Wydanie weekendowe | Nasze podsumowanie tygodnia

Ostatni tydzień kwietnia upłynął pod znakiem nowości z Salonu Samochodowego w Pekinie, który pokazał, że długość ma znaczenie

Chińczycy lubią długie auta. I nie mówimy tu tylko o sedanach. Producenci doskonale to wiedzą, dlatego specjalnie na chiński rynek przygotowują przedłużone wersje znanych w Europie modeli. Na targach w Pekinie mogliśmy zobaczyć Audi A4 L, Jaguara XF L oraz BMW X1 L. Nie zabrakło też nowości ciekawych z punktu widzenia kierowców ze Starego Kontynentu. Peugeot przywiózł do Chin 308 w nieznanej dotąd odmianie sedan, Mazda - długo wyczekiwanego małego crossovera CX-4, Citroen zaskoczył zupełnie nowym C6, a Volkswagen koncepcyjny SUV-em zapowiedział nową generację Touarega. Nowości zatem nie zabrakło.

Oczy całej redakcji Moto.pl były zwrócone nie tylko na Chiny, bo i w Polsce działo się wiele. Poznaliśmy ceny Forda Rangera, najnowszej odsłony Nissana GT-R i nowego najtańszego Porsche, a nasz długodystansowy Volkswagen Golf 2.0 TDI pokonał kolejne kilometry. Najważniejszą wiadomością znad Wisły była jednak informacja o tym, że Mercedes planuje wybudować u nas fabrykę silników, w którą zainwestuje 800 mln euro. Pojawiły się też doniesienia o tym, że rząd planuje zrezygnować z systemu viaTOLL, w który zainwestowano już ponad miliard złotych. To na razie informacja niepotwierdzona, ale Wasze komentarze wskazują na to, że nie mielibyście nic przeciwko temu.

Miano newsa tygodnia należy się raportowi opublikowanemu przez niezależnych ekspertów, którzy sprawdzili emisję szkodliwych substancji w samochodach z silnikami Diesla. Okazuje się, że prawie wszystkie przetestowane modele wielokrotnie przekraczały dopuszczalne limity. W raporcie najlepiej wypadł... Volkswagen.

Więcej o:
Copyright © Agora SA