Porsche 718 Cayman | Ceny w Polsce | Najtańsze Porsche

Po raz pierwszy Cayman jest tańszy od Boxstera - stał się bazowym modelem w gamie Porsche. Ile trzeba zapłacić za auto z 4-cylindrowym bokserem?
Porsche Cayman GT4 Co znajdziemy w salonie Porsche?

Zaledwie kilka tygodni po premierze modelu 718 Boxster gamę uzupełnia 718 Cayman - nowy bazowy model Porsche. Po raz pierwszy wersja z twardym dachem cenowo plasuje się poniżej odmiany otwartej - tak samo jak w przypadku modeli 911. W Polsce ceny nowego Porsche 718 Cayman startują od 224 510 zł, a 718 Cayman S - od 318 620 zł.

Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co Boxster. W rezultacie, po raz pierwszy, zarówno jednostki coupé, jak i roadstera legitymują się identyczną mocą. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów generuje 300 KM. Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM. W porównaniu z poprzednikami w obu przypadkach oznacza to przyrost mocy o 25 KM. Moment obrotowy wzrósł o 90 Nm w przypadku bazowego Caymana (do 380 Nm) i 50 Nm w przypadku eSki (do 420 Nm). Równocześnie - zgodnie z deklaracjami Porsche - średnie zużycie paliwa w europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) spadło z 8,1 do 5,7 l/100 km.

Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do setki potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h.

Nowe podwozie

Zupełnie nowe zestrojenie podwozia 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności bocznej i precyzji prowadzenia. Inżynierowie Porsche zastosowali sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, odpowiednio zmodyfikowali też charakterystykę amortyzatorów. Układ kierowniczy - o 10 proc. bardziej bezpośredni - pozwala na jeszcze szybsze pokonywanie zakrętów.

Porsche Macan

Cztery cylindry w Macanie

Paul Walker

Porsche winne śmierci?

Porsche 911 R

Porsche 911 R

Na liście wyposażenia dodatkowego znalazły się m.in. pakiet Sport Chrono i Porsche Torque Vectoring (PTV). Kolejną opcją jest system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modeli „S”, po raz pierwszy, dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm. Podobnie jak w przypadku wielu innych samochodów Porsche, ustawienia pakietu Sport Chrono można modyfikować za pomocą przełącznika na kierownicy. Poza poprzednimi trybami „Normal”, „Sport” i „Sport Plus” do wyboru jest również program „Individual”, który przywołuje zdefiniowane wcześniej, indywidualne parametry różnych systemów.

Z uwagi na zwiększenie mocy i momentu obu silników w nowej generacji Caymana zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman otrzymał hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz.

Zmiany we wnętrzu

W kabinie zmiany są widoczne zarówno w przypadku 718 Cayman jak i 718 Boxster. Nowa jest górna część deski rozdzielczej wraz z otworami wentylacyjnymi oraz sportowa kierownica wzorowana na tej z 918 Spyder. Standardem jest teraz system multimedialny Porsche Communication Management (PCM).

PCM można rozbudować o dodatkowe opcje, np. moduł Connect zawierający specjalne rozszerzenia dla smartfonów, takie jak port USB, interfejs Apple CarPlay oraz aplikację Porsche Car Connect. Kolejną opcją jest nawigacja z obsługą głosową. Przy wyborze modułu Connect Plus nawigację można rozszerzyć o informacje o ruchu drogowym dostarczane w czasie rzeczywistym. Kierowcy mają do dyspozycji również dodatkowe usługi na smartfony, w tym aplikacje Porsche Connect oraz Porsche Car Connect.

Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek europejski rozpoczyna się 24 września 2016 roku.

Ceny konkurentów

Trudno wskazać bezpośrednich konkurentów Caymana, bo na rynku brakuje aut segmentu premium ze stałym dachem i miejscem dla dwóch osób. Najbliżej bazowego Porsche znajduje się Nissan 370Z. Ile trzeba zapłacić za niego i inne nieco inaczej segmentowane auta, które mogą z Caymanem konkurować?

- Nissan 370Z w wersji coupe - od 182 700 zł (3.7 l, 328 KM)
- Audi TTS - od 215 400 zł (2.0 l, 310 KM)
- BMW M235i - od 213 000 zł (3.0 l, 326 KM)

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche 718 Boxster | Ceny w Polsce | Między BMW a Mercedesem

Porsche 718 Boxster | Ceny w Polsce | Między BMW a Mercedesem

Zdjęcie Jazda za kierownicą Audi R8 - Tor Poznań Zdjęcie Jazda za kierownicą Dodge Viper GTS – Tor Toruń Zdjęcie Jazda za kierownicą Lamborghini Gallardo – Tor Poznań
Jazda za kierownicą Audi R8... Jazda za kierownicą Dodge V... Jazda za kierownicą Lamborg...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Czy Twoim zdaniem Porsche 718 Cayman może odebrać klientów modelowi 911?
Więcej o:
Komentarze (24)
Porsche 718 Cayman | Ceny w Polsce | Najtańsze Porsche
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Klasyk

    Oceniono 14 razy 14

    Nie bardzo rozumiem o czym chlopaki dyskutujecie na tym forum? Sprawa jest prosta -kto placi ten wymaga czyli jak sie placi tyle kasy to samochod musi byc troche inny I specjalny.W wypadku Porsche chodzilo o dzwiek 6 cylindrowego silnika. Niestety w nowym modelu dzwiek mozna uslyszec ale z glosnikow. To niestety jest wielki minus I jak dla mnie dyskwalifikacja od kupna. Jezeli chodzi o zasadnosc zakupu - no coz to akurat jest entry model //do marki Porsche/ dajacy wiele radosci z jazdy i OK na poczatek. Niestety zeby kupi trzeba miec i tyle. A dywagacje ze nawet jakbym mial to bym nie kupil sa smieszne. Zyje sie raz i nie ma powodu zeby cale zycie jezdzic zardzewialym zlomem.Zreszta w zrozumieniu zakupu pomoze np jazda probna.

  • Gość: Poncjusz

    Oceniono 2 razy 2

    Panowie, jałowa dyskusja. Jasne, że nie odbierze, choć pod względem parametrów jest świetnym autem. Spójrzcie tylko na wyniki sprzedaży poszczególnych modeli w Polsce w 2015 (911-ponad 100 szt, Cayman-17, Boxter-12

  • hiszpan25

    Oceniono 9 razy 1

    718 jest tylko "ubogim krewnym" 911. pytanie czy moze odebrac klientow 911 jest dziwne. to jakby pytac czy BMW serii 3 odbierzez klientow serii 7 albo czy C klasa odbierze klientow S klasie... ktos kogo stac na 911 nie wybierze 718 bo i po co? moze miec lepsze choc drozsze auto...

  • Gość: Kingofworld

    0

    Nowy Cayman mnie zachwyca, jak dla mnie Jest Idealny, mam 21 lat a 911 Moim zdaniem Jest dla starych dziadkow i tatusiow z kryzysem Wieku sredniego. Jednak zakupu dokonam w DE gdzie Jest o weile taniej

  • Gość: Właściciel

    0

    Cena Cayman S - od 318 620 zł. Do tego trzeba dodać ponad 100 000 zł w wyposażeniu dodatkowym aby to miało sens. Ale warto :) A pomruk silnika wewnątrz kabiny bezcenny..

  • Gość: Pancetta

    Oceniono 12 razy 0

    Piękne sportowe auto, na które mnie stać. Osiągi ma dla mnie doskonałe. Model 911 nie podnieca mnie, bo to nie moja liga. Nawet gdybym był bardzo zamożny, to w życiu nie wydałbym tyle pieniędzy na samochód.

  • Gość: dfdf

    Oceniono 19 razy -5

    Porche 718 Cayman 2.0 TFSI ( za jedyne 10 000 zł jako opcja zbiornik na olej silnikowy)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX