Spory problem Mercedesa | Zakaz sprzedaży kabrioletów z nawiewem

Niemiecki producent ma bardzo poważny problem. Sąd najwyższej instancji w Niemczech zabronił sprzedaży samochodów z systemem nawiewu ciepłego powietrza na kark. Rozwiązanie montowane w Mercedesach zostało opatentowane przez inną firmę
Mercedes SLC Mercedes SLC | Świeższy wygląd i nowa nazwa

Prawie dwie trzecie sprzedawanych Mercedesów ze składanym dachem jest wyposażone w opcjonalny system nawiewu ciepłego powietrza na kark, zwanego Airscarf. Rozwiązanie jest dostępne zarówno w małym kabriolecie SLK (dzisiaj SLC), aż po luksusową Klasę S Cabrio. W najbliższym czasie opcja będzie musiała zniknąć z listy wyposażenia tych modeli.

Producent ze Stuttgartu jest mocno zaskoczony decyzją sądu. Co ciekawe, Mercedes wygrał wszystkie sprawy, które odbywały się w sądach niższych instancji. Finalnie sąd wydał ostateczny werdykt na korzyść Ludwiga Schatzingera, który już w 1996 roku opatentował nawiew dla samochodów z otwieranym dachem.

Mercedes nie będzie mógł zatem sprzedawać systemu Airscarf. Dotyczy to wszystkich niesprzedanych egzemplarzy, zarówno nowych jak i używanych, które znajdują się w salonach. Na dodatek Mercedes nie może reklamować tego systemu, a także musi poinformować, ile egzemplarzy z tym systemem sprzedano od 28 lutego 1998 roku. Na podstawie tych danych sąd wyliczy odszkodowanie należne autorowi rozwiązania.

Po 25 grudnia 2016 roku Mercedes będzie mógł ponownie korzystać z systemu Airscarf, ponieważ patent na to rozwiązanie wygasa.

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes klasy E | Ceny w Polsce | Najdroższy z "Wielkiej Trójki"

Mercedes klasy E | Ceny w Polsce | Najdroższy z

INNE LINKI:

Mercedes GLE 350d 4MATIC | Test | Siła spokoju

Wideo | Mercedes GLS w akcji

Mercedes C Cabriolet | Z miękkim dachem

Wideo | Mercedes-AMG: Wewnętrzna moc

Zdjęcie Jazda za kierownicą Ferrari F430 - Tor Poznań Zdjęcie Jazda za kierownicą Ferrari F458 Italia - Tor Poznań Zdjęcie Jazda za kierownicą Lamborghini Gallardo - Tor Poznań
Jazda za kierownicą Ferrari... Jazda za kierownicą Ferrari... Jazda za kierownicą Lamborg...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Czy Twoim zdaniem sądowe zamieszanie wpłynie na wyniki finansowe Mercedesa?
Więcej o:
Komentarze (15)
Spory problem Mercedesa | Zakaz sprzedaży kabrioletów z nawiewem
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • allegropajew

    Oceniono 15 razy 3

    Idę opatentować automatyczną brandzlerkę dla kierowcy płci wszelakiej w postaci dualnej. Założysz końcówkę tak -- masz dojarkę. Założysz na abarot -- młot pneumatyczny.
    Pędzę, bo mnie jakowyś WRED prześcignie.

    Patentowanie POMYSŁÓW zamiast konkretnych ROZWIĄZAŃ, to choroba współczesności. Opatentować można JAKIŚ KONKRETNY, FIKUŚNY kształt końcówki nawiewu co najwyżej.

    Apple chciało kiedyś opatentować "dialog z użytkownikiem w postaci prostokątnych okienek". Sąd Najwyższy USA (bo tam to dotarło) odrzucił, argumentując, że trudno sobie wyobrazić okienka w kształcie trójkątów (dosłownie). Ale np. IBM jest właścicielem patentu na malowanie ekranu za pomocą funkcji XOR. Microsoft natomiast chciało zastrzec słowo Windows, ale tenże SN stwierdził, że nie można, bo to słowo potoczne, i że taka wykładnia ma powszechnie obowiązywać. Zastrzeżono więc napis w postaci konkretnego symbolu graficznego (TM) -- to zawsze można.

    Jedyna rada -- KRÓTKIE prawa patentowe. Dla kategorii nowinek technologicznych (typu reaktor fuzyjny albo choć procesor nowej generacji) 10 lat, dla konkretnych wariantów technicznych 5 lat.

    Zauważcie, że w opisywanym przypadku patent na IDEĘ, coby akurat przy nagłówku wyprowadzić nawiew, obowiązywał DWADZIEŚCIA lat.

    Do dziś tylko Peguot ma prawo do nazywania modeli z ZEREM W ŚRODKU.

    Gościula

  • Gość: Rysi@k

    Oceniono 3 razy -1

    Panel nawigacyjny z joysticem w Mercedesach to wielka porażka. System nawigacji Garmin Map Pilot przed nabyciem którego przestrzegam sprzedawany w nowych samochodach z nieaktualną mapą z przed kilkunastu miesięcy to kompromitacja dla Mercedesa. Aktualizacja emitowana przez Mercedesa raz w roku to szok.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX