Volkswagen Golf GTI Clubsport | Ceny w Polsce | 500 zł za każdego konia mechanicznego

Bardzo mocny, bardzo szybki i bardzo bogato wyposażony - takimi hasłami Volkswagen reklamuje jubileuszowe GTI. Ile trzeba za niego zapłacić?

VW Phideon | Nowa flagowa limuzyna Volkswagena

Specjalna wersja Golfa GTI nawiązuje do jubileuszowych edycji tego modelu, które Volkswagen prezentował przy okazji 20., 25., 30., i 35. urodzin Golfa GTI. Teraz przyszedł czas na 40. urodziny, które Niemcy świętują Clubsportem. Ceny Golfa GTI Clubsport startują od 132 590 zł za wersję trzydrzwiową z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w który jest wyposażona jubileuszowa edycja Golfa GTI, standardowo osiąga moc 265 KM (o 35 KM więcej niż w zwykłym GTI z pakietem Performance). Dzięki funkcji boost, uruchamianej przy gwałtownym przyspieszaniu, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM. Clubsport z 6-biegowym manualem przyspiesza do setki w 6,3 s i osiąga maksymalnie 250 km/h. Volkswagen deklaruje, że średnie zużycie paliwa wynosi 7 l/100 km. Dopłata do dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej to 8 300 zł. Podobno zapewnia ona identyczne osiągi.

Z zewnątrz Golfa GTI Clubsport wyróżniają m.in.: obudowy lusterek lakierowane na czarno, przyciemniane szyby boczne i tylna, wykonane w technologii LED i przyciemniane światła z tyłu, dwie chromowane końcówki układu wydechowego (po jednej po każdej stronie auta) oraz dwuczęściowy spojler z tyłu. Seryjnie Golf GTI Clubsport jest wyposażony w 18-calowe, kute obręcze z lekkich stopów "Belvedere" z oponami w rozmiarze 225/40. Z profilu auto nawiązuje do GTI z 1976 roku, w którym z boku na wysokości zderzaka przebiegał szeroki czarny pas. Podobna linia zdobi najnowszą jubileuszową edycję niemieckiego kompaktu.

We wnętrzu odnajdujemy sportowe fotele kierowcy i pasażera wyposażone w regulację wysokości i odcinka lędźwiowego. Pokryto je częściowo alcantarą, na oparciach i siedziskach zastosowano wzór plastra miodu. Dodatkowo wyróżnia je napis GTI umieszczony na oparciu. Volkswagen wyposażył Clubsporta dodatkowo w trójramienną, obszytą alcantarą kierownicę, z wszytym czerwonym paskiem, oznaczającym jej centralne położenie. W kabinie nie brakuje również elementów typowych dla Golfa GTI - tapicerki w szkocką kratę, czerwonych ozdobnych szwów, gałki dźwigni zmiany biegów przypominającej piłeczkę golfową oraz czarnej podsufitki.

Volkswagen Golf GTI ClubsportVolkswagen Golf GTI Clubsport Fot. Volkswagen

Na liście wyposażenia standardowego znajdują się ponadto m.in.: system radiowy "Composition Media" z 6,5-calowym ekranem dotykowym, 8 głośników, bluetooth, automatyczna klimatyzacja, reflektory biksenonowe oraz system "Park Pilot", czyli czujniki parkowania z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia.

Jak Golf GTI Clubsport wypada na tle konkurencji?

GTI Clubsport ze swoim 290-konnym silnikiem plasuje się w połowie stawki pomiędzy innymi przednionapędowymi, sportowymi hatchbackami. Jak 132 590 zł za specjalnego Golfa wypada na tle konkurentów?

- Ford Focus ST (250 KM) - 116 600 zł, - Seat Leon Cupra 290 (290 KM) - 121 900 zł, - Peugeot 308 GTI (272 KM) - 132 900 zł, - Honda Civic Type-R (310 KM) - 146 800 zł.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Tiguan | Polskie ceny

INNE LINKI:

Nowy Volkswagen e-Golf | Jeszcze większy zasięg

Volkswagen Amarok nie będzie miał sobie równych

Prototypy | Nowy duży SUV Volkswagena przyłapany

źródło: Okazje.info

Czy Twoim zdanie Volkswagen Golf GTI ma szansę w rywalizacji z konkurencją?
Więcej o:
Copyright © Agora SA