Mazda CX-9 w Europie? "Jest taka możliwość"

Nową Mazdę CX-9 zaprezentowano pod koniec zeszłego roku. Dużego SUV-a stworzono głównie z myślą o rynku amerykańskim. Coraz częściej pojawiają się jednak informacje, że CX-9 może zawitać na Stary Kontynent
Mazda CX-9 Zupełnie nowa Mazda CX-9

Dziennikarze AutoExpress podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku dopadli szefa europejskiego oddziału Mazdy Jeffa Guytona. Zamiast pytać go o premiery (np. o niesamowite MX-5 RF) padły pytania o Mazdę CX-9 i jej ewentualny debiut na Starym Kontynencie. Jeff Guyton stwierdził, że "istnieje taka możliwość".

Początkowo Mazda wykluczała taką ewentualność ze względu na bardzo dużą konkurencję na europejskim rynku. Jednak sprzedażowy sukces w Europie modeli CX-3 i CX-5 oraz duże zainteresowanie największym SUV-em marki skłaniają Japończyków do przemyślenia strategii. Wiążące decyzje mają zostać podjęte pod koniec roku, kiedy sprzedaż CX-9 w USA rozkręci się na dobre.

Przypomnijmy, poprzednia generacja Mazdy CX-9 nie znajdowała się w stałej ofercie polskich dilerów, a polska Mazda sprowadzała go małymi partiami raz na jakiś czas. Możliwe, że zmieni się to już niedługo, a CX-9 nie będzie tylko ciekawostką dla wybranych.

Nowa Mazda CX-9

Nowa Mazda CX-9 zadebiutowała w Los Angeles w listopadzie 2015 roku i lada chwila rozpocznie się jej sprzedaż w Ameryce. Duży SUV Mazdy jest o 30 mm krótszy od poprzednika, ale ma o 55 mm dłuższy rozstaw osi. Jest też o 90 kg (FWD) lub 130 kg (AWD) lżejszy. Japończycy twierdzą, że - dzięki zastosowaniu nowych technologii - przy prędkości 100 km/h natężenie hałasu jest o 12 proc. mniejsze niż w poprzedniej generacji CX-9.

Pod maską CX-9 debiutuje także zupełnie nowy silnik Japończyków. To 2,5-litrowa, turbodoładowana jednostka SKYACTIV-G 2.5T o mocy 250 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje z 6-biegowym automatem. Ze słów Jeffa Guytona wynika, że na pokładzie ewentualnej europejskiej wersji CX-9 znajdzie się również silnik Diesla, co może być kluczowe dla odniesienia sukcesu na naszym rynku.

ZOBACZ TAKŻE:

Mazda MX-5 RF | Czas na sztywny dach

Mazda MX-5 RF

INNE LINKI

Mazda MX-5 | Ku czci bohaterów

Wideo | 1500-konna Mazda MX-5 driftuje na torze

Mazda Koeru | Nowy crossover

Mazda RX-VISION | Rotacyjna przyszłość

Więcej o:
Komentarze (36)
Mazda CX-9 w Europie? "Jest taka możliwość"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Icek

    Oceniono 34 razy 18

    Mazda 6 z silnikiem SKYACTIV-G 2.5T o mocy 250 KM i 420 Nm i nie miałbym wątpliwości jakie auto kupić :-)

  • Gość: Tomek

    Oceniono 18 razy 16

    Mam CX-9 z kupiony w salonie w Polsce z tych "partii na liczne życzenia klientów". Powiem tak... auto za niecałe 150 000 PLN w tamtym czasie (2009 rok) nie miało sensownej konkurencji. Przejeździł ze mną 120 000 km, zero awarii. Rozglądam się teraz za czymś nowym i... doszedłem do wniosku, że zostanie ze mną aż się rozpadnie.

  • rattenkrieger

    Oceniono 6 razy 6

    "Początkowo Mazda wykluczała taką ewentualność ze względu na bardzo dużą konkurencję na europejskim rynku." To bardzo dziwne stwierdzenie, bo z silnikiem 250KM i ceną taką jak poprzednik (160-200k PLN) nie ma na rynku żadnej konkurencji dla dużego, 7-osobowego SUVa. Są auta albo znacznie mniejsze, albo mają inną bryłę, albo mają dużo słabsze silniki, albo kosztują 300k PLN. Nowa CX-9 sprzedawałaby się w Europie jak ciepłe bułeczki.

  • dodobird

    Oceniono 6 razy 6

    W 2009 za późno zorientowałem się, że CX9 w ogóle jest w polskiej ofercie Mazdy, Kosztowała wtedy 143 tPLN i nie miała żadnej konkurencji cenowej, ehhh.

  • Gość: Szej

    Oceniono 10 razy 4

    Mam nadzieje, ze poprawili konstrukcje kabiny. Poprzednik oblał test small overlap - słabo, ze można zginąć w tak dużym samochodzie przy tak małej prędkości.

  • marych

    Oceniono 3 razy 3

    jest Edge z beznadziejnymi silnikami, jest XC90 z kiepsko z niedoróbkami, za to drogi jak diabli, więc CX-9 mógłby namieszać w klasie, w której ww. poprzednie modele były jednym i tym samym samochodem z różnymi znaczkami

  • izdeb86

    Oceniono 5 razy 3

    Posiadam Mazde CX-5 z 2015, mam już przejechane 50000 km i nie mam żadnych problemów. Posiadam wersję SkyPASSION 2.5 więc kopyto ma. Poza tym naprawdę piękne wygląda w słońcu kolor Soul Red!

  • marych

    Oceniono 1 raz 1

    Niech tylko roletę do bagażnika dadzą, bo poprzednio nie było nawet w opcji

  • Gość: pan5

    Oceniono 1 raz 1

    Witam. Tez latam XC-9 od ponad 3 lat. Najechałem juz 200k i jeszcze poza lozyskami nic sie nie popsulo. Dalej jezdzi jak auto z salonu. Olej wymieniam co 50tys km jak nie wiecej (nikt tego nie sprawdza;p) Zmienilbym na nowa ale ta cholera nie chce sie popsuc i dac pretekstu...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX