Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Evo kontra STi | Trzecia edycja "Wielkiego starcia"
Mitsubishi Lancer EVO XI | Garść plotek o nowym modelu
Do tego starcie dopuszczone są najmocniejsze modele Imprezy i Lancera. Utrzymana w konwencji rywalizacji, ma charakter happeningu, spotkania pasjonatów kultowych STI i EVO. Idea imprezy została oparta na odwiecznej rywalizacji znanej z rajdowych tras.
„III Wielkie starcie” ściągnęło rekordową liczbę uczestników. Przybyło więcej samochodów niż przewidzianych miejsc. Na Torze „Kielce” pojawiło się 40 załóg. Z powodu zapełnionej listy Subaru musiano wstrzymać zapisy. W odróżnieniu do poprzednich dwóch edycji tym razem pogoda dopisała. Zamiast deszczu było słońce i przyczepna nawierzchnia.
„Wielki starcie” ma na celu porównanie samochodów w atmosferze dobrej zabawy, zintegrowanie fanów i użytkowników obydwu modeli. Sama formuła imprezy zakładała przeprowadzenie prób z pomiarem czasu. Zasady są proste i przejrzyste. Nie ma podziału na klasy czy rodzaj opon. Są tylko dwie grupy: EVO i STI. Każdy z zawodników miał 7 przejazdów treningowych i 5 przejazdów pomiarowych. Pod uwagę branych było 10 najszybszych kierowców EVO i 10 najszybszych Imprez. Czasy sumowane są z 5 przejazdów pomiarowych. Finalnie zsumowany są czasy najszybszych pierwszych 10 zawodników każdej z drużyn z wszystkich pięciu przejazdów pomiarowych.
W tegorocznym „Wielkim starciu” zwycięstwo przypadło Mitsubishi EVO. Łączny czas przejazdów to 46 minut, 27 sekund i 50 setnych, zsumowany czas Subaru wynosił 49 minut, 10 sekund i 90 setnych. Indywidualnie najlepszym łącznym czasem może pochwalić się Grzegorz Waszkowski zasiadający za kierownicą Lancera.
Aktualny stan po trzech starciach: 2:1 dla Mitsubishi Lancer EVO.
Partnerzy:
Partnerem imprezy była firma 4Turbo, uznana na rynku marka zajmująca się obsługą techniczną samochodów klasy Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer.
ZOBACZ TAKŻE:
Honda Civic Type R vs Subaru WRX STI vs Mazda MX-5 | Sposób na emocje
INNE LINKI:
Salon Tokio 2015 | Subaru WRX STI S207 | Sportowiec z krwi i kości
Subaru WRX STI 2018 | Powrót hatchbacka?
40 lat Mitsubishi w Polsce | Limitowana edycja Evo X
Nowy Lancer Evo może być hybrydą
![]() |
![]() |
![]() |
Alan 121 | CRE 8900 | PRESIDENT HENRY ASC |
Sprawdź ceny | Sprawdź ceny | Porównaj ceny |
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Komunizm (40)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (61)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (9)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (49)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
Gość: aaa
0
fajna impreza. Żałuję tylko, że usłyszałem wiele niezbyt miłych rzeczy na temat Subaru i ich użytkowników wypowiedzianych przez kierowców i kibiców EVO, którzy są po prostu zarozumiali i chamscy. Wynik był oczywisty już po obejrzeniu pierwszej jazdy treningowej. Większość Subaraków nie miała nawet 300KM, przy czym nie było EVO, które miało poniżej 300KM.