Gdzie i jak serwisuje się Lexusa LFA?

Spektakularny Lexus LFA to samochód elitarny. Powstało tylko 500 sztuk tego superauta. Europejscy kierowcy na przegląd mogą pojechać tylko do jednego miejsca na kontynencie

Lexus pracuje nad następcą LF-A

Europejski serwis Lexusa LFA (LFA Centre of Excellence) znajduje się w Niemczech, w Kolonii. W tym samym miejscu siedzibę ma także Toyota Motorsport GmbH. Lexusy LFA są więc oglądane i naprawiane w miejscu przesiąkniętym motorsportem. To właśnie w Kolonii powstają wyścigowe bolidy japońskiego producenta.

Przegląd i serwis LFA wymaga znacznie większego nakładu pracy i czasu w porównaniu ze zwykłymi Lexusami. Wszystko ze względu na trudniejszy dostęp do najważniejszych elementów - w LFA są one ukryte i obudowane jak w rasowych wyścigówkach. I tak sprawdzenie np. układu kierowniczego czy stanu zawieszenia wymaga zdjęcia specjalnych paneli.

Mechanicy Toyoty największą wagę przykładają do hamulców. Są one sprawdzenie wizualnie, przez dotyk, a w razie wątpliwości co do ich stanu prześwietla się je promieniami Roentgena. W Kolonii do praktycznie każdej czynności (wymiana płynów, sprawdzenie oleju czy weryfikacja stanu karoserii z kompozytów zbrojnych włóknem węglowym) używane są zaawansowane przyrządy. Lexus LFA był wizytówką marki i pokazem możliwości Japończyków - identycznie traktowany jest także przegląd i serwis modelu.

Zawsze po zakończeniu prac nad autem inżynierowie Lexusa zabierają auto na trzy jazdy próbne. Pierwsza odbywa się na terenie zakładu, a panele chroniące podwozie nie są jeszcze zakładane. Później czas na krótką przejażdżkę (3 albo 4 km). Dopiero, kiedy V-dziesiątka się rozgrzeje Lexus LFA rusza na prawdziwą próbę po ulicach dookoła zakładu, a w końcu na autostradę.

Do europejskiego LFA Centre of Excellence przyjeżdża 38 Lexusów, kupionych przez kierowców ze Starego Kontynentu. Niektórzy przyjeżdżają sami. Przy okazji wielu po przeglądzie rusza wykręcić parę kółek na Nurburgringu. Jeżeli LFA nie wymaga poważnego przeglądu albo serwisu można go oddać do lokalnego salonu marki, a specjaliści z Kolonii przyjadą na miejsce i osobiście zajmą się supersamochodem.

ZOBACZ TAKŻE:

Lexus RC-F | TEST | Przepis (nie) na sukces

INNE LINKI

Lexus LF-FC dopiero w 2020

Toyota pokazała odświeżoną Corollę

Lamborghini Centenario | Tak powinien wyglądać supersamochód!

Na tych stacjach już nie zatankujesz. Duża sieć znika z rynku

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA