Tak będą wyglądały Volvo serii 40

Ofensywa modelowa Szwedów trwa w najlepsze. Do tej pory Volvo skupiało się na dużych modelach, ale teraz przyszedł czas na coś mniejszego. W Goeteborgu zaprezentowano dwa koncepty, zwiastujące nową serię 40

Volvo V40 po faceliftingu | Ceny w Polsce | Konkurencja ma się czego obawiać

Od kilku dni Volvo na swoim koncie na Snapchatcie wrzucało zdjęcia-teasery nowych modeli. Wybór tak nowoczesnego środka przekazu świadczył, że nowe auto będzie kierowane do młodych kierowców. Potwierdzał to też podpis "Not your daddy's Volvo". Spekulowaliśmy wtedy, że Szwedzi już niedługo zaprezentują małego SUV-a, XC40.

Podczas oficjalnej prezentacji Volvo potwierdziło domysły branży. Dwa koncepty, które zobaczyliśmy w Goeteborgu to zapowiedź przyszłych modeli serii 40. Szwedzki producent postawił na odważne, bardzo ciekawe wzornictwo, zaawansowane funkcje "connectivity", wiele zróżnicowanych wersji silnikowych i gotowość do autonomicznej jazdy. Marka idzie z duchem czasu i nowe Volvo będą dostępne z napędem hybrydowym i elektrycznym.

Każdy samochód z poszczególnych linii modelowej ma swoje unikalne miejsce i charakter, podobnie jak ma to miejsce w prawdziwej rodzinie. Platforma podwoziowa CMA nada naszym najmniejszym modelom wiele świeżości i ducha młodości, co świetnie widać w autach koncepcyjnych. Te auta mają typowo miejski charakter, kipią energią i są tak niepowtarzalne, że wyróżnią się z masy wielu innych, podobnych do siebie aut. - powiedział odpowiedzialny za design w Volvo Thomas Ingenlath.

Małe Volvo mają znacząco zwiększyć udział producenta w rynku. Szwedzi chcą wywrzeć na niemieckich konkurentach jeszcze większą presję. W 2015 roku marka sprzedała 503 000 aut. Ambitne plany zakładają, że już w najbliższych latach uda się ten wynik znacznie poprawić i przekroczyć 800 000 aut rocznie. Na razie Volvo jest na najlepszej drodze do celu - pierwszy kwartał 2016 był lepszy od tego z roku ubiegłego o 11,9%.

Nowa seria 40 stwarza nam szansę na powiększenie naszych udziałów rynkowych. Wersje hybrydowe i w pełni elektryczne są integralną częścią całego projektu tych aut opartych na podwoziu CMA. Pierwsze samochody na tej platformie trafią do produkcji jeszcze w 2017 roku. - prezes Volvo, Hakan Samuelsson.
Od początku postanowiliśmy wykorzystać modularną budowę naszych aut. Płyty podłogowe, także do najmniejszych modeli, już na etapie projektu zostały dostosowane do budowania wersji hybrydowych i elektrycznych. To pozwoliło nam uprzedzić wielu konkurentów segmentu premium. - Peter Mertens kierujący działem badawczo-rozwojowym.

Nam pozostaje teraz czekać na pierwsze prezentacje produkcyjnych modeli z serii 40. Na pierwszy ogień powinien pójść SUV, XC40. Jeżeli potwierdzą się zapowiedzi przedstawicieli marki, to wejdzie on do produkcji już w 2017 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Volvo C90 | Wygląda bosko!

INNE LINKI:

Autonomiczne Volvo ruszają na drogi Wielkiej Brytanii

Pierwsze wieści o nowym Volvo XC60

Volvo XC90 Excellence | Ceny w Polsce | Wysoka cena luksusu

Wideo | Volvo FH16 | 20 przyczep i 750 ton

Czy Twoim zdaniem małe Volvo namieszają w klasie premium?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.