Ford Ranger | Ceny w Polsce | Konkurencja się zaostrza

Na europejskim rynku pickupów robi się coraz ciaśniej. Właśnie poznaliśmy pełny polski cennik nowego Forda Rangera. Czy pickup Forda zagrozi dotychczasowym liderom?
Ford Kuga Ford Kuga | Czas na poważny facelifting

Do Polski trafia Ford Ranger po gruntownym faceliftingu, jaki Ford zafundował modelowi w 2015 roku. Największe zmiany zaszły z przodu pickupa - Ranger otrzymał nowy pas przedni, osłonę chłodnicy, reflektory, maskę i błotniki.

Wnętrze również przeszło poważne zmiany. Amerykanie chwalą się, że zostało zaprojektowane praktycznie od nowa. Jest nowocześnie, wygodnie i wszystko zostało rozplanowane z głową. Każdy powinien się w środku odnaleźć i nie mieć najmniejszych problemów z obsługą auta.

Ford Ranger w europejskich salonach pojawi się z trzema silnikami Diesla - to jednostki Duratorq TDCi 2.2 (130 KM i 320 Nm), 2.2 (160  KM i 385 Nm) oraz 3.2 (200 KM i 470 Nm). Silniki mogą współpracować z sześciobiegową skrzynią ręczną albo automatem o tej samej liczbie przełożeń. Moc może trafiać na tylną oś albo na wszystkie cztery koła.

Polski cennik Rangera otwiera kwota 98 277 złotych:

Ford Ranger

Ceny najgroźniejszych konkurentów

Choć pickupy kojarzą nam się głównie ze Stanami Zjednoczonymi i Australią, to na europejskim rynku także znajdziemy kilku mocnych graczy. Ford będzie musiał zmierzyć się z takimi uznanymi markami jak Volkswagen Amarok czy Toyota Hilux. Dużo do powiedzenia ma także nowy Nissan Navara NP300, który został uznany za najlepszego pickupa roku 2015.

Tak prezentują się wyjściowe ceny najgroźniejszych konkurentów Forda Rangera:

Nissan Navara NP300 - od 116 130 złotych (Diesel 2.3 160 KM)

Mitsubishi L200 - od 109 990 złotych (Diesel 2.4 154 KM)

Volkswagen Amarok - od 106 764 złotych (Diesel 2.0 140 KM)

Toyota Hilux - od 89 900 złotych (Diesel 2.5 144 KM)

Ford z ceną 98 277 złotych za podstawową wersję z bazowym silnikiem 2.2 TDCI 130 KM ma szansę zainteresować klientów.

Ford Ranger

Wersje wyposażenia

Na koniec sprawdźmy, co kryje się pod poszczególnymi nazwami w cenniku. W podstawowej wersji XL Ford Ranger jest wyposażony m.in. w:

- ABS i ESP z sygnalizacją hamowania awaryjnego (EBL), wspomaganiem nagłego hamowania (EBA), systemem kontroli obciążenia pojazdu (LAC), systemem kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), wspomaganiem ruszania pod górę (HSA), systemem kontroli kołysania przyczepy (TSA) i systemem kontroli ryzyka wywrócenia pojazdu (ROM)
- Zestaw poduszek powietrznych
- Gniazdko zasilania 12V - z przodu, 2 szt. oraz gniazdko zasilania 12V - z tyłu, 1 szt.
- Konsola centralna - przednia, z podwójna pokrywą, ze schowkiem, wnęką na monety i uchwytemna dwa kubki
- Szyby - przednie, sterowane elektrycznie z otwieraniem
- Przednia szyba - elektrycznie ogrzewana
- Radio MyConnection AM/FM z Bluetooth®, gniazdo AUX i USB z odczytem MP3, sterowanie z kierownicy, 2 głośniki pojedyncza kabina; 4 głośniki - przedłużona i podwójna kabina
- Lusterka boczne - sterowane elektrycznie i ogrzewane, obudowy w kolorze czarnym

Ford Ranger w wersji wyposażenia XLT to już naprawdę bardzo dobrze wyposażony pickup. Do wyposażenia standardowego dodano m.in.:

- Klimatyzacja manualna
- Tempomat
- Oświetlenie wnętrza - funkcja włączania oświetlenia przy wsiadaniu
- Lusterko wsteczne - samoczynnie ściemniające się
- Przednie lampy przeciwmgielne
- Wycieraczki - automatyczne z czujnikiem deszczu
- Radioodtwarzacz CD/MP3 , 2 tunery FM, Bluetooth®, system Ford SYNC 1.1, funkcja wzywania pomocy, sterowanie głosowe (bez języka polskiego), gniazdo AUX i USB z odczytem MP3, wyświetlacz wielofunkcyjny 4.2", 6 głośników, sterowanie z kierownicy
- Kierownica - pokryta skórą ze sterowaniem audio i tempomatu
- Lusterka boczne - sterowane elektrycznie i ogrzewane, obudowy w kolorze chromu

Limited to dodatkowo m.in.:

- Klimatyzacja - dwustrefowa, z automatyczną regulacją temperatury (DEATC)
- Konsola centralna - przednia ze schowkiem chłodzonym
- Czujniki parkowania - tylne
- Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 2 - kolorowy wyświetlacz dotykowy 8", zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i rozbudowaną funkcją sterowania głosem; 6 głośników, gniazda: 2xUSB, SD, AUX-IN, zdalne sterowanie na kierownicy
- Dywaniki podłogowe - dywanowe
- Przednie fotele - ogrzewane
- Fotele - tapicerka skórzana
- Lusterka boczne - składane elektrycznie, z lampkami oświetlającymi podłoże

Wildtrak to topowa wersja Rangera, dostępna w zupełnie nowym, pomarańczowym kolorze o nazwie Pride Orange. Kolejne detale to: ciemniejszy grill, ciemnoszare akcenty, jak lusterka i klamki, 18-calowe felgi, pomarańczowe wygodne fotele, obowiązkowe plakietki "Wildtrak". Wildtrak oprócz wizualnych bajerów rozszerza Limited m.in. o:

- Oświetlenie wnętrza - diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia
- System nawigacji satelitarnej CD/SD z Ford SYNC 2; kolorowy wyświetlacz dotykowy 8", TMC, zestaw głośnomówiący z Bluetooth®i rozbudowaną funkcją sterowania głosem (bez języka polskiego) oraz funkcją wzywania pomocy, 8 głośników, gniazda: 2xUSB, SD, AUX-IN, zdalne sterowanie na kierownicy
- Lusterka boczne - sterowane elektrycznie i ogrzewane, obudowy lakierowane z kierunkowskazami

Ford Ranger

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Mustang GT | Pierwsza jazda | I tak go pokochasz

Ford Mustang GT

INNE LINKI

Dodge Challenger Hellcat | Kupisz go u Geigera

Chevrolet Corvette C7 Stingray | Rakieta od Geigera

Nowy Mustang pojawi się szybciej

Steeda Interceptor Mustang | 777-konny radiowóz

Więcej o:
Komentarze (19)
Ford Ranger | Ceny w Polsce | Konkurencja się zaostrza
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • saab900t

    Oceniono 30 razy 18

    "Ford będzie musiał zmierzyć się z takimi uznanymi markami jak Volkswagen Amarok czy Toyota Hilux." VW w kategorii pick-up na rynku europejskim niewiele znaczy, dominują Toyota, Nissan, Ford i Mitsubishi. W polskich mediach zajmujących się samochodami produkty koncernu VAG są bezrefleksyjnie wychwalane, a nawet reklamowane.

  • Gość: ,,Benzinmotor''

    Oceniono 6 razy 4

    Nie ma silnika benzynowego - nie kupię :P

  • qqben

    Oceniono 10 razy 4

    A Hilux od 89 000zł. Wybór jest oczwisty.

  • Gość: kroton

    Oceniono 3 razy 1

    Ford ma konkretną tradycję pick-upów więc raczej powinien być niezły, zresztą zawsze podobno takie fordy były mocne (nie jeździłem nigdy). Natomiast jezdzilem Toyota Hilux, który był rewelacyjny. Sprzedałem go czechom z AAAauto bo musiałem, ale z semtymentem wspominam.

  • Gość: Hilux

    Oceniono 3 razy 1

    HiLux w Australii ma tez 4.0l V6, my? Nic.

  • Gość: romek

    Oceniono 11 razy 1

    no i oczywiscie wszystko smierdzace drogie diesle co za szajs

  • Gość: pryk

    0

    W ciemno brałbym hiluxa albo landcruisera, najlepiej takiego 10-15 letniego.
    Wystarczy popatrzeć co jeździ w Afryce.

    A jak ktoś ma małego i potrzebujego nowej terenówki do miasta, to niech sobie kupi ciągnik siodłowy, to dopiero będzie lans!

  • kocurxtr

    0

    ooo nareszcie sensowne silniki
    taki stosunek pojemność/moc gwarantuje spokojne długie życie silnika
    juz się bałem, że wsadzą jakies piciokrotnie doładowane turbo o pojemności 1L i mocy 1000KM
    ...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX