Lincoln Continental | Znamy ceny | Odrodzenie marki?

Lincoln Continental wywołał spore zamieszanie w Detroit. Przed rynkowym debiutem nowa limuzyna marki cieszyła się dużym zainteresowaniem. Czy uda się jej zawojować serca i kieszenie kierowców?
Lincoln Continental Lincoln Continental | Duże zainteresowanie. Będzie hit?

Ford, właściciel Lincolna, pokłada w nowym Continentalu bardzo duże nadzieje. Błękitny owal zainwestował w swoją markę premium ponad 5 miliardów i liczy, że flagowa limuzyna sprawi, że Lincoln wreszcie odbije się od dna i wróci do pierwszej ligi producentów.

Do tej pory Lincoln nie wchodził w szczegóły technicznego nowego modelu. Wiedzieliśmy tylko, że sercem Continentala będzie 3-litrowa V-szóstka Twin Turbo EcoBoost o mocy 400 KM i 542 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Okazuje się, że oferta będzie znacznie bogatsza. Wspomniane V6 Twin Turbo to topowa jednostka w nowym Continentalu. Dostępna jest tylko z napędem 4x4. Ceny 400-konnego Lincolna startują od 60 105 dolarów (około 220 tys. zł).

Znacznie bardziej przystępny cenowo jest bazowy Continental wyceniony na 45 485 dolarów (około 170 tys. zł). Pod maską również pracuje V-szóstka, ale tutaj mamy do czynienia z mniej nowoczesną konstrukcją - to klasyczne, wolnossące V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 300 KM. Standardowo moc trafia na koła przedniej osi, ale po dopłacie 2000 dolarów Continental może zostać wyposażony w napęd 4x4.

Rolę pośredniej jednostki silnikowej pełni, turbodoładowane 2.7 V6 EcoBoost o mocy 335 KM. Ceny startują od 50 690 dolarów (około 190 tys. zł).

Lincoln Continental

Jak Lincoln Continental wypada na tle konkurencji?

Lincoln postanowił wpisać się Continentalem w rynkowe trendy w USA. Limuzyna została wyceniona bardzo podobnie do konkurentów. Jednak Continental może się pochwalić większym i mocniejszym silnikiem w porównaniu z bazowymi wersjami modeli innych producentów. Czy to przekona klientów do kupna właśnie Continentala?

Ceny Lincolna startują z poziomu 45 tysięcy dolarów. Za te same pieniądze Amerykanie mogą kupić np. Cadillaca CTS (268 KM) albo Lexusa GS (241 KM). Przedstawiciele Forda i Lincolna nie raz zapowiadali, że ambicją ich nowego modelu jest zmierzenie się na rynku z Audi A6 - Audi klasy średniej-wyższej to wydatek minimum 47 125 dolarów za wersję z dwulitrowym turbodoładowanym motorem. Droższe od Lincolna są też BMW (50 200 dolarów za 240-konne 2.0 528i) czy Jaguar XF z mocnym silnikiem V6 340 KM, który kosztuje 51 900 dolarów.

ZOBACZ TAKŻE:

Lincoln Navigator Concept | Skrzydła mewy

Lincoln Navigator Concept

INNE LINKI:

Lincoln MKX i Matthew McConaughey

Ford wchodzi w Allroad

Wideo | Tak nie jeździ się Fordem Mustangiem

Ford Kuga | Czas na poważny facelifting

Zdjęcie BRIDGESTONE Duravis R630 195/75/R16 107/105R Zdjęcie Kormoran IMPULSER B3 175/65/R15 84T Zdjęcie Nokian zLine 255/45/R18 103Y
BRIDGESTONE Duravis R630 19... Kormoran IMPULSER B3 175/65... Nokian zLine 255/45/R18 103Y
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info

Czy Lincoln Continental ma szanse zawojować swój segment?
Więcej o:
Komentarze (28)
Lincoln Continental | Znamy ceny | Odrodzenie marki?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ARC

    Oceniono 17 razy 9

    PIEKNY

  • Gość: LSZ

    Oceniono 13 razy 7

    Z tylu troche jak ostatni Saab 9-5, mnie się podoba!

  • rattenkrieger

    Oceniono 13 razy 5

    Kiedy wersja kombi?

  • leszekzgd

    Oceniono 7 razy 1

    W Continentalu takie gó...ane silniki?

  • joe_brody

    Oceniono 2 razy 0

    A mnie się wydaje, że Conti jest konkurencją raczej dla 'starych' producentów aut premium, Mercedesa czy BMW, niż dla Audi, takiego trochę nuworysza w tym segmencie. No, ale za wymienienie w nagłówku firmy z grupy VW można ustawić się w kolejce do kasy...

  • Gość: ZGRED

    Oceniono 1 raz -1

    Ciekawe kto ma go kupić ? Chyba starzy biali i konserwatywni amerykanie. Dla reszty będzie zbyt nudny i powrót marki na wyżyny się raczej nie powiedzie. Szkoda bo model continntal miał świetną historię i budzi znakomite skojarzenia. Źle jeśli się rozmienia wartość marki, czy legendę modelu na drobne.

  • MERCFANS

    Oceniono 1 raz -1

    Do konceptu się nie umywa tam było wszystko z linią dopięte tu już zbliżył się do mondeo i volvo czyli kicha bo mógł naprawdę wygląda oryginalnie i nie kojarzyć się tak z masówką

  • Gość: Driver

    Oceniono 7 razy -1

    Szkoda że dali tam napęd na przód i pseudo 4x4 gdzie i tak większość idzie na przednie koła.
    Za to design piękny ;)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX