacznie ulepszony system multimedialny, który obsługuje interfejsy Apple Car Play oraz Android Auto. Dla uczulonych na ekrany dotykowe Maserati przygotowało specjalne pokrętło (umiejscowione przy lewarku skrzyni biegów), którym można zarządzać systemem.

Quattroporte będzie od teraz wyposażone w cały zestaw systemów bezpieczeństwa i inteligentnych asystentów kierowcy. Maserati wymienia m.in. adaptacyjny tempomat, systemy ostrzegające o nieświadomym opuszczeniu pasa ruchu, zbliżaniu się do przeszkody czy niebezpieczeństwie na drodze oraz system awaryjnego hamowania.

Nie zabrakło też kosmetycznych zmian w kabinie i nowych wzorów tapicerek.

Maserati Quattroporte FL 2016

Pod maską również bez większych zmian. Włosi postanowili nie ingerować w jednostki napędowe. Dzięki poprawionej aerodynamice leciutko podskoczyła prędkość maksymalna. W Polsce dostępne będą następujące wersje silnikowe:

- Quattroporte S: 3.0 V6 Twin Turbo (410 KM, 550 Nm). Osiągi: 5,1 sek. do setki, 286 km/h prędkości maksymalnej.

- Quattroporte S Q4: 3.0 V6 Twin Turbo (410 KM, 550 Nm, napęd 4x4). Osiągi: 4,9 sek. do setki, 286 km/h prędkości maksymalnej.

- Quattroporte GTS: 3.8 V8 Twin Turbo (530 KM, 650 Nm). Osiągi: 4,7 sek. do setki, 310 km/h prędkości maksymalnej.

- Quattroporte Diesel: 3.0 V6 Turbo (275 KM, 600 Nm). Osiągi: 6,4 sek. do setki, 252 km/h prędkości maksymalnej.

Na nowy cennik musimy jeszcze poczekać, ale Maserati zapewnia, że auto trafi do sprzedaży już w "najbliższych tygodniach".

ZOBACZ TAKŻE:

Maserati Levante | Ceny w Polsce | Nowy gracz na rynku

Maserati Levante

INNE LINKI

Historia motoryzacji | Glas | Niemieckie Maserati

Alfa Romeo Giulia z zaawansowanym autopilotem

Audi A8 2017 | Zupełnie nowe pomysły

Czy Twoim zdaniem facelifting pomoże Maserati w walce z niemiecką konkurencją?
Więcej o:
Komentarze (21)
Maserati Quattroporte po lekkich zmianach
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • u-204

    Oceniono 35 razy 21

    Co za bzdura - BMW, marka produkująca m.in. minivany (!) czy Mercedes z ich A i B-klasą konkurencją dla Maserati ??

    Pomyliliście segmenty, pismaki. Równie dobrze możecie porównywać Tatę do Audi.

  • Gość: Michu90

    Oceniono 22 razy 16

    Może zostanę osądzony, że plecę trzy po trzy, ale wg mnie Maserati można porównywać jedynie z jachtami albo samolotami typu business jet. Dlatego te pytanie w sondzie trochę mi się dziwne wydało :)

  • hart_brejker

    Oceniono 22 razy 14

    Kto pisze te nagłówki??
    Porównywać Maseratti do vieśwageńsgiego Audi i na odwrót.
    Tak Audi, Mercedesowi i BMW pociekło po nogach...
    Maseratti klasa w sobie i żaden fan jego fan nawet się nie zastanowi nad powyższymi markami.

  • Gość: fan pięknych linni

    Oceniono 7 razy 3

    prosze nie porównujcie BMW czy Audi do Maseratii ... to klasa sama w sobie, taj samo JEEP to klasyka i wóz nie majacy sobie równych sama nazwa Jeep powinna zabić ze śmiechu inne podruby podszywające się pod klasę marki Jeep

  • Gość: dj

    Oceniono 2 razy 2

    Byłem w salonie w Katowicach, odbyłem jazdę próbną, tak to piękne auto ale czar pryska przy bliskim poznaniu, marna jakość wykończenia, szumy opon wyraźnie słyszalne, ogólnie głośno jak na limuzynę słabe wygłuszenie wnętrza, multimedia i ich rozdzielczość z poprzedniej epoki, ciasno, fotele z przodu twarde jak decha. Kogo boli niech się przejedzie

  • antoniferdynand

    Oceniono 6 razy 2

    Tytuł mocno bez sensu. Od wielu lat Maseratti to auto głęboko niszowe i produkcją stanowiącą ułamek produkcji niemieckiej. Nie o to chodzi. To auto, które z wszystkimi swoimi przypadłościami (resursem do remontu, awaryjnością, kosztem utrzymania, itp, itd.) bardziej przypomina Ferrari i Lambo niż Audi czy BMW - tłoczące swoje auta w milionach sztuk. To bardziej alternatywa dla Bentleya czy tym podobnych...

  • tigga_11

    0

    Maserati Diesel...

  • Gość: name

    Oceniono 6 razy -2

    Wygląda zadziorniej ale nadal to nie to, według mnie ma zbyt zachowawczy design. Ale to moje zdanie

  • Gość: MKL

    Oceniono 9 razy -5

    Taa konkurencja dla niemieckiej trójcy. A potem sprzedadzą 3-4 tys. sztuk przy 90-100 tys., jakie osiągają BMW czy Mercedes.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX