Toyota Prius+ po liftingu | Hybrydowy van jeszcze lepszy

Toyota postanowiła odświeżyć Priusa+. Zmiany nie są duże, ale kierowcy powinni docenić wiele ulepszeń
Toyota Mirai Maraton Toyoty Mirai | 100 tysięcy km w 107 dni

Z zewnątrz trudno odróżnić nowego Priusa+ od wersji po liftingu. Japończycy postawili przede wszystkim na technologie, a nie zmiany w wyglądzie. Największą wizualną nowością jest nowy kolor lakieru o nazwie Black Blue.

Nowy Prius+ to znacznie ulepszony napęd hybrydowy. Inżynierom Toyoty udało się obniżyć obroty silnika spalinowego (nawet o 1000 obr./min) przy zachowaniu odpowiedniej dynamiki. Osiągnięto to dzięki zwiększeniu wykorzystania napędu elektrycznego. Na pokładzie w dalszym ciągu pracują dwa silniki (spalinowy 1.8 i elektryk), które łącznie generują 136 KM mocy. Po zmianach Prius+ stał się jednak trochę szybszy, a jazda jest znacząco cichsza i płynniejsza.

Średnie spalanie dużego, siedmioosobowego vana to jedynie 4,1 litra na 100 km.

Lifting przyniósł też najnowszą wersję systemu multimedialnego Toyota Touch 2. Umieszczony centralnie ekran ma teraz wyższą rozdzielczość i szybciej reaguje na dotyk. Cały system jest łatwiejszy i bardziej intuicyjny w obsłudze - to zasługa m.in nowego menu i uproszczonego połączenia z serwisem MyToyota. Pakiet Toyota Touch 2 with G, który zapewnia aktualne informacje o natężeniu ruchu, dostępności parkingów, pogodzie i cenach paliw wzbogacono o trzyletni abonament na połączenia i aktualizacje. System może się połączyć z usługami Google'a, Twitterem, Aupeo! czy Aha.

Toyota poprawiła także 4,2-calowy wyświetlacz TFT na tablicy przyrządów. Podaje on informacje kierowcy w przejrzysty i nierozpraszający sposób.

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Corolla | 50 lat bestsellera wszech czasów

Toyota Corolla z 1966 roku

INNE LINKI

Toyota Prius | Piękna czy bestia? | Nowe zdjęcia

Nie daj się oszukać w komisie! Wszystkie triki sprzedawców

Raport awaryjności DEKRA 2016 | Te auta psują się najrzadziej

Toyota S-FR | Olbrzymie zainteresowanie

Więcej o:
Komentarze (7)
Toyota Prius+ po liftingu | Hybrydowy van jeszcze lepszy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: sebo

    Oceniono 2 razy 2

    Ciekawe co to będzie jak toyota wprowadzi te magnezowo-jonowe akumulatory w swoje hybrydy. Spalanie jeszcze mocno w dół pójdzie.

  • Amelia Kozłowska

    0

    hybrydy coraz lepiej wygldaja i mysle ze juz niedlugo duzo takich toyot zobaczymy na naszych ulicach, kolega jezdzil u chodzenia w warszawie i mowi ze bomba

  • Gość: karol

    0

    Jednak ciągle "dopieszczają" te napędyu hybrydowe w Toyocie. Jak dla mnie już naprawde sporo można zaoszczędzieć na przykladzie Yarisa bo z takim napedem wlasnie posiadam. Jeżeli ma być jeszcze oszczędniej, jestem za.

  • Gość: wątroba-sadzawka

    Oceniono 6 razy 0

    Średnie spalanie dużego, siedmioosobowego vana to jedynie 4,1 litra na 100 km.
    Dopiszę dla Pana Redaktora: "... przez pierwsze 30 kilometrów od momentu całkowitego naładowania akumulatorów. Później rośnie". Podpisano: właściciel hybrydowego Aurisa, który czuje się zrobiony w bambuko

  • Gość: Michal

    Oceniono 2 razy 0

    i bardzo dobrze bo na trasie obroty silnika miał za wysokie - przy 150 średnio 3700 obrotów na minutę (średnio bo to hybryda i obroty latają w sporym zakresie) co jak na skrzynię bezstopniową i pojemność silnika 1.8 dużo. Zresztą widać to na filmie który nagrałem youtu.be/rn4zSEPYK6k

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX