Zagraniczne źródła dotarły do dokumentów, które niedawno złożyli przedstawiciele japońskiego koncernu. Są one pełne zawiłych, technicznych detali, ale zdradzają kilka ciekawych faktów. Nowy silnik Wakla opracowany przez inżynierów Mazdy będzie pracował pod kątem 180 stopni wobec osi wzdłużnej. Takie rozwiązanie z pewnością wpłynie na ilość miejsca, którą zajmować będzie jednostka.
Na górze silnika zostanie umieszczona turbosprężarka oraz układ wylotowy. Taka konstrukcja pozwoli uwolnić miejsce pod jednostką, aby pomieścić tam zawieszenie. Jednostka będzie wyposażona w trójkątny tłok oraz nowy system wtrysków umieszczony jeszcze bliżej komory spalania. Ta zmiana poprawi zużycie paliwa, które było problemem w przypadku ostatnio produkowanej konstrukcji.
Na razie Mazda milczy na temat detali technicznych silnika Wankla. Kilka miesięcy temu zaprezentowano koncept RX-Vision, który zapowiadał wprowadzenie takiej jednostki, która miałaby się nazywać Skyactiv-R. Japoński producent nie wypowiedział się oficjalnie na temat mocy tej jednostki. Wiadomo tylko, że będzie generować około 400 KM.
ZOBACZ TAKŻE:
INNE LINKI
Gość: Misio
Oceniono 6 razy 6
"będzie pracował pod kątem 180 stopni wobec osi wzdłużnej"
No ja rozumiem, że silnik może być w poprzek, bo tak ma większość osobówek, ale tyłem do przodu? Japończycy nie cofną się przed żadnym wyzwaniem.
Anonimowy redaktorku, przestań podniecać się samochodami i skup się na lekcji, bo pani zobaczy, że nie uważasz i dostaniesz kolejną jedynkę. Choć wtedy będzie przynajmniej nadzieja, że rodzice wreszcie odetną Cię od internetu.