Downsizing dopadł Skodę Octavię

Downsizing nie oszczędza nikogo. Pod maską największego hitu sprzedażowego Czechów właśnie debiutuje nowy silnik
Skoda Octavia Skoda Octavia | To już 20 lat na rynku!

Nowością w Skodzie Octavii będzie trzycylindrowy silnik TSI o pojemności 999 cm3. 1.0 TSI zastąpi w ofercie 1.2 TSI 110 KM.

Inżynierowie Volkswagena wycisnęli z litra pojemności 115 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy motor może współpracować z 6-biegową ręczną skrzynią albo dwusprzęgłowym automatem DSG o 7 przełożeniach. Skoda Octavia z 1.0 TSI rozpędza się do setki w 9,9 sekundy i może osiągnąć 202 km/h. To lekka poprawa w stosunku do 1.2 TSI, gdzie osiągi to odpowiednio 10,1 sekundy i 199 km/h.

W ofercie Czechów w dalszym ciągu ma pozostać bazowy silnik 1.2 TSI o mocy 85 KM. Będzie on dostępny tylko w niższych wersjach wyposażenia.

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda VisionS | W oczekiwaniu na dużego SUV-a

Skoda VisionS

INNE LINKI

Skoda Octavia RS bije kolejne sprzedażowe rekordy

Skoda 1000 MBX obchodzi 50. urodziny

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Złodzieje mają nową metodę kradzieży. Wykorzystują lukę w zabezpieczeniach

Więcej o:
Komentarze (25)
Downsizing dopadł Skodę Octavię
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • mcguirre

    Oceniono 24 razy 24

    :) niedługo do łask wróci silnik od malucha. W najnowszej ofercie skody znajdzie się 650 cm biturbo o mocy 160 koni i żywotności 10 000 km. Nowe silniki będzie można wymieniać jak butle gazowe w punktach wymiany koncernu VAG ;)

  • liczbynieklamia

    Oceniono 24 razy 22

    Są dwa rodzaje downsizingu: zły i bardzo zły. Ten pierwszy polega na obniżaniu pojemności skokowej. Drugi - na zmniejszaniu liczby cylindrów. Ten drugi ma jeszcze wyjątkowo paskudną odmianę - kiedy liczba cylindrów spada poniżej 4, bo wówczas spadek kultury pracy staje się bardzo wyraźny. Niestety, z tym właśnie przypadkiem mamy tu do czynienia.

  • Gość: rasialdo

    Oceniono 28 razy 20

    Przy takim silniku z kosiarki znając Skodę, to zmieszczą pod przednią maską jeszcze drugi bagażnik ~200L :))

  • tohk

    Oceniono 17 razy 17

    Wyrazy współczucia dla przedstawicieli handlowych.

  • fakej

    Oceniono 16 razy 12

    Jako opcja w wersji Prestiż pewnie będzie dodatkowe 200cm3 w sprayu

  • junkier

    Oceniono 6 razy 6

    " Downsizing nie oszczędza nikogo".

    To akurat jest nieprawda, bo są wciąż firmy oferujące proste, nieskomplikowane silniki, bez całego tego awaryjnego badziewia typu turbo, biturbo, start/stop, bezpośredni wtrysk, dwumasa, DPF, itp.

    Niektóre modele Toyoty, Mitsubishi, Suzuki, i jeszcze parę innych by się znalazło.

    Nikt nie jest póki co skazany na pseudo-wynalazki VW i Skody.

  • hart_brejker

    Oceniono 6 razy 6

    Buchachacha...w sumie po 1.0 ecoboost nie powinno mnie to dziwić.
    Jedno jest pewne, że motoryzacja idzie w złym kierunku.
    Niedługo będą silniki 0,5 z 5 turbinami.
    Dziękuje pozostanę przy moim 2,5t. Moze jest turbina, ale silnik nie jest przynajmniej wyżyłowany.

  • Gość: klm

    Oceniono 4 razy 4

    trwałość 50 tys km, zużycie oleju takie jak benzyny...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX