Nowy Peugeot 3008 | Teraz jako crossover segmentu C

Do tej pory Peugeotowi 3008 bliżej było do minivana. Teraz przy okazji zupełnie nowej generacji przeistoczył się w rasowego crossovera. Francuzi są gotowi do ataku na auta pokroju Nissana Qashqaia

Peugeot 2008 | Ceny w Polsce | Wyceniony podobnie jak konkurencja

Nowy Peugeot 3008 został zbudowany na modułowej platformie EMP2. Auto mierzy 4447 mm długości, 1841 mm szerokości, 1624 mm wysokości oraz 2675 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 520 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność powiększy się do 1580 litrów. W porównaniu z poprzednim 3008, nowa generacja zrzuciła ponad 100 kg, oferuje większy bagażnik (+90 l) i więcej miejsca dla pasażerów. Peugeot podaje np., że miejsce na głowę zwiększyło się o 36 mm, a miejsce na nogi na tylnej kanapie o 24 mm.

Peugeot 3008 jest od teraz rasowym przedstawicielem klasy kompaktowych SUV-ów i crossoverów. Francuz na rynku będzie musiał się zmierzyć więc z bardzo silną konkurencją. Wystarczy tu wymienić choćby Volkswagena Tiguana, Nissana Qashqaia, Renault Kadjar, Kię Sportage czy Seata Atekę. Dużym plusem Peugeota na pewno będzie stylistyka - to jeden z najświeższych samochodów w całym segmencie. W dwukolorowym malowaniu oraz z masą chromowanych elementów Peugeot 3008 prezentuje się bardzo interesująco.

Co pod maską? Do wyboru na pewno będą dwa benzyniaki i cztery diesle. Na zwolenników jednostek benzynowych będzie czekał bazowy silnik 1.2 PureTech 130 oraz mocniejszy motor 1.6 THP o mocy 165 KM. Silniki wysokoprężne to rodzina BlueHDI: 1.6 BlueHDI w dwóch wariantach mocowych (100 albo 120 KM) oraz 2.0 BlueHDI, również w dwóch wersjach do wyboru (150 albo 180 KM). Silniki będą parowane z ręczną albo automatyczną skrzynią o 6 przełożeniach.

Wnętrze crossovera znamy już od dłuższego czasu. Zmieniła się kierownica, która została spłaszczona z dwóch stron (góra i dół). Dość awangardowo prezentuje się także lewarek skrzyni biegów. Peugeot 3008 będzie wyposażony w cyfrową deskę rozdzielczą, która będzie teraz trochę większa. Zamiast analogowych wskaźników mamy tutaj cyfrowy wyświetlacz, który można dowolnie konfigurować za pomocą systemu i-Cockpit.

Powiększył się także wyświetlacz systemu multimedialnego, a także zniknęły przyciski z kokpitu. Obsługa będzie się odbywać głównie przy pomocy ekranu dotykowego, przez co design wnętrza będzie bardziej minimalistyczny. Na szczęście, pod nawiewami znalazło się miejsce dla najważniejszych przycisków - sam ekran dotykowy nie jest najpraktyczniejszym rozwiązaniem.

Żaden nowy samochód nie może się teraz obejść bez całej armii inteligentnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Wiemy, że na pokładzie Peugeota 3008 na pewno nie zabraknie: asystenta parkowania, aktywnego tempomatu z funkcją stop, systemu ostrzegającego o pojazdach w martwym polu, systemu ostrzegającego o zbliżaniu się do przeszkody, systemy awaryjnego hamowania czy systemu ostrzegającego kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze. Prawdopodobnie będzie ich więcej, ale Peugeot wymienił na razie te, podkreślając frazę "między innymi".

Oficjalna prezentacja modelu odbędzie się na jesieni podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Wtedy poznamy wszystkie szczegóły techniczne nowego crossovera. Do sprzedaży 3008 powinien wejść jeszcze przed końcem tego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

DS4 Crossback 1.2 PureTech 130 | Pierwsza jazda | Francuski makijaż

INNE LINKI

Seat Ateca | Ceny w Polsce | Dobrze skalkulowany

Ambitne plany koncernu PSA | Aż 34 nowości do 2021 roku

Poznaliśmy nazwę dużego SUV-a Skody

Citroen C4 Cactus PureTech 110 | Test | Spacer z chow chowem

Czy przekształcenie 3008 w crossovera to dobra decyzja?
Więcej o:
Copyright © Agora SA