Alfa Romeo Giulia | Ceny w Polsce | Być albo nie być dla Alfy

Alfa Romeo Giulia to jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów w tym roku. Dla włoskiej marki, po latach stagnacji, to być albo nie być. Jak ceny nowego sedana wypadają na tle niemieckiej konkurencji?
Prototypy | Alfa Romeo szykuje SUV-aAlfa Romeo szykuje SUV-a

W gamie Alfy Romeo znajdują się obecnie dwa modele: małe MiTo i kompaktowa Giulietta. Oba auta mają już swoje lata. Produkcję ostatniego sedana (modelu 159) zakończono w 2011 roku. Bardzo ograniczona i stara gama przekłada się na wyniki sprzedaży. W 2015 r. w Polsce Alfa Romeo sprzedała w Polsce 688 aut. To mniej niż Porsche (860). Dla porównania, polski lider, czyli Skoda, sprzedała w tym czasie 45 529 samochodów. Nowy sedan (podobnie jak szykowany SUV - ramka z prawej strony) ma napędzić sprzedaż włoskiej marki. Jego ceny mogą w tym pomóc.

Przepiękna Alfa Romeo Giulia miała ruszyć na podbój Starego Kontynentu jeszcze w zeszłym roku. Ze względu na problemy - nieoficjalnie mówi się o oblaniu wewnętrznych testów zderzeniowych, a bardziej oficjalnie o spadku popytu na Alfy w Chinach - rynkową premierę Giulii przekładano na bliżej nieokreśloną przyszłość.

W połowie kwietnia Włosi wreszcie pochwalili się, że pierwsza Giulia zjechała z taśmy produkcyjnej. Alfa Romeo rozpoczęła przyjmowanie zamówień na sedana. Giulię mogą kupić m.in. Niemcy, Francuzi, Włosi, Hiszpanie oraz Szwajcarzy. Powoli poznajemy też polski cennik.

Ceny Alfy Romeo Giulii w Polsce:

Diesel 2.2 R4 150 KM, MT6 - 139 000 złotych

Diesel 2.2 R4 150 KM, AT8 - 149 000 złotych

Benzyna 2.9 V6 510 KM, MT6 - 359 000 złotych

W dniu premiery w Europie Alfa Romeo Giulia będzie dostępna jeszcze z mocniejszą odmianą diesla (180 KM). Niestety, polski importer nie ujawnił jej cen. Poznaliśmy je za to na rynku niemieckim, w euro. Warto zaznaczyć, że już podane polskie ceny są o około 10 tysięcy złotych niższe od swoich odpowiedników w Niemczech.

Diesel 2.2 R4 180 KM, MT6 - 37 400 euro (około 165 tysięcy zł)

Diesel 2.2 R4 180 KM, AT8 - 39 650 euro (około 175 tysięcy zł)

Alfa Romeo Giulia

Co na to konkurencja?

W Europie głównymi rywalami nowej Alfy Romeo będzie niemiecka "Wielka Trójka". 150-konna Alfa Romeo Giulia wyceniona na 139 tysięcy złotych jest tańsza od wszystkich niemieckich aut. Czy to pozwoli Włochom na zaistnienie w klasie premium?

Ceny konkurencji z silnikami wysokoprężnymi o podobnej mocy:

Audi A4 (2.0 Diesel 150 KM) - od 150 000 złotych

Mercedes klasy C (1.6 Diesel 136 KM) - od 144 900 złotych

Mercedes klasy C (2.1 Diesel 170 KM) - od 169 100 złotych

BMW serii 3 (2.0 Diesel 150 KM)- od 144 000 złotych

ZOBACZ TAKŻE:

Tanie i niedoceniane, czyli auta, których nie chciałeś kupić, a warto

Tanie i niedoceniane, czyli auta, których nie chciałeś kupić, a warto

INNE LINKI:

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Ciągle młoda

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Alfa Romeo Giulietta | Na bazie Giulii i z tylnym napędem?

Fiat 124 Spider | Ceny w Polsce | Droższy od Mazdy

Czy Twoim zdaniem Alfa Romeo Giulia ma szansę w walce z niemiecką konkurencją?
Więcej o:
Komentarze (102)
Alfa Romeo Giulia | Ceny w Polsce | Być albo nie być dla Alfy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • brutusnaidiotos

    Oceniono 88 razy 44

    No to jeszcze raz skoro kasujecie : Nowy design aut VW powoduje odruchy wymiotne od dwóch lat WSZYSTKIE AUTA TAKIE SAME. Jestem w stanie narysować kolejne generacje polo ,golfa jetty i pasata i tiguana. samochody są ohydnie nudne. Z 50 metrów trudno odróżnic generacje golfa. Nowy passat to szczyt nudy.

  • Gość: Zenon

    Oceniono 14 razy 14

    "W dniu premiery w Europie Alfa Romeo Giulia będzie dostępna jeszcze z mocniejszą odmianą diesla (180 KM). Niestety, polski importer nie ujawnił jej cen". Na stronie AŚ już są, 2.2 Giulia Diesel 16v 180 KM MT6 RWD - 153 300 zł, z automatem - 163 300 zł.

  • Gość: alFred

    Oceniono 28 razy 12

    A gdzie silnik benzynowy dla normalnych Alfisti ? Takie dwa litry bez turbo. Po co mi 510 koni?
    A diesel w Alfie?
    Ktoś kiedyś powiedział: "Alfa z dieslem to jak Mona Lisa z wąsem" :-)

  • antoniferdynand

    Oceniono 14 razy 12

    Szkoda, że nie ma wersji 2.0 bo na starcie nie byłaby objęta 18% stawką akcyzy, i byłaby tańsza przynajmniej o ponad 15 tys. zł (a to już jest różnica). Poza tym mniejszy silnik i elementy pochodne też zazwyczaj są trochę tańsze.

    Mercedes wprowadzając nową E-Klasę (w tym, przypadku diesel) zmienił jednostkę z 2150cm3 na mniejszą niż 2.0 co spowodowało, że nowy model już na starcie jest konkurencyjny cenowo względem poprzedniej wersji. Przy 200 tys. podwyższona akcyza to 30 tys. a więc sporo.

    Z drugiej strony Lexus IS zmienił V6 2,5 na R4 2,0T a cena w Polsce nie drgnęła.

  • rozaliaroyale

    Oceniono 18 razy 6

    widać że ruszyła ofensywa właścicieli niemieckich ociężałych i siermiężnych "wozidup" . Skoro wasze Mercedesy BMW itp. są takie dobre , dlaczego spuszczacie wzrok gdy mijam was moją starą (czerwoną )166tką . A teraz wyobraźcie sobie jak się poczujecie gdy ktoś zaparkuje koło waszych niemieckich powiedzmy samochodów takie dzieło sztuki jak nowa Julia . :) :) Mnie na to auto po prostu nie stać ale jak to się mówi "Bóg jest zawsze sprawiedliwy , bogatemu daje jedzenie a biednemu apetyt "

  • Gość: Morpik

    Oceniono 12 razy 6

    Gdyby szanowna redakcja chciała zweryfikować ceny wszystkich wersji i mocy w Polsce, warto zerknąć na stronę producent. Jest tam oficjalny cennik ze 150km i 180km :) Co do zaś samego auta, czekam już na jazdę próbną i mam nadzieję odebrać swoje auto we wrześniu :)

  • Gość: Lord

    Oceniono 28 razy 4

    Nie kupię, bo nie ma porządnego benzyniaka. Po co mi diesel? Jakie będą miał z tego korzyści? Żadne! Wręcz udręka z serwisowaniem i klekotem po roku lub dwóch. Robię ok 60 - 70 tys km rocznie, więc litr paliwa w tą czy tamtą, zwyczajnie mi lotto.

  • Gość: Adam

    Oceniono 10 razy 4

    Sprawdźcie wyposażenie standardowe, to szybko wyłapiecie że na naszym rynku jest uboższe niż w Niemczech

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX