Volkswagen Passat GTE | Ceny w Polsce | Hybryda klasy średniej

Polski oddział Volkswagena właśnie zaczął przyjmować zamówienia na Passata w wersji GTE. Czy bardzo niskie spalanie wynagrodzi wygórowaną cenę?
Volkswagen Passat Alltrack Passat Alltrack | Polskie ceny | Tani nie jest

Na pokładzie Volkswagena Passata GTE współpracują ze sobą dwa silniki. Benzynowy 1.4 TSI o mocy 156 KM dostał do pomocy elektryczny motor o mocy 115 KM. Kiedy układ hybrydowy pracuje pełną parą, kierowca ma pod pedałem gazu 218 KM. Passat GTE oferowany jest tylko ze skrzynią biegów DSG.

W trybie bezemisyjnej jazdy, na samych bateriach Volkswagen może przejechać do 50 km. Ładowanie zajmuje lekko ponad 4 godziny (zwykłe gniazdko), a jeżeli wykorzystamy Wallbox to 100% uzyskamy po 2,5 godziny. Maksymalny zasięg hybrydowego Passata - z naładowanymi bateriami i pełnym zbiornikiem benzyny - to 1100 km. Zwrócić uwagę trzeba na spalanie. Producent podaje 1,6 l/100 km wg normy NEDC. W realnym świecie bardzo trudno będzie zbliżyć się do tego wyniku, ale Passat GTE to i tak jeden z najoszczędniejszych samochodów w klasie średniej.

Ceny Volkswagena GTE w Polsce:

Passat Limousine GTE - 173 490 złotych

Passat Variant GTE - 176 490 złotych

Volkswagen Passat GTE

Konkurencja Passata GTE w Polsce

Volkswagenowi Passatowi GTE bardzo trudno znaleźć konkurencję na polskim rynku. Hybrydę w klasie średniej oferuje u nas jeszcze Ford. Hybrydowe Mondeo (2.0 187 KM) w wersji wyposażenia Titanium Hybrid kosztuje 130 500 złotych. Za lepiej wyposażonego Forda Vignale trzeba zapłacić 152 tysiące. Tak duża różnica w cenie między Passatem GTE a Mondeo wynika z faktu, że Mondeo nie jest hybrydą typu plug-in.

Jeżeli ktoś szuka hybrydy w tym rozmiarze to musi już zerkać na klasę premium. Przykładowo, BMW serii 3 (330e, 2.0 252 KM) wyceniono podobnie jak Passata, bo ceny startują z poziomu 175 600 złotych. Trzeba jednak pamiętać, że bazową cenę bardzo łatwo podbić domawiając kilka przydatnych opcji. Z kolei Mercedes to już zupełnie inna liga. Klasa C oferowana jest w dwóch hybrydowych wersjach silnikowych.  W wycenionej na minimum 227 100 złotych 300 Hybrid (231 KM) elektryczny motor współpracuje z dieslem o pojemności 2,1 litra. Benzynowa hybryda C 350e (2.0 279 KM) to wydatek 236 200 złotych.

Volkswagen Passat GTE

Wyposażenie standardowe

Nie da się ukryć, że cena hybrydowych Passatów jest bardzo wygórowana, ale Volkswagen podkreśla, że wersje GTE już w standardzie są bardzo dobrze wyposażone. Sprawdźmy to. Bez żadnych dodatkowych opłat kierowca dostanie m.in.:

- Kierunkowskazy boczne (LED) zintegrowane w obudowach lusterek
- Listwy na osłonie wlotu powietrza do chłodnicy, chromowane; listwy dookoła szyb bocznych, chromowane
- Szyby termoizolacyjne, przednia szyba dźwiękochłonna
- Reflektory LED Basic i tylne światła w technologii LED, przyciemniane
- Dwie końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu, chromowane

- Podłokietnik z przodu regulowany na wysokość, ze schowkiem
- Schowek w desce rozdzielczej po stronie pasażera, zamykany, podświetlany, z funkcją chłodzenia; schowek w konsoli środkowej z przodu z 2 miejscami na napoje, zamykany żaluzją
- Fotel kierowcy ergoComfort z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego oraz kąta pochylenia oparcia
- Fotele przednie komfortowe, podgrzewane
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic - dla samochodów DSG (dźwignia zmiany biegów obszyta skórą; możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym lub telefonem; łopatki do zmiany biegów przy kierownicy)
- Listwy dekoracyjne aluminiowe na desce rozdzielczej, przednich drzwiach, konsola środkowa "Piano Black"
- Lusterka "Make-up" w osłonach przeciwsłonecznych po stronie kierowcy i pasażera, podświetlanie LED
- Oświetlenie wnętrza z opóźnionym wyłączaniem i funkcją przyciemniania, dwie lampki LED do czytania z przodu i z tyłu
- Oparcie tylnej kanapy dzielone (60/40), z podłokietnikiem, miejscem na napoje, otworem do przewożenia długich przedmiotów i funkcją składania z bagażnika
- Tapicerka siedzeń - środkowa część foteli pokryta Alcantarą, boczne części siedzeń oraz górny fragment podłokietnika pokryte skórą "Vienna"
- Niebieskie podświetlenie Ambiente w listwach wykończeniowych w drzwiach
- Kierownica multifunkcyjna obszyta skórą z niebieskimi szwami
- Przycisk uruchomienia trybu GTE lub trybu elektrycznego

- System "Keyless Go" - bezkluczykowe uruchamianie pojazdu
- Klimatyzacja "Climatronic", regulowana automatycznie, 3-strefowa z filtrem antyalergicznym oraz panelem do sterowania temperaturą z tyłu
- Komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem MFA Premium
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne
- System radiowy "Composition Media" z 6,5 calowym, kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 8 głośnikami, odtwarzaczem płyt CD, MP3, WMA,
- FLAC oraz zewnętrznym gniazdem AUX-IN i USB, czytnikiem kart SD i instalacją telefoniczną (bluetooth)
- Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne, zależne od prędkości samochodu
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
- Czujnik deszczu
- Czujnik zmierzchu - automatyczne włączenie świateł z funkcją Coming / Leaving Home
- Aktywny tempomat ACC do 160 km/h z automatyczną regulacją odległości Front Assist

- Aktywny system ochrony pasażerów "PreCrash Basic & Front"
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy
- System automatycznego hamowania po kolizji
- Isofix - przygotowanie do montażu 2 fotelików na zewnętrznych siedzeniach tylnej kanapy
- Poduszki powietrzne czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera z przodu z deaktywacją poduszki powietrznej pasażera
- Poduszki powietrzne kurtynowe dla pasażerów z przodu i z tyłu
- Zabezpieczenie antykradzieżowe (immobiliser)
- System wykrywający zmęczenie kierowcy

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda i Volkswagen | To już 25 lat razem

Skoda i Volkswagen | To już 25 lat razem

INNE LINKI

Raport ekspertów: Prawie wszystkie nowe diesle przekraczają normy emisji

Volkswagen Tiguan | Polskie ceny | Konkurencja ma się czego obawiać

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy cz. I | Odbiór specjalny

Nowy silnik 1.5 TSI od Volkswagena

Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 185/60/R15 84H Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 225/55/R16 95W Zdjęcie Fulda ECOCONTROL 145/65/R15 72T
CONTINENTAL ContiPremiumCon... CONTINENTAL ContiPremiumCon... Fulda ECOCONTROL 145/65/R15...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Czy Twoim zdaniem Passat GTE będzie się sprzedawał w Polsce?
Więcej o:
Komentarze (43)
Volkswagen Passat GTE | Ceny w Polsce | Hybryda klasy średniej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • james_maynard

    Oceniono 16 razy 14

    A mi się Passat podoba - cóż poradzę? :-)
    Obecnie mam B7 i nie wykluczam, że zamienię na B8 lub B9 w przyszłości.
    I nie chodzi tu o to, czy to świetne VW czy żenujący wieśwagen - dla mnie liczy się to, czy MI się podoba i jak się czuję za kierownicą. Przed zakupem pojeździłem trochę Mondeo z topowym silnikiem - było miło, ale nie czułem się w nim komfortowo. Gdy zasiadłem za kierownicą Passata od razu kliknęło - po prostu czułem się tam dobrze - wygodnie, ergonomicznie, swobodnie. Lubię te silniki (choć wielu powie, że to niemożliwe), jeździłem już mocnym TSI i TDI, oba dawały mi frajdę z jazdy. Odpowiada mi stonowana deska rozdzielcza, ktoś inny może powiedzieć - nudna, ale cóż poradzę - mi pasuje :-)
    Każdemu to, co lubi.

  • grzegorzsrx

    Oceniono 11 razy 11

    " ten " producent podawal juz cuda jesli chodzi o zuzycie i " emisje ".

  • brutusnaidiotos

    Oceniono 22 razy 8

    Naprawdę lubiłem VW nawet mam jednego z salonu ale powiem wprost zaczynam rzygać tym DESIGNEM KAŻDY VW IDENTYCZNY.Ja sam mogę już narysować kolejną generację Jetty Polo i Golfa i wszytkie inne. Aktualny Passat Variant w 100 % spełnia wymogi auta pogrzebowego jest kosmicznie nudny i zapyziały.

  • sila

    Oceniono 11 razy 5

    Citroen C5 2.0 HDI - normalny zasięg autostradowy 1000 km. Bardzo spokojna jazda, a la stary dziadek 1400.

  • Gość: Late

    Oceniono 4 razy 4

    1,6 litra na 100 km? Nawet, jeżeli pierwsze 50 km jest wyłącznie na prądzie, to przez kolejne 50 km paliłby 3,2 litra na sto. Takie rzeczy to tylko w laboratorium.

  • an_ful

    Oceniono 4 razy 2

    Największą i najczęściej na polskich drogach spotykaną konkurencją jest Lexus IS300h. Jest minimalnie mocniejszy i w podstawowej wersji minimalnie tańszy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX