Ford Egde | Ceny w Polsce | Duży SUV ze Stanów

Ford atakuje segment SUV-ów. Niedawno odświeżono kompaktową Kugę, a teraz do Polski wchodzi jej większy brat, model Edge. Już w standardzie Ford oferuje mocne silniki Diesla, napęd 4x4 i bogate wyposażenie
Volkswagen Passat Alltrack Passat Alltrack | Polskie ceny | Tani nie jest

Nowa generacja modelu Edge została stworzona na bazie platformy podłogowej, którą znamy z Forda Mondeo. Auto ma przyciągać klientów ciekawą, charyzmatyczną stylistyką i nowoczesnymi rozwiązaniami. To kawał SUV-a. Auto mierzy 4808 mm długości, 1928 mm szerokości, 1692 mm wysokości i 2848 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 800 litrów.

Pod maską dużego Forda mogą pracować dwie wersje wysokoprężnego silnika 2.0 TDCi. Pierwsza oferuje moc 180 KM i moment 400 Nm współpracując z sześciobiegową skrzynią ręczną. Druga dostarcza 210 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego i będzie dostępna jedynie z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową PowerShift. W Polsce Edge dostępny jest tylko z napędem na cztery koła. Wykorzystuje sprzęgło sterowane elektroniczne potrafiące w razie konieczności przesłać 100% mocy na jedną z osi.

Ceny Forda Edge w Polsce

Ford Edge Trend 2.0 TDCI - 166 600 złotych

Ford Edge Titanium 2.0 TDCI - 182 900 złotych

Ford Edge Titanium 2.0 TDCI Twin-Turbo - 197 900 złotych

Ford Edge Sport 2.0 TDCI - 188 500 złotych

Ford Edge Sport 2.0 TDCI Twin-Turbo - 203 500 złotych

Ford Edge

Wersje wyposażenia

Podstawowa wersja wyposażenia TREND to m.in.:

- 19” obręcze ze stopów lekkich, wzór 5-ramienny
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
- Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 2 i 8” wyświetlaczem
- System Lane Keeping Alert
- Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
- Tempomat z Intelligent Sped Limiter
- Elektrycznie składane lusterka w kolorze nadwozia
- Przycisk rozrusznika Ford Power
- 2 końcówki układu wydechowego

TITANIUM to Trend plus m.in.:

- 19” obręcze ze stopów lekkich, wzór 5x2-ramienny
- Nawigacja satelitarna CD/SD z DAB+ i Ford SYNC2
- System Ford KeyFree
- Drzwi bagażnika otwierane elektrycznie i bezdotykowo
- Przednia szyba podgrzewana i z filtrem IR
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Podgrzewane przednie fotele i podgrzewana kierownica
- Relingi bagażnika dachowego (niedostępne z dachem panoramicznym)

SPORT rozszerza Titanium m.in. o:

- 20” obręcze ze stopów lekkich, wzór 5x2-ramienny (D2FAK)
- Nawigacja satelitarna Sony CD/SD z DAB+ i Ford SYNC2 (ICFAZ)
- Sportowe elementy stylizacji nadwozia
- Układ kierowniczy adaptacyjny
- Zawieszenie sportowe
- Sportowe nakładki na pedały

Ford Edge

Ceny najgroźniejszych konkurentów

Ford Edge z mocniejszym silnikiem 2.0 TDCi Twin-Turbo (210 KM) będzie podgryzał najpoważniejszych graczy w segmencie, czyli Touarega i Grand Cherokee. Obydwaj konkurenci oferują większe trzylitrowe V-szóstki, ale podwójnie doładowany motor Forda ma więcej mocy, a Edge jest wyraźnie tańszy od Volkswagena i Jeepa. Jego cena startuje od niecałych 200 tysięcy, a rywale w podstawie przekraczają 230 tysięcy.

Volkswagen Touareg (Diesel 3.0 204 KM) - od 234 190 złotych

Jeep Grand Cherokee (Diesel 3.0 190 KM) - od 234 000 złotych

Jeżeli porównamy Forda z resztą segmentu "dużych SUV-ów", to okaże się, że się, że Edge jest trochę większy od konkurentów i - w większości przypadków - oferuje więcej mocy oraz lepsze wyposażenie bazowe. Jednak tutaj Ford traci atut niskiej ceny. 166 600 złotych to jedna z wyższych kwot otwierających cennik.

Mitsubishi Outlander (Diesel 2.2 150 KM) - od 155 990 złotych

Hyundai Santa Fe (Diesel 2.0 150 KM) - od 140 300 złotych

Kia Sorento (Diesel 2.0 185 KM) - od 147 500 złotych

Fiat Freemont (Diesel 2.0 170 KM) - od 129 000 złotych

ZOBACZ TAKŻE:

Stwórz swojego własnego Forda GT

Ford GT

INNE LINKI

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane

Nowy Focus RS | Gdzie leży granica?

Ford Mondeo 4WD | Ceny w Polsce | Taniej niż u konkurencji

Ford Mondeo vs. Volkswagen Passat | Konfrontacja | Dogonić królika

Zdjęcie Matador MP46 Hectorra 2 205/50/R17 93W Zdjęcie Pirelli P7 Cinturato 215/55/R16 97W Zdjęcie Sava Perfecta 185/65/R15 88T
Matador MP46 Hectorra 2 205... Pirelli P7 Cinturato 215/55... Sava Perfecta 185/65/R15 88T
Sprawdź ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Czy Twoim zdaniem Ford Edge powtórzy w Europie sukces zza Oceanu?
Więcej o:
Komentarze (28)
Ford Egde | Ceny w Polsce | Duży SUV ze Stanów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Nie!

    Oceniono 44 razy 34

    Czyli co, brak benzyniaka? Mam kupować klekota dla 30 gr różnicy na litrze paliwa, jednocześnie bulić więcej za serwis? Daj pan spokój.

  • timroth

    Oceniono 16 razy 14

    "Auto ma przyciągać klientów ciekawą, charyzmatyczną stylistyką i nowoczesnymi rozwiązaniami." Nie chcę się czepiać, bo o gustach się nie dyskutuje, ale nazywanie stylistyki "charyzmatyczną" to delikatnie mówiąc nadużycie...

  • Gość: Heman

    Oceniono 35 razy 11

    Rynek motoryzacyjny UE umiera trawiony przez:
    a) normy emisji zanieczyszczeń, których żaden producent nie potrafi uczciwie dotrzymać,
    b) silniki, które są za słabe i sztucznie pędzone turbinami - a przez to więc nietrwałe,
    c) ceny pojazdów oraz rosnące koszty utrzymania i napraw,
    d) rosnące do granic absurdu niepotrzebne ugadżetowianie wnętrz:: ekrany lcd z grafiką zegarów, ekrany lcd zamiast przycisków nawiewów, syntezator brzmieniowy silnika zamiast brzmienia silnika, asystent wrzucania biegu, asystent pasa ruchu, asystent parkowania, asystent ruszania pod górkę, asystent asystenta ..... dość

  • marych

    Oceniono 10 razy 10

    ani jednej wersji z benzyną? i oni chcą to sprzedać?
    w stanach jest piękny silnik 2,7, a u nas mamy drogie smrody kupować?

  • Gość: V6

    Oceniono 6 razy 6

    W USA jest jeszcze do wyboru benzynowe 2,7 litrowe V6 .
    W Europie też by się przydało ...

  • Gość: PionekZPionek

    Oceniono 10 razy 6

    no, no za 200 tyś na bank powalczą z BMW, AUDI, VW i mercem hehe - idiota kupi...

  • Gość: none

    Oceniono 13 razy 5

    Masa własna pewnie w okolicach 1800-1900kg. Do takiej kolubryny silnik 180KM to trochę mało - nie będzie w stanie jej nawet porządnie rozpędzić. Przydałaby się porządna benzyna (takie 2.5-3.0 V6) o mocy jakichś 250-280KM, albo 3.0 Diesel o podobnej mocy. Wtedy miałoby to sens. A tak to będzie bida z nyndzą...

  • Gość: Przegość

    Oceniono 4 razy 4

    A może autor artykułu zdecydowałby się, co chce porównywać? Wpychanie do jednego worka Forda Edge, Grand Cherokee i Fiata Freemont (odkąd to jest SUV?) trąci wybitną znajomością tematu. Warto by było uzupełnić to porównanie o X5, Porsche Cayenne I - aby złapać drugi biegun - jakiegoś Hindusa (może Tata?). Wyjdzie większa wierszówka.
    Pozdrawiam.

  • Gość: Samerglow

    Oceniono 4 razy 4

    Edge bardzo dobrze sprzedaje się w USA. Osobiście bym tego niedźwiadka kupił bo ładny, tylko z wolnossącym V6, potem ew. go zagazować. Jeśli skrzynia automatyczna to tylko Powershift ?
    Nie ma opcji z klasycznym automatem ?
    Diesel jest droższy w zakupie i jeśli nikt nie jeździ powyżej 20- 30 tyś rocznie to się nie opłaci. Sam mam obecnie diesela w poczciwej Vectrze C i tylko na trasie jest mocno oszczędny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX