Ford KA+ | Mocny atak Forda na segment mieszczuchów

Ford już jakiś czas temu zapowiadał poważne zmiany w swojej gamie modelowej. Po Edge'u i Rangerze, teraz przyszedł czas na segment aut miejskich. Do Fiesty właśnie dołącza nowy maluch
Ford Egde Ford Egde | Ceny w Polsce | Duży SUV ze Stanów

Ford KA+ to 5-drzwiowy, mały hatchback, który wraz z Fiestą ma powalczyć w segmencie miejskich samochodów. Do tej pory ten model sprzedawany był na dość egzotycznych rynkach (np. w Brazylii), teraz został dostosowany do europejskich wymagań i jeszcze w tym roku zadebiutuje w Polsce. Przyjmowanie zamówień ruszy w lipcu.

Głównymi atutami Forda KA+ mają być bardzo niska cena i wysokie walory praktyczne.

Nowy mieszczuch Forda mierzy 3929 mm długości, 1695 mm szerokości, 1524 mm wysokości i 2498 mm rozstawu osi. Ka+ waży 1009 kg. Auto jest trochę krótsze od Fiesty, ale jednocześnie wyższe o 29 milimetrów. Bagażnik pomieści 270 litrów, tylne siedzenia można złożyć w proporcji 60/40, a we wnętrzu wygospodarowano 21 schowków. Ford zapewnia, że na pokładzie KA+ bez problemu zmieści się pięć osób.

Ford Ka od tego się wszystko zaczęło - zobacz pierwszą generację

Do napędzania auta oddelegowano dwa silniki benzynowe o pojemności 1196 cm3. Podstawowy wariant to 70 KM (105 Nm), mocniejszy 85 KM (112 Nm). Podawane przez Forda średnie zużycie paliwa przez 1.2 Ti-VCT 70 KM to 4,9 litra na 100 km. Ka+ z tym silnikiem do osiągnięcia pierwszej setki potrzebuje 16 sekund. 1.2 Ti-VCT 85 KM pali tyle samo, ale jest wyraźnie dynamiczniejszy - 13,6 sekundy.

ZOBACZ GALERIĘ PIERWSZEJ I DRUGIEJ GENERACJI FORDA KA

Ford KA+

Na wyposażeniu standardowym KA+ znajdą się elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem, system bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrznymi, układ ESC z systemem Hill Start Assist, ogranicznik prędkości Speed Limiter oraz system Ford Easy Fuel. Nabywcy mocniejszej odmiany mogą liczyć jeszcze na klimatyzację manualną, system multimedialny SYNC z układem AppLink oraz system inteligentnego kluczyka.

Ford Ka 1.2 Trend+ | Test | Cena ma znaczenie

Na liście opcji znajdą się: klimatyzacja automatyczna, skórzana kierownica, tempomat, podgrzewane przednie fotele, system audio DAB, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane tylne szyby, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby oraz 15-calowe obręcze aluminiowe.

ZOBACZ TAKŻE:

Ford wchodzi w Allroad | Czas na terenowe Mondeo i Focusa

Nowy Ford Mondeo

INNE LINKI

Czas na nowego Forda Focusa

Olbrzymie zainteresowanie Fordem GT

Złodzieje mają nową metodę kradzieży. Wykorzystują lukę w zabezpieczeniach

Czy podoba Ci się Ford Ka+?
Więcej o:
Komentarze (9)
Ford KA+ | Mocny atak Forda na segment mieszczuchów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: klm

    Oceniono 6 razy -2

    popatrzyłem na pomarszczoną skórę na kierownicy na pierwszym zdjeciu i straciłem zainteresowanie...
    gdzie to produkują, w Bangladeszu czy w Kinszasie?

  • karburator_1

    0

    Tyle drzwi, co za bufonada. Wystarczyłoby wieczko.

  • hart_brejker

    0

    Niestety nowa koncepcja fordowski przodów w ogóle do mnie nie przemawia.
    Projektant chyba był na niezłym kacu i szef klepnął już co było, bo termin ich gonił.

  • Gość: ebe

    Oceniono 1 raz 1

    4 metrowe auto to nie do konca mieszczuch (za długi)
    to raczej sub kompaktowe wymiary

  • m.martyn

    Oceniono 2 razy 2

    Na zdjęciu widać, że nawet na strachołapkę pożałowali, jak u jednej mojej koleżanki, która ma bodajże fiestę.

  • Gość: popo

    Oceniono 4 razy 2

    Indyjska jakość , znam te plastiki z Micry. Ale za 3 dychy do ciuchania po mieście
    może być. Nazwać mogli inaczej bo Ka kojarzyło się z oryginalnym wyglądem .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX