Długo czekaliśmy, ale jest! Alfa Romeo Giulia w Europie

Alfa Romeo Giulia kazała długo na siebie czekać. Europejscy dealerzy właśnie zaczęli przyjmować zamówienia. Mamy dla Was nowe zdjęcia, wideo i ceny w euro. Czy piękna Giulia sprosta oczekiwaniom?
Alfa Romeo Giulia Tak brzmi Alfa Romeo Giulia

Przepiękna Alfa Romeo Giulia miała ruszyć na podbój Starego Kontynentu jeszcze w zeszłym roku. Ze względu na problemy - nieoficjalnie mówi się o oblaniu wewnętrznych testów zderzeniowych, a bardziej oficjalnie o spadku popytu na Alfy w Chinach - rynkową premierę Giulii przekładano na bliżej nieokreśloną przyszłość.

W połowie kwietnia Włosi wreszcie pochwalili się, że pierwsza Giulia zjechała z taśmy produkcyjnej. Teraz Alfa już oficjalnie zadebiutowała w Europie. Alfa Romeo rozpoczęła przyjmowanie zamówień na sedana. Giulię mogą kupić m.in. Niemcy, Francuzi, Włosi, Hiszpanie oraz Szwajcarzy. Polska data premiery nie jest jeszcze znana.

Niemieckie ceny w euro:

Diesel 2.2 R4 150 KM, MT6 - 34 100 euro (około 151 tysięcy zł)

Diesel 2.2 R4 150 KM, AT8 - 36 350 euro (około 160 tysięcy zł)

Diesel 2.2 R4 180 KM, MT6 - 37 400 euro (około 165 tysięcy zł)

Diesel 2.2 R4 180 KM, AT8 - 39 650 euro (około 175 tysięcy zł)

Benzyna 2.9 V6 510 KM, MT6 - 71 800 euro (około 318 tysięcy zł)

Benzyna 2.9 V6 510 KM, AT8 - jeszcze nie znamy

Słabsze silniki benzynowe - bez czterolistnej koniczyny i magicznych liter QV - zadebiutują później. Już niedługo do oferty ma dołączyć także najsłabszy silnik wysokoprężny o mocy 136 KM. Na polski cennik również wciąż musimy jeszcze poczekać.

ZOBACZ TAKŻE:

SUV Alfy Romeo przyłapany! | Premiera coraz bliżej

Zdjęcia szpiegowskie Alfy Romeo Stelvio

INNE LINKI

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Ciągle młoda

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Alfa Romeo Giulietta | Na bazie Giulii i z tylnym napędem?

Fiat 124 Spider | Ceny w Polsce | Droższy od Mazdy

Czy Twoim zdaniem Alfa Romeo ma szansę w walce z BMW serii 3?
Więcej o:
Komentarze (45)
Długo czekaliśmy, ale jest! Alfa Romeo Giulia w Europie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ...

    Oceniono 3 razy 3

    Dlaczego wszystkie zachwyty i lamenty dotyczą tylko wyglądu? Może się podobać albo nie, kwestia gustu. Jak dla mnie pierwsza prawdziwa Alfa od lat. Dlaczego? Bo RWD, bo wreszcie porządny silnik (w QV), bo topowa wersja objechała Nurburgring w czasie lepszym od M4, czyli daje radę. Przez ostatnie lata żal było mi tej marki. Prawda jest taka, że do tej pory ludzie, którzy się nią zachwycali mieli jeden argument - wygląd, co też jest kwestią gustu. Reszta dopowiadana mocno na siłę: świetnie jeździ... jak na FWD... a przynajmniej tak mi się wydaje..., ma fajne V6... może to nie V8... i szału nie robi... ale jest... fajne, itp. Do tego wmawianie sobie, że rozsypane wozidełko w diesel'u z logiem AR ma "duszę". Przecież jakoś trzeba wytłumaczyć sobie i innym zakup takiego samochodu. Co mamy dostać teraz? Wreszcie prawdziwą AR, pierwszą od lat , która jest godna dumnie prezentować to samo logo, które błyszczało chociażby na 75. Obyśmy się nie zawiedli.

  • Gość: J.

    Oceniono 2 razy 0

    Giulia to przeciętniak w odniesieniu do poprzednich modeli. Jak na możliwości stylistyczne Włochów to prawie dno. Po prostu przeciętniak. pasowałby tu znacze Kia lub Hiundai.

  • Gość: As

    Oceniono 2 razy 0

    Zerzniete z BMW ?? Nie dziwie sie ze laicy widza podobienstwa. Nowe limuzyny BMW są oparte stylistycznie na lini bocznej Alfy 166 . Wklęsła płaszczyzna drzwi, brak listew bocznych, wybrzuszenie na wysokości klamek przechodzące w podłużne lampy tylne. To było w 1998roku a BMW robi to od 2010-tego. Zobaczcie co Niemcy rysowali 20lat temu a co Włosi. W sumie to nawet Passaty B7 i B8 (poza przodem) są bardziej podobne do starych Alfa niż do jakiegokolwiek VW.

  • Gość: californi18

    Oceniono 2 razy 2

    Samochód z duszą.Konkurencja dla passata chyba nie.Dziewczyny na passata nie wyrwiesz a na alfę no i owszem.

  • Gość: XL

    Oceniono 11 razy -5

    Podobno do każdej takiej Alfy dodają vaucher na 10 lawetowań rocznie i to do 100 kilometrów.A w dodatkowo płatnej opcji medium 20 lawetowań do 200 kilometrów.
    A w wersji premium oprócz tego co w medium dostajesz zastępczą Skodę Fabię żebyś dojechał do celu spokojnie i bez obaw.

  • Gość: Spec

    Oceniono 6 razy 2

    Wygląd może i ok, choć dużo kopiowania. Wyraźne inspiracje jeżdżącymi modelami innych producentów. Trochę z jaga, bmw, audi, tojoty leksus.
    Ale ceny absolutnie z kosmosu. Nikt normalny (może poza polską policją) nie wyda na alfę ze słabszym silnikiem więcej niż na Audi czy BMW. No nie ta liga.

  • rozaliaroyale

    0

    Piękne auto, a szwaby mogą jak zwykle "zrzynać " od włoskich dezainerów co zresztą już na dużą skalę widzimy w niemieckiej motoryzacji - niestety ale to włosi nadają trendy modowe w motoryzacji i oby się to nie zmieniło .

  • Gość: hy4r

    0

    Przednia krawędź maski powinna zaczynać się jak w każdym samochodzie, tuż nad reflektorami a nie za pasem. Wygląda to zgoła groteskowo.
    Tak jak by świała były niżej, a maska jak kawał blachy wpadł w środek.
    Trochę BMW, tył z Audi.
    Ogólnie jest ok.

  • ewb1

    Oceniono 5 razy 1

    Fotele bez wysuwanych podpórek pod uda, 159 miała wysuwane podpórki.

    Mimo zaadoptowania layoutu RWD w Alfie Giulia pozostaje ona mniej atrakcyjna zewnętrznie w porównaniu z już 10 letnia Alfa 159 zbudowaną w layoucie FWD.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX