Nowy silnik 1.5 TSI od Volkswagena

Podczas corocznej konferencji Vienna Motor Symposium Volkswagen zaprezentował nową jednostkę napędową. Konstrukcja skrywająca się pod nazwą EA211 TSI evo zadebiutuje już niebawem pod maską modeli z niemieckiego koncernu
Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Silniki z rodziny EA211 to dobrze znane konstrukcje o pojemności 1.2 oraz 1.4 litra. Tym razem Volkswagen zaprezentował kolejne rozwinięcie tej jednostki oznaczone jako "evo", czyli jednostkę o pojemności 1.5. Jest to czterocylindrowy, turbodoładowany benzyniak, w którym zwiększono pojemność, a konkretnie skok tłoka z 80 do 85,9 mm. Silnik pracuje w cyklu Millera, a jej stopień kompresji to 12.5:1. Po raz pierwszy jednostka TSI została wyposażona w turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny, co znacznie poprawia reakcję silnika. Zmiana kąta ustawienia łopatek jest sterowana elektrycznie. Przekonstruowano także intercooler, który znajduje się za wylotem sprężarki, co wydajniej schładza powietrze trafiające do cylindra. Nowy układ wtryskowy dostarcza paliwo do komory spalania pod ciśnieniem 350 barów. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy 1300 obr./min. Maksymalna moc w zależności od wersji to 130 lub 150 KM.

Inżynierowie Volkswagena projektując nową konstrukcję nie skupiali się na osiągach, tylko oszczędności. W porównaniu z silnikiem 1.4 TSI (123 KM) nowa konstrukcja ma zużywać nawet 10 procent mniej paliwa. Silnik jest w standardzie wyposażony w system dezaktywacji cylindrów. To pozwoli oszczędzić co najmniej litr paliwa na 100 km.

Nowy silnik 1.5 TSI powinniśmy zobaczyć pod maską modeli grupy Volkswagen jeszcze w tym roku. Motor trafi do modelu z segmentu B, D, ale także SUV-ów i minivanów.

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda i Volkswagen | To już 25 lat razem

Skoda i Volkswagen | To już 25 lat razem

INNE LINKI

Raport ekspertów: Prawie wszystkie nowe diesle przekraczają normy emisji

Volkswagen Tiguan | Polskie ceny | Konkurencja ma się czego obawiać

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy cz. I | Odbiór specjalny

Zdjęcie Jazda za kierownicą Ford Mustang – Tor Toruń Zdjęcie Jazda za kierownicą Lamborghini Gallardo Cabrio – Tor kartingowy Poznań Zdjęcie Jazda za kierownicą Lamborghini Gallardo – Tor Żerań - Warszawa
Jazda za kierownicą Ford Mu... Jazda za kierownicą Lamborg... Jazda za kierownicą Lamborg...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (71)
Nowy silnik 1.5 TSI od Volkswagena
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • si.vis.pacem.para.bellum

    Oceniono 72 razy 56

    " Zmiana kąta ustawienia łopatek jest sterowana elektrycznie."
    Tłumaczę na polski: "po maks. 3 -4 latach ten system się zepsuje, a naprawa będzie kosztować więcej niż wart będzie wtedy twój samochód"

  • liczbynieklamia

    Oceniono 41 razy 37

    > Maksymalna moc w zależności od wersji to 130 lub 150 KM.
    To zadziwiające - wynika z tego, że 1.5TSI zastąpi (przynajmniej częściowo) 1.4TSI, a nie 1.8TSI. Miłośnicy downsizingu dostaną chyba zawału serca.

    > jednostka TSI została wyposażona w turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny
    Czyli właściciele serwisów mogą spać spokojnie ;)

  • mr.knox

    Oceniono 49 razy 33

    Ten silniczek VW trafi nie tylko do europejskich samochodzikow. Bedzie mial tez zastosowanie w amerykanskich odkurzaczach:)

  • remo29

    Oceniono 30 razy 30

    > W porównaniu z silnikiem 1.4 TSI (123 KM) nowa konstrukcja ma zużywać nawet 10 procent mniej paliwa.

    Znaczy będzie produkował koło 0,5 litra benzyny na 100 km, bo z tego co czytałem, 1.4 już prawie nic nie palił...

  • Gość: antoniferdynand

    Oceniono 36 razy 30

    Ciekawe ile oleju silnikowego będzie przy okazji pożeral po przebiegu 80 tys km?

  • rojberek

    Oceniono 31 razy 23

    Ciekawe, czy ten nowy silnik pobije kolejny rekord i np. będzie zużywał 20 litrów oleju silnikowego na 1000 km :-)

  • Gość: fnf

    Oceniono 20 razy 18

    na tablicy mendelejewa zabrakło danych o zużyciu oleju i paliwa

  • Gość: fnf

    Oceniono 18 razy 16

    dalej nie posiada zmiennych faz rozrządu ,
    wiec technologia lat 70 wraca

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX