Ford Ranger | Pierwsza jazda | Atleta z marzeniami

Od premiery Rangera trzeciej generacji minęło ponad cztery lata, czas zatem na zmiany. Pickup Forda w nowym wydaniu ma zmienioną stylizację, oszczędniejsze silniki i bogatsze wyposażenie
Ford Ranger Ford Ranger | Ceny w Polsce | Konkurencja się zaostrza

Leśniczy, obieżyświat, komandos, pracownik rezerwatu - nazwa Ranger ma wiele znaczeń. I świetnie podkreśla uniwersalny charakter samochodu, stworzonego do takich właśnie, a także do wielu innych zastosowań. Wszechstronność Rangera i jego walory użytkowe przyciągają klientów jak magnes. Udział tego modelu w europejskim rynku wzrósł z niecałych 12 % w 2012 r. do ponad 26 % w ubiegłym roku. W 2015 sprzedano w Europie 27 300 Rangerów, o 27 % więcej niż przed rokiem, co wywindowało fordowskiego pickupa na pozycję lidera w segmencie. Także w Polsce Ranger nie dał szans rywalom. W minionym roku sprzedaż sięgnęła 432 szt, co przełożyło się na 25-procentowy udział w rynku. Obecna modernizacja z pewnością wzmocni jeszcze pozycję Rangera. Zmiany są istotne i znacząco podnoszą atrakcyjność modelu.

Przede wszystkim przeprojektowano nadwozie. Przód auta wygląda teraz masywniej dzięki mocniej przetłoczonej pokrywie silnika i potężnej osłonie chłodnicy o trapezoidalnym kształcie. Dobrze prezentują się też nowe reflektory. Kompletnie zmieniło się wnętrze. Nowa deska rozdzielcza, zgrabna kierownica i wysoki poziom wykończenia przedziału pasażerskiego mocno zbliżają Rangera do typowych osobówek. Wnętrze jest dobrze wyciszone, a zestrojenie zawieszeń nie nazbyt sztywne. Efekt to bardzo dobry jak na pickupa komfort jazdy, odczuwalny zarówno na szosie jak i w terenie. Ważna zmiana to zastosowanie nowego, elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Nie tylko przyczyniło się ono do zmniejszenia zużycia paliwa (wyeliminowanie stale napędzanej pompy hydraulicznej), ale zdecydowanie poprawiło też precyzję kierowania. Auto natychmiast reaguje na każdy ruch kierownicy i jest w pełni przewidywalne w swych zachowaniach.

Ford Ranger | Test

Pod maską nowego Rangera może pracować jeden z trzech wysokoprężnych silników. Dwa z nich to czterocylindrowce o pojemności skokowej 2.2 l i mocy maksymalnej 130 lub 160 KM. Trzeci jest konstrukcją pięciocylindrową o pojemności 3.2 l i mocy maksymalnej 200 KM. W ofercie są 6-biegowe skrzynie manualne i 6-stopniowe skrzynie automatyczne. Wszystkie wersje nadwoziowe (kabina pojedyncza, kabina przedłużona i kabina podwójna) wyposażono w napęd 4x4, przy czym w odmianie z pojedynczą kabiną może być zamontowany napęd tylko tylnej osi. Doskonałe własności terenowe, bezlitośnie sprawdzone podczas prezentacji w podwarszawskiej kopalni piasku, Ranger zawdzięcza reduktorowi, opcjonalnej, elektronicznej blokadzie tylnego mostu, 23-centymetrowemu prześwitowi i rekordowej głębokości brodzenia sięgającej 80 cm. Wszystko po to, by nawet w najtrudniejszych warunkach można było wykorzystać duże możliwości transportowe auta - maksymalną ładowność 1250 kg i zdolność holowania przyczepy o masie 3,5 t. Na tym nie koniec. Kierowcę jeżdżącego w terenie albo transportującego ładunki wspiera elektronika. Oprócz systemu wspomagającego ruszanie pod górę oraz systemu pomagającego bezpiecznie zjeżdżać z wzniesień Ranger ma również adaptacyjną kontrolę obciążenia, zmieniającą ustawienia elektronicznej kontroli stabilności w zależności od aktualnego obciążenia samochodu.

 

Ford Ranger | Test

Ford zbliżył swojego pickupa do samochodów osobowych nie tylko nowo opracowanym wnętrzem. Ranger zyskał również systemy, które dotychczas uprzyjemniały bądź ułatwiały jazdę tylko w osobówkach. W spisie wyposażenia znajdziemy teraz system kontroli pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system kontroli stabilności toru jazdy z układem stabilizacji przyczepy. Wprowadzenie zaawansowanej elektroniki czy nowe wnętrze, nawiązujące do aut osobowych nie zmieniają faktu, że pickup Forda tak jak inne półciężarówki są samochodami przeznaczonymi głównie do pracy i klasyfikowane są jako auta dostawcze. Tym bardziej dziwi fakt, że nie przewidziano w ich przypadku pełnego odpisu podatku VAT dla przedsiębiorców. Mocny, uniwersalny pickup z napędem 4x4 byłby dla nich często bardziej przydatny niż klasyczne dostawczaki.


2.2 TDCi 2.2 TDCi 3.2 TDCi
Nadwozie pickup pickup pickup
Silnik turbodiesel R4, 2198 cm3 turbodiesel R4, 2198 cm3
turbodiesel R4, 3198 cm3
Moc 130 KM / 3700 obr./min. 160 KM przy 3700 obr./min 200 KM przy 3000 obr./min.
Moment obr. 330 Nm / 1500-2500 obr./min. 385 Nm / 1500-2500 obr./min 470 Nm przy 1500-2750 obr./min.
Skrzynia biegów ręczna, 6-biegowa ręczna, 6-biegowa ręczna, 6-biegowa
Napęd 4x4 4x4
4x4
Wymiary 5277-5362/1860/1800-1815 mm
5277-5362/1860/1800-1815 mm
5277-5362/1860/1800-1815 mm
Rozstaw osi 3220 mm 3220 mm 3220 mm
Masa
b.d. 1931-2167 kg 1931-2167 kg
Maks. ładowność (kg)
1250 1250 1250
Zawieszenie przód Podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe Podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe Podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe
Zawieszenie tył
Oś sztywna, resory piórowe „Berlin eye” Oś sztywna, resory piórowe „Berlin eye” Oś sztywna, resory piórowe „Berlin eye”
0-100 km/h b.d
11,8-12,8 s 10,6-10,9 s
Średnie spalanie b.d 6,5-8,0 l/100 km 8,3-8,9 l/100 km
V maks b.d
175 km/h 175 km/h
Cena (netto)
od 79 900 zł od 100 200 zł od 127 700 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Mustang GT | Pierwsza jazda | I tak go pokochasz

Ford Mustang GT

INNE LINKI

Ford wchodzi w Allroad

Nissan Navara z silnikiem GT-R

Renault Alaskan Concept | Zapowiedź pickupa

Ford F-150 na służbie amerykańskiej policji

Zdjęcie MIO Spirit 690 Europa Zdjęcie PRESTIGIO 5058 Polska Zdjęcie TOMTOM GO LIVE 820 Europa
MIO Spirit 690 Europa PRESTIGIO 5058 Polska TOMTOM GO LIVE 820 Europa
Porównaj ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (7)
Ford Ranger | Pierwsza jazda | Atleta z marzeniami
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: www.moto-biznes.pl

    Oceniono 15 razy 9

    2198 cm3 i 130KM - czemu w innych samochodach nie ma takich silników? Toż taki silnik, gdy jest dobrze zrobiony to 30 lat posłuży bez remontu :(

    --
    www.moto-biznes.pl - dla inżynierów przez inżynierów

  • Gość: Samerglow

    Oceniono 6 razy 6

    Ładny pickup, podoba mi się.. :)

  • Gość: kol

    Oceniono 2 razy 2

    Nie rozumiem po co w takim aucie pisać ile ma s do setki.
    Przecież to auto do pracy.

  • Gość: Niezadowolony

    0

    Mam takiego nowego WILDTRAK-a 3.2 automat z wszystkimi bajerami webasto przetwornice 220V
    Odnośnie spalania to Ford podając te 9 litrów znacznie minoł się z prawdą , spala średnio 13,5 do 14 litrów ,ale to nie jest najgorsze mam go 11 miesięcy ma najechane 14 tys. i już dwa razy naprawy gwarancyjne pierwsza przy 1200 km miesiąc trwała naprawa bez auta zastępczego bo o własnych siłach dojechał do dilera (wypalony zawór erg).
    Druga przebieg 13200 zamarzła oddma silnika lód wpadł do turbiny i ją połamał , naprawa miesiąc auto zastępcze na 3 dni , potem autobus .
    Moje zdanie nigdy więcej forda .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX