Volkswagen Golf GTI Clubsport | Ceny w Polsce | 500 zł za każdego konia mechanicznego

Bardzo mocny, bardzo szybki i bardzo bogato wyposażony - takimi hasłami Volkswagen reklamuje jubileuszowe GTI. Ile trzeba za niego zapłacić?
Salon Genewa 2016 | VW Phideon | Nowa flagowa limuzyna VolkswagenaVW Phideon | Nowa flagowa limuzyna Volkswagena

Specjalna wersja Golfa GTI nawiązuje do jubileuszowych edycji tego modelu, które Volkswagen prezentował przy okazji 20., 25., 30., i 35. urodzin Golfa GTI. Teraz przyszedł czas na 40. urodziny, które Niemcy świętują Clubsportem. Ceny Golfa GTI Clubsport startują od 132 590 zł za wersję trzydrzwiową z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w który jest wyposażona jubileuszowa edycja Golfa GTI, standardowo osiąga moc 265 KM (o 35 KM więcej niż w zwykłym GTI z pakietem Performance). Dzięki funkcji boost, uruchamianej przy gwałtownym przyspieszaniu, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM.
Clubsport z 6-biegowym manualem przyspiesza do setki w 6,3 s i osiąga maksymalnie 250 km/h. Volkswagen deklaruje, że średnie zużycie paliwa wynosi 7 l/100 km. Dopłata do dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej to 8 300 zł. Podobno zapewnia ona identyczne osiągi.

Z zewnątrz Golfa GTI Clubsport wyróżniają m.in.: obudowy lusterek lakierowane na czarno, przyciemniane szyby boczne i tylna, wykonane w technologii LED i przyciemniane światła z tyłu, dwie chromowane końcówki układu wydechowego (po jednej po każdej stronie auta) oraz dwuczęściowy spojler z tyłu. Seryjnie Golf GTI Clubsport jest wyposażony w 18-calowe, kute obręcze z lekkich stopów „Belvedere” z oponami w rozmiarze 225/40. Z profilu auto nawiązuje do GTI z 1976 roku, w którym z boku na wysokości zderzaka przebiegał szeroki czarny pas. Podobna linia zdobi najnowszą jubileuszową edycję niemieckiego kompaktu.

We wnętrzu odnajdujemy sportowe fotele kierowcy i pasażera wyposażone w regulację wysokości i odcinka lędźwiowego. Pokryto je częściowo alcantarą, na oparciach i siedziskach zastosowano wzór plastra miodu. Dodatkowo wyróżnia je napis GTI umieszczony na oparciu. Volkswagen wyposażył Clubsporta dodatkowo w trójramienną, obszytą alcantarą kierownicę, z wszytym czerwonym paskiem, oznaczającym jej centralne położenie. W kabinie nie brakuje również elementów typowych dla Golfa GTI - tapicerki w szkocką kratę, czerwonych ozdobnych szwów, gałki dźwigni zmiany biegów przypominającej piłeczkę golfową oraz czarnej podsufitki.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Na liście wyposażenia standardowego znajdują się ponadto m.in.: system radiowy „Composition Media” z 6,5-calowym ekranem dotykowym, 8 głośników, bluetooth, automatyczna klimatyzacja, reflektory biksenonowe oraz system „Park Pilot”, czyli czujniki parkowania z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia.

Jak Golf GTI Clubsport wypada na tle konkurencji?

GTI Clubsport ze swoim 290-konnym silnikiem plasuje się w połowie stawki pomiędzy innymi przednionapędowymi, sportowymi hatchbackami. Jak 132 590 zł za specjalnego Golfa wypada na tle konkurentów?

- Ford Focus ST (250 KM) - 116 600 zł,
- Seat Leon Cupra 290 (290 KM) - 121 900 zł,
- Peugeot 308 GTI (272 KM) - 132 900 zł,
- Honda Civic Type-R (310 KM) - 146 800 zł.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Tiguan | Polskie ceny

Volkswagen Tiguan | Polskie ceny

INNE LINKI:

Nowy Volkswagen e-Golf | Jeszcze większy zasięg

Volkswagen Amarok nie będzie miał sobie równych

Prototypy | Nowy duży SUV Volkswagena przyłapany

Zdjęcie Dywaniki samochodowe Alfa Romeo 147 (D104) Zdjęcie Dywaniki samochodowe Opel Corsa D (D048) Zdjęcie Dywaniki samochodowe Opel Zafira 1 (D009)
Dywaniki samochodowe Alfa R... Dywaniki samochodowe Opel C... Dywaniki samochodowe Opel Z...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Czy Twoim zdanie Volkswagen Golf GTI ma szansę w rywalizacji z konkurencją?
Więcej o:
Komentarze (8)
Volkswagen Golf GTI Clubsport | Ceny w Polsce | 500 zł za każdego konia mechanicznego
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • dodobird

    Oceniono 3 razy 1

    Golfiny mi nie pasują jako auto, niby wporzo ale zawsze coś stylistycznie jest zwalone. Niemniej deska obecnej generacji bije na głowę konkurencyjne kompakty, bo jest konserwatywna, elegancka i mega ergonomiczna, jest po prostu super. Jazda tym autem (oczywiście nie 1,2 czy 1,4) jest przyjemnością. Widząc te niby wodze fantazji Hondziny czy Bełkota płakać się po prostu chce.

  • Gość: obievw

    Oceniono 5 razy 1

    Super ankieta.
    - Nie Honda jest dużo lepsza.
    - Nie Peugeot jest lepszy.
    - Nie każdy z ww jest lepszy.

  • Gość: gti

    0

    sześć walizek do bagażnika, cztery osoby w aucie i 235 koni do jazdy............ma ktoś z opiniotwórców gti?

  • zycietowiecej

    Oceniono 1 raz -1

    ciekawy artykuł: Pokaż Swoją Hondę!
    Na: ZycieToWiecej com

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX