Volkswagen Amarok nie będzie miał sobie równych

Volkswagen postanowił jeszcze ulepszyć swojego pickupa. Auto doczeka się paru nowości, które sprawią, że będzie liderem segmentu
Nowy silnik 1.5 TSI Volkswagena Nowy silnik 1.5 TSI od Volkswagena

Największą nowością jest sześciocylindrowy widlasty silnik najnowszej generacji. Pod maską Amaroka zawita V-szóstka TDI o pojemności skokowej 2967 cm3. Pickup z nową jednostką napędową wejdzie do sprzedaży pod koniec września 2016.

Jak zapewnia Volkswagen, 3.0 V6 TDI wyróżnia się dużą dynamiką przy niskich obrotach i dużą elastycznością. Maksymalny moment obrotowy - w wysokości 550 Nm - dostępny jest już przy 1500 obr. na minutę. Moc? Dostępne będą trzy warianty: 163, 204 oraz 224 KM. Auto zadebiutuje z topową odmianą V-szóstki, a słabsze wcielenia 3.0 TDI dołączą do oferty już po premierze.

Motor spełnia normy emisji spalin Euro 6. Podawane przez producenta średnia spalanie, to około 7,5 litra oleju napędowego na 100 km w 224-konnym wariancie.

Dostępne są auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION - z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów).

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI

Volkswagen chwali się, że "Amarok to jedyny pickup klasy premium wyposażony w mocnego turbodiesla V6". Jednak to nie jedyny as w rękawie Niemców. VAG oferuje w Polsce bardzo ciekawe propozycje finansowania samochodów dla firm. To przykładowo VW Profi Lease, gdzie nie jest wymagany wkład własny, a pickupa można mieć już od 1300 złotych miesięcznie.

No i Amarok to też po prostu auto stworzone do ciężkiej pracy, co docenią wszyscy, którzy potrzebują pojazdu użytkowego. Pickup mierzy 5,25 metra długości i 2,23 m szerokości (włącznie z lusterkami). Amarok w przedziale ładunkowym mieści standardową europaletę, przewiezie ładunek o masie jednej tony i - w niektórych wersjach - pociągnie przyczepę o masie 3,5 tony.

Na europejskim rynku pickupów robi się coraz gęściej. VW Amarok podwyższa poprzeczkę, jest Toyota Hilux, Nissan Navara NP300 (Pickup Roku 2015), Mitsubishi L200, ostatnio debiutował nowy Ford Ranger, a na horyzoncie już widać auta Peugeota, Mercedesa, Renault i Citroena.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Profit Lease | Ciekawa propozycja dla firm

Volkswagen Crafter Furgon

INNE LINKI

Prototypy | Pickup Mercedesa już na drogach

Ford Ranger | Pierwsza jazda | Atleta z marzeniami

Renault Alaskan Concept | Zapowiedź pickupa

Golf GTI Clubsport S bije rekord Nurburgringu!

Więcej o:
Komentarze (14)
Volkswagen Amarok nie będzie miał sobie równych
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: aciu

    Oceniono 13 razy 11

    Za 20-30 lat zobaczymy, które współczesne pick-upy będą jeździły w Afryce.

  • Gość: none

    Oceniono 5 razy 3

    Amarok to jest pick-up klasy premium? Nie pogrzało ich za bardzo? Niedługo Up!'a będą reklamować jako samochód klasy premium...

  • Gość: hjk

    Oceniono 3 razy 3

    ?
    jest przeca RAM z dieslem.
    RAM kupuja sluzby Kima jak chca dla niego do KPolnocnej przemycic 5 amarokow.
    wchodza po cztery w kola i jeden w zapas.

  • Gość: V8 32cam

    Oceniono 4 razy 0

    "Amarok nie będzie miał sobie równych"?
    Przecież tą padlinę położy każdy Ford F, Dodge Ram, czy inny GMC.

  • Gość: Haribo

    Oceniono 8 razy -2

    Do tego jakaś ładna zabudowa, skóry, dynaudio. Idealny.

  • Gość: zenek_wlascicielczechbeemek

    Oceniono 3 razy -3

    będzie do na gryla albo na pole golfowe za biedronką, coby kumplasom gula skoczyła

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX