Klasa premium nie ma granic | Cadillac szykuje dwa ultraluksusowe auta

Producenci klasy premium szykują się do znacznego poszerzenia swojej oferty. Do wyścigu zbrojeń i podchodów pod Rolls-Royce'a w przyszłości dołączy także Cadillac
Prototyp BMW M7 BMW wprowadza M7 i Serię 9

Takie informacje pojawiają się ostatnio coraz częściej. Parę dni temu pisaliśmy, że Maybach szykuje się do stworzenia swojego, "ultraluksusowego" SUV-a na bazie GLS-a, który będzie mógł stanąć w szranki z Bentleyem Bentaygą i zapowiedzianym SUV-em Rollsa. Informowaliśmy także o planach wprowadzenia do sprzedaży BMW serii 9, nowej limuzyny, która także spróbuje wkroczyć na terytorium Rolls-Royce'a.

Dzięki serwisowi GM Inside News dowiedzieliśmy się, że za Oceanem również badają rynek pod kątem wejścia na półkę wyżej. Marka premium General Motors, Cadillac ma dwa pomysły:

Cadillac XT9

Ma to być flagowy SUV, który będzie pozycjonowany powyżej Escalade'a (możliwe, że Escalade w kolejnej generacji zmieni nazwę na XT8). Pojawiła się nawet spodziewana cena nowego SUV-a - 250 tysięcy dolarów. Na rynku XT9 miałby celować w Rolls-Royce'a Cullinana, Bentleya Benteygę oraz najdroższe i najlepiej wyposażone propozycje Range Rovera i niemieckich producentów.

Cadillac CT9

Z kolei CT9 z ceną 300 tysięcy dolarów będzie pokazem możliwości Amerykanów w segmencie limuzyn. Oczywiście tych najdłuższych i najbardziej luksusowych.

Cadillac CT6

Cadillac nie będzie się spieszył. Na razie zarząd Caddy'ego skupia się na jak najlepszej sprzedaży CT6 i XT5. Ewentualna decyzja o dwóch nowych flagowych modelach ma być podjęta w okolicach 2020 roku. Tak więc CT9 i XT9 zobaczymy dopiero w przyszłej dekadzie.

Wydaje się, że szeroko pojęta klasa premium w motoryzacji to prawdziwa studnia bez dna. Taki stan rzeczy zawdzięczamy oczywiście Chińczykom. W Państwie Środka świetnie sprzedawał się nawet Volkswagen Phaeton, którego nie doceniono ani w Europie, ani w Stanach.

Źródło: GM Inside News

Zobacz także:

Cadillac XT5 | Zupełnie nowy crossover

Cadillac XT5

INNE LINKI

BMW serii 9 | O krok od Rolls-Royce'a

Buick Avenir nie trafi do produkcji. Winny Cadillac

1953 Cadillac 62 Coupe by Ghia trafia pod młotek

Maybach zbuduje SUV-a


Zdjęcie Continental ContiPremiumContact 2 195/65/R15 91H Zdjęcie Continental ContiPremiumContact 2 205/45/R16 83W Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 205/60/R16 92H
Continental ContiPremiumCon... Continental ContiPremiumCon... CONTINENTAL ContiPremiumCon...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (16)
Klasa premium nie ma granic | Cadillac szykuje dwa ultraluksusowe auta
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 4 razy 4

    Cadillac, Lincoln i Imperial były bez wątpienia markami luksusowymi, będące pełnoprawnymi odpowiednikami brytyjskiego Rolls-Royce'a i Bentleya. Trzeba jednak pamiętać o zasadniczej różnicy pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Wielką Brytanią. W UK klientami na luksusowe samochody były arystokratyczne rodziny - bardzo bogate od wielu pokoleń, ze staroświeckimi zwyczajami. W USA natomiast kupowali je ludzie świetnie zarabiający dzięki swojej pracy. Luksus szedł więc w zupełnie różne strony. Brytyjskie auta luksusowe były staroświeckie, bez nowinek, wykonywane ręcznie i kosztujące majątek - kompletnie niedostępne dla nawet dobrze zarabiającego specjalisty. Amerykańskie auta luksusowe były bardzo nowoczesne, pełne gadżetów, kosztujące bardzo dużo, ale jednak dostępne dla świetnego, ciężko pracującego prawnika, lekarza czy inżyniera. Bardzo ucieszyłbym się, gdyby Cadillac, Lincoln czy nawet Chrysler po reaktywacji Imperiala poszli tą drogą, byli w pełni innowacyjni jeśli chodzi o udogodnienia. Ale patrząc po prognozowanej cenie, wybrano drogę na skróty. To nie będzie luksus przez innowacje i jakość, tylko luksus przez niedostępność. Młodzi szejkowie z pewnością chętnie kupią XT9 i CT9 na złotych felgach. Tylko czy tak naprawdę coś to wnosi do motoryzacji?

  • jack_flash

    0

    Oczywiscie caddy, to duzo wyzszy standard niz typowy GM. Inne tolerancje, duzo bardziej dopracowane wykonania. Ale 300 kola z ten samochod? Moze a zlote klamki?

  • Gość: Black

    Oceniono 14 razy 0

    Cadillac- robisz to dobrze!

  • iobserver

    Oceniono 9 razy -3

    Tu można mówić o doganianiu Niemców czy Japończyków. Śmieszą mnie za to debilizmy zresztą podbite pieniędzmi jak to kja i h...daj wypuszczajà konkurenta dla 7 cz 8.

  • Gość: balcer

    Oceniono 21 razy -5

    Standardy Premium wyznaczaja NIEMCY, potem JAPONCZYCY i gdzies daleko w tyle AMERYKANIE. Zmiana biegow przy kierownicy terenowki zbudowanej na bazie uzytkowego GMC jest dosc daleka od ULTRA czegokolwiek :)

  • cob22

    Oceniono 26 razy -12

    Komu potrzebna amerykanska technologia samochodowa w Europie ?
    Montaz niechlujny, czysty plastik, silniki zuzywaja o 30 % wiecej paliwa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX