Już 100 000 Mitsubishi Outlanderów PHEV na drogach

Wprowadzając na rynek Outlandera PHEV - dużego SUV-a z napędem hybrydowym - Mitsubishi wiele ryzykowało. Okazuje się, że rynek czekał na taki samochód

Mitsubishi Outlander PHEV | Test | SUV do miasta

Japończycy świętują właśnie bardzo ważny kamień milowy w historii Outlandera PHEV. Auto debiutowało w 2012 roku jako "pierwszy na świecie hybrydowy SUV z elektrycznym napędem na 4 koła". Mitsubishi przekroczyło właśnie barierę 100 000 sprzedanych egzemplarzy - licznik wskazuje już 101 533 Outlanderów.

Outlander PHEV napędzany jest głównie - pod warunkiem naładowania baterii - dwoma silnikami elektrycznymi pracującymi w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą - włącza się, gdy poziom naładowania akumulatorów jest niski lub gdy niezbędny jest nagły zastrzyk mocy. Wytwarzana podczas jego pracy energia służy nie tylko do napędzania przednich kół, ale również do ładowania baterii (te ładują się też podczas hamowania lub z gniazdka).

Jednym z najważniejszych rynków dla Mitsubishi jest Wielka Brytania. Od debiutu w 2014 roku na wyspy trafiło aż 21 052 Outlanderów PHEV. Brytyjski rynek stanowi obecnie ponad 20% całkowitej sprzedaży hybrydowego Outlandera na całym świecie. Co drugie sprzedawane w Zjednoczonym Królestwie Mitsubishi to właśnie hybryda typu plug-in.

Ten doskonały rezultat odzwierciedla dużą popularność, jaką Outlander PHEV cieszy się na całym świecie. Również klienci z Wielkiej Brytanii potwierdzili, iż model ten jest ich pierwszym wyborem w zakresie auta o ultra niskiej emisji zanieczyszczeń. Outlander PHEV jest bezsprzecznie najbardziej popularnym modelem plug-in w Wielkiej Brytanii. - powiedział szef Mitsubishi Motors UK.

ZOBACZ TAKŻE:

Co z nowym Lancerem Evolution?

INNE LINKI

W Mitsubishi rusza ciekawa promocja | ASX i Outlander taniej

Prototypy | Nowy duży SUV Volkswagena przyłapany

Hyundai Ioniq | Już wiemy, jak wygląda konkurent Priusa

Czy Twoim zdaniem hybrydowy napęd w dużym SUV-ie to dobry pomysł?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.