Raport ekspertów: Prawie wszystkie nowe diesle przekraczają normy emisji

97 proc. samochodów z silnikami Diesla nie spełnia norm emisji szkodliwych substancji - wynika z raportu niezależnych naukowców. Niektóre modele przekraczają limity 13-krotnie. W badaniach najlepiej wypadł... Volkswagen
Kolejny gigant przyznał się do nielegalnego zaniżania wyników zużycia paliwaKolejny gigant przyznał się do nielegalnego zaniżania wyników zużycia paliwa

W Europie limity emisji szkodliwych substancji (np. tlenków azotu - NOx) określane są normami Euro. Po głośnej aferze Dieselgate, która ujawniła proceder Volkswagena instalującego nielegalne oprogramowanie obniżające emisję podczas oficjalnych testów, silnikom wysokoprężnym bacznym okiem przygląda się wiele rządowych i pozarządowych organizacji. Jedną z nich jest złożony z brytyjskich i amerykańskich naukowców zespół Emission Analytics, który opublikował szokujący raport dotyczący emisji szkodliwych substancji przez samochody z silnikami Diesla, oficjalnie spełniające normy Euro 5 (obowiązująca od 2009 r.) oraz Euro 6 (od 2014 r.).

EA przebadała 263 samochody. 201 z nich oficjalnie spełniało normę Euro 5, a 62 - normę Euro 6. Jak dowiódł zespół Emission Analytics, w rzeczywistych - a nie laboratoryjnych - warunkach w limitach mieściło się... 7 samochodów (1 z pierwszej i 6 z drugiej grupy). Niektóre auta przekraczały dozwolone normy aż 13-krotnie.

Organizacja nie sugeruje, że producenci, których samochody w rzeczywistych warunkach przekraczają limity, złamali prawo. Problemem są dopuszczone prawem warunki laboratoryjne, w których odbywają się pomiary. Jak dowiodły badania, nie mają one nic wspólnego z rzeczywistym użytkowaniem samochodów. Warto podkreślić, że sprawdzone przez EA auta były testowane przez wąską grupę kierowców, na tych samych drogach, o tej samej porze dnia i z identycznym obciążeniem - tak, by badania były jak najbardziej wiarygodne.

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki DieslaOmijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Rekordziści

Wyniki raportu EA są szokujące nie tylko ze względu na skalę zjawiska, ale i fakt, że 6 z 7 aut, które spełniło normę emisji w warunkach rzeczywistych, powstało w fabrykach... uwikłanego w aferę Dieselgate Volkswagena. W limitach mieszczą się:
- Audi A5 2.0 TDI (moc: 170 KM, rok modelowy: 2014),
- BMW serii 3 2.0d (184 KM, 2013),
- Skoda Superb 2.0 TDI (150 KM, 2016),
- Volkswagen Passat 1.6 TDI (120 KM, 2016),
- Volkswagen Touran 1.6 TDI (110 KM, 2016),
- Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI (150 KM, 2015),
- Volkswagen Scirocco 2.0 TDI (150 KM, 2015).

Na drugim biegunie znajdują się niechlubni rekordziści, w których rzeczywista emisja szkodliwych substancji wielokrotnie przekracza normy. Są to m.in.: Fiat 500 X 1.6 (118 KM, 2015), Ssangyong Korando 2.2 (176 KM, 2016) i Audi A8 3.0 (247 KM, 2013). Te trzy modele uzyskały najgorszą notę (EQUA Air Quality Index: H), co oznacza, że w ich przypadku rzeczywista emisja minimum 13-krotnie przekracza górne granice Euro 5 i Euro 6.

Pełna lista przebadanych modeli znajduje się na stronie EA.

ZOBACZ TAKŻE:

Tanie i niedoceniane, czyli auta, których nie chciałeś kupić, a warto

Tanie i niedoceniane, czyli auta, których nie chciałeś kupić, a warto

INNE LINKI:

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze samochody używane

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Mitsubishi Lancer Evolution | Mitsubishi rozwiewa wątpliwości

Mitsubishi Outlander PHEV | Test | SUV do miasta

Zdjęcie Magnaflow Tłumik końcowy uniwersalny 14816 Zdjęcie Magnaflow Tłumik końcowy uniwersalny 14828 Zdjęcie Tłumik owalny Magnaflow JEEP SRT HEMI 3
Magnaflow Tłumik końcowy un... Magnaflow Tłumik końcowy un... Tłumik owalny Magnaflow JEE...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (45)
Raport ekspertów: Prawie wszystkie nowe diesle przekraczają normy emisji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: 123123432145

    Oceniono 70 razy 58

    Do tej pory, proces homologowania silników nie wymagał RZECZYWISTEGO spełnienia normy, tylko laboratoryjnego testu. Narzekanie na innych producentów aut, że ich silniki nie spełniają norm, jest podobne do narzekania, że przecież kupiłem chleb, przekroiłem go w poprzek i teraz narzekam, że nie cały mi się nie mieści w ustach.
    VW oszukiwał na testach laboratoryjnych, więc jego produkty nie spełniały norm wymyślonych przez ''urzędników'', za to należy mu się kara. A co do innych producentów...przetestujcie ich produkty w warunkach identycznych, jakie były wymagane podczas homologowania tych jednostek, wtedy wyjdzie który producent oszukiwał (jak VW) a który spełniał normy tak jak to wymyślił ''genialny urzędnik''. Najpierw wprowadźmy nowe warunki homologowania tych silników w warunkach rzeczywistych, później za dwa, trzy lata możemy zrobić taki test jak z tego artykułu i dopiero wtedy wyciągajmy konsekwencję.
    Tego typu artykuły wyglądaj tak, jakby były opłacone przez VW, tylko po to, aby część odpowiedzialności zrzucić na innych.

  • Gość: gzesiolek

    Oceniono 39 razy 25

    I pewnie zupełnie przez przypadek 5 z tych 6 z grupy VW wyprodukowano już po "dieselgate"

  • Gość: rns

    Oceniono 35 razy 17

    sprawdzcie tubo benzyny folcwagena itp. to sie okaże że z nadmiernie spalanego oleju silnikowego jest tyle samo trujących substancji

  • Gość: Max

    Oceniono 33 razy 13

    Raport sponsorowany, raport sponsorowany

  • Gość: klm

    Oceniono 11 razy 9

    sranie w banie sponsorowane przez VW

  • Gość: krzys128

    Oceniono 15 razy 9

    wszedłem na tą stronę i jest mnóstwo samochodów ale ... nie ma żadnej Hondy ! Czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego ta marka nie została zbadana?

  • Gość: paranoik

    Oceniono 10 razy 8

    Niby dlaczego mamy wierzyć w takie raporty, skoro wcześniej kłamano w żywe oczy?

  • leszekzgd

    Oceniono 9 razy 7

    Szmelcwagon sypnął kasą?

  • Gość: T_wroc

    Oceniono 19 razy 7

    No brawo brawo, ładnie się szmelcwagen próbuje wybielić :) dziwnym trafem jego samochody najlepsze, a może to zasługa małego grzebania w ECU i mocne ograniczenie modeli testowych :P

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX