Nowy Peugeot 3008 | Teraz jako crossover segmentu C

Do tej pory Peugeotowi 3008 bliżej było do minivana. Teraz przy okazji zupełnie nowej generacji przeistoczył się w rasowego crossovera. Francuzi są gotowi do ataku na auta pokroju Nissana Qashqaia
Peugeot 2008 Peugeot 2008 | Ceny w Polsce | Wyceniony podobnie jak konkurencja

Nowy Peugeot 3008 został zbudowany na modułowej platformie EMP2. Auto mierzy 4447 mm długości, 1841 mm szerokości, 1624 mm wysokości oraz 2675 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 520 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność powiększy się do 1580 litrów. W porównaniu z poprzednim 3008, nowa generacja zrzuciła ponad 100 kg, oferuje większy bagażnik (+90 l) i więcej miejsca dla pasażerów. Peugeot podaje np., że miejsce na głowę zwiększyło się o 36 mm, a miejsce na nogi na tylnej kanapie o 24 mm.

Peugeot 3008 jest od teraz rasowym przedstawicielem klasy kompaktowych SUV-ów i crossoverów. Francuz na rynku będzie musiał się zmierzyć więc z bardzo silną konkurencją. Wystarczy tu wymienić choćby Volkswagena Tiguana, Nissana Qashqaia, Renault Kadjar, Kię Sportage czy Seata Atekę. Dużym plusem Peugeota na pewno będzie stylistyka - to jeden z najświeższych samochodów w całym segmencie. W dwukolorowym malowaniu oraz z masą chromowanych elementów Peugeot 3008 prezentuje się bardzo interesująco.

Co pod maską? Do wyboru na pewno będą dwa benzyniaki i cztery diesle. Na zwolenników jednostek benzynowych będzie czekał bazowy silnik 1.2 PureTech 130 oraz mocniejszy motor 1.6 THP o mocy 165 KM. Silniki wysokoprężne to rodzina BlueHDI: 1.6 BlueHDI w dwóch wariantach mocowych (100 albo 120 KM) oraz 2.0 BlueHDI, również w dwóch wersjach do wyboru (150 albo 180 KM). Silniki będą parowane z ręczną albo automatyczną skrzynią o 6 przełożeniach.

Peugeot 3008 (2016)

Wnętrze crossovera znamy już od dłuższego czasu. Zmieniła się kierownica, która została spłaszczona z dwóch stron (góra i dół). Dość awangardowo prezentuje się także lewarek skrzyni biegów. Peugeot 3008 będzie wyposażony w cyfrową deskę rozdzielczą, która będzie teraz trochę większa. Zamiast analogowych wskaźników mamy tutaj cyfrowy wyświetlacz, który można dowolnie konfigurować za pomocą systemu i-Cockpit.

Powiększył się także wyświetlacz systemu multimedialnego, a także zniknęły przyciski z kokpitu. Obsługa będzie się odbywać głównie przy pomocy ekranu dotykowego, przez co design wnętrza będzie bardziej minimalistyczny. Na szczęście, pod nawiewami znalazło się miejsce dla najważniejszych przycisków - sam ekran dotykowy nie jest najpraktyczniejszym rozwiązaniem.

Peugeot 3008 (2016)

Żaden nowy samochód nie może się teraz obejść bez całej armii inteligentnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Wiemy, że na pokładzie Peugeota 3008 na pewno nie zabraknie: asystenta parkowania, aktywnego tempomatu z funkcją stop, systemu ostrzegającego o pojazdach w martwym polu, systemu ostrzegającego o zbliżaniu się do przeszkody, systemy awaryjnego hamowania czy systemu ostrzegającego kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze. Prawdopodobnie będzie ich więcej, ale Peugeot wymienił na razie te, podkreślając frazę "między innymi".

Oficjalna prezentacja modelu odbędzie się na jesieni podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Wtedy poznamy wszystkie szczegóły techniczne nowego crossovera. Do sprzedaży 3008 powinien wejść jeszcze przed końcem tego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

DS4 Crossback 1.2 PureTech 130 | Pierwsza jazda | Francuski makijaż

DS4 Crossback 1.2 PureTech 130

INNE LINKI

Seat Ateca | Ceny w Polsce | Dobrze skalkulowany

Ambitne plany koncernu PSA | Aż 34 nowości do 2021 roku

Poznaliśmy nazwę dużego SUV-a Skody

Citroen C4 Cactus PureTech 110 | Test | Spacer z chow chowem

Czy przekształcenie 3008 w crossovera to dobra decyzja?
Więcej o:
Komentarze (26)
Nowy Peugeot 3008 | Teraz jako crossover segmentu C
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: salami

    Oceniono 32 razy 26

    2.0 HDI 180KM - To ma sens! Doskonały silnik!
    Nareszcie samochód, który będzie jeździł. Dobrze skalkulowana cena i lider segmentu gotowy.

  • cucs

    Oceniono 15 razy 13

    miałem zmieniać moje 3008 w tym roku ale poczekam , stary model jest paskudny jak kaszalot ale w środku rewelacyjny - przynajmniej na przednich siedzeniach. na widok nowego - tylko wow !

  • Gość: Tapir

    Oceniono 16 razy 10

    Piękne auto, niesamowite wnętrze no i do tego niezniszczalny silnik HDi. Nie mogę się doczekać

  • Gość: jjnl

    Oceniono 4 razy 2

    Bardzo ładny. Bagażnik nie wygląda na aż tak duży, no ale nie takie rzeczy producenci piszą.

  • Gość: popo

    Oceniono 3 razy 1

    Po co komu 4x4 przecież ma srebrne plastiki a śniegu
    już dwie zimy nie było .

  • ajachcealojz

    Oceniono 3 razy 1

    Widzę, że segment agrarno-mamuśkowaty trzyma się dobrze.
    Rozsądni z rodzinami za bardzo podobne pieniądze wybiorą 5008 (jeżeli chcą pozostać przy ofercie Puga).
    Pamiętając poprzednie oferty Peugeot Polska (a także Citroen Polska) to o 2.0 HDi 180 możecie w ogóle zapomnieć. Ewentualnie będzie kilka egzemplarzy dla dziennikarzy i dyrektorów działów Peugeot Polska (ale ci przeważnie wybiorą 508 GT)
    Przykład: chociażby 308GT który w Polsce jest wyłącznie z silnikiem THP a już parę kilometrów na zachód też z HDi 180. Aż dziw, że na upartego można zamówić 508GT z HDi 180, czyli i tak się już coś zmienia

  • Gość: Daro

    0

    Chcę go mieć !!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX