Negocjacje nadzorowało Ministerstwo Rozwoju, które ma dziś - według nieoficjalnych informacji "Rzeczpospolitej" - potwierdzić, że wybór Mercedesa padł na okolice Jawora na Dolnym Śląsku. Resort w rozmowie z Moto.pl poinformował, że negocjacje wciąż trwają. -Taki jest oficjalny komunikat ministerstwa - usłyszeliśmy w MR.
Polska miała wygrać przetarg z Rumunią, Węgrami i Słowacją, które złożyły bardzo konkurencyjne oferty. Jak informuje "Rzeczpospolita", naszym asem w rękawie miały być konkurencyjna logistyka i wykształcona siła robocza, niezbędna do produkcji zaawansowanych technologicznie silników. W nowej fabryce pracę ma znaleźć 1,5 tys. osób. Niemcy zainwestują w nią 800 mln euro.
Wiadomo, że najostrzejszy bój toczył się z Węgrami i Rumunią. Na Węgrzech Niemcy mają już fabrykę w Kecskemet, w którą niedawno zainwestowali dodatkowe 250 mln euro. Powstają tu już trzy modele aut niemieckiej marki. W Rumunii natomiast powstają już skrzynie biegów - Rumuni oferowali Mercedesowi rozbudowę fabryki w Sebes. Według informacji "Rz" w najgorszej sytuacji byli Słowacy, którzy mają spory problem z zapewnieniem wykwalifikowanej kadry pracowniczej dla nowej fabryki JLR (Jaguar Land Rover).
Mercedes w pierwszym kwartale 2016 r. stał się numerem jeden na rynku marek premium na świecie. Sprzedaż - względem analogicznego okresu 2015 r. - wzrosła aż o 13 proc. A może być jeszcze lepiej, bo w drugiej połowie roku do salonów trafi nowy Mercedes klasy E - nowoczesna limuzyna, która powalczy z BMW serii 5 i Audi A6 (tutaj opisywaliśmy wrażenia z pierwszych jazd nową limuzyną Mercedesa: test nowego Mercedesa klasy E ).
ZOBACZ TAKŻE:
Uważaj na te silniki! Psują się na potęgę
INNE LINKI:
\
źródło: Okazje.info