Przejęcie Skody przez Volkswagena zostało podpisane 28 marca 1991 roku. Umowa weszła w życie niecały miesiąc później - 16 kwietnia. Na jej mocy VW stał się posiadaczem 31% udziałów w czeskiej marce. Transakcja opiewała na kwotę 620 milionów marek niemieckich. VAG stopniowo przejmował kolejne udziały i 30 maja 2000 roku został wyłącznym udziałowcem.
Koncern VAG wpompował w Skodę ponad 47 miliardów złotych. Pieniądze poszły na rozwój fabryk, nowych modeli, badania i opracowanie nowych technologii. Dzisiaj Skoda produkuje rocznie ponad milion samochodów (produkcja wzrosła niemal sześciokrotnie!), a gama modelowa jest najszersza w całej historii marki. W salonach Czechów znajdziemy i małe Citigo, i rasowego przedstawiciela klasy średniej Skodę Superb. A na horyzoncie widać już dużego, 7-osobowego SUV-a, którego zapowiadał w Genewie VisionS.
- Przez ostatnie 25 lat Skoda przeszła długą drogę od marki lokalnej do uznanej na całym świecie. O jej sukcesie zdecydowało przejęcie przez Grupę Volkswagen i następująca po nim profesjonalna współpraca pomiędzy Volkswagenem a Skodą. Historia naszego sukcesu jest unikalna w skali całego przemysłu motoryzacyjnego - mówi Prezes Zarządu Skody, Bernhard Maier.
O skali sukcesu Skody świadczy jej wpływ na gospodarkę Republiki Czeskiej. W zakładach marki pracuje 28 500 pracowników, Skoda odpowiada za 4,5% czeskiego PKB i aż 8% eksportu.
Całą historię udanego mariażu Skody i Volkswagena możecie sprawdzić poniżej. Zaczynamy od ery modelu Favorit, by dojść do dzisiejszych samochodów:
ZOBACZ TAKŻE:
Skoda VisionS | W oczekiwaniu na dużego SUV-a
INNE LINKI
źródło: Okazje.info