Salon Nowy Jork 2016 | Hyundai Ioniq | Już wiemy, jak wygląda konkurent Priusa

Do tej pory Hyundai zaprezentował tylko parę studyjnych zdjęć Ioniqa. W Nowym Jorku wreszcie mogliśmy zobaczyć go w pełnej krasie. Prius ma się czego bać?
Nowa Toyota Prius Toyota Prius | Co nowego?

Ioniq to zupełnie nowe pod każdym względem auto. Zbudowano je na nowej płycie podłogowej. Koła są wprowadzane w ruch przez trzy rodzaje napędu: hybrydowy, hybrydowy typu plug-in oraz w pełni elektryczny. To pierwsze auto, które oferuje te trzy rodzaje napędu w jednym nadwoziu. Hyundai spróbuje odebrać tym modelem klientów takim gigantom rynku zielonych aut jak Toyota Prius, Nissan Leaf oraz Chevrolet Volt.

Ambitne plany zakładają, że Ioniq wejdzie do sprzedaży już w drugiej połowie roku. Na pierwszy ogień pójdzie hybryda, później elektryk, a ofertę koreańskich trojaczków zamknie hybryda plug-in.

W Nowym Jorku Koreańczycy wreszcie pokazali prawdziwe, nie studyjne na białym tle, zdjęcia swojego nowego modelu. Możemy zobaczyć, jak auto prezentuje się podczas jazdy, a także zajrzeć do środka. Wszystkie opublikowane zdjęcia znajdziecie w naszej galerii w dużej rozdzielczości.

Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq Hybrid

Wykorzystuje silnik benzynowy 1,6 GDI, który generuje 105 KM maksymalnej mocy. Jest wspomagany przez silnik elektryczny, który dostarcza kolejne 44 KM. Taki połączony zestaw oferuje maksymalną  moc 141, emitując zarazem zaledwie 79 g CO2 na kilometr.

Hyundai Ioniq Hybrid Plug-in

Wersja hybrydowa plug-in pozwala na przejechanie 50 kilometrów na samym silniku elektrycznym, dzięki zastosowaniu większej litowo-polimerowej baterii o pojemności 8,9 kWh. W takiej konfiguracji auto będzie emitować go atmosfery zaledwie 32 g/km CO2.

Elektryczny Hyundai Ioniq

Najciekawszą wersją pod względem zużycia będzie model w pełni elektryczny. Pełne ładowanie pozwoli na przejechanie ponad 250 kilometrów. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 120 KM, a szczytowy moment to 295 Nm. Auto rozpędzi się do 165 km/h. Auto delikatnie różni się wyglądem od pozostałych modeli. Poprawiono w nim aerodynamikę w obrębie kół.

ZOBACZ TAKŻE:

HYUNDAI TUCSON | ZNAMY POLSKIE CENY

Hyundai Tucson

INNE LINKI

Kia Niro | Hybrydowy crossover

Kia Telluride | Nowa linia stylistyczna?

Hyundai Elantra | Ceny | Polska na pierwszym miejscu

Mitsubishi Outlander PHEV | Test | SUV do miasta

Więcej o:
Komentarze (2)
Salon Nowy Jork 2016 | Hyundai Ioniq | Już wiemy, jak wygląda konkurent Priusa
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Basiura

    Oceniono 4 razy 4

    Nawet fajne autko, dobrze, że nie wygląda tak dziko jak najnowszy Prius.
    Najrozsądniejszy wybór - przy infrastrukturze dla samochodów elektrycznych w Polsce- to chyba wersja Plug-In. Do pracy i na zakupy na prądzie a w razie dalszych wojaży normalnie paliwowo(hybrydowo oczywiście). Przy założeniu, że ma się garaż z gniazdkiem, bo samochody wielu osób przecież stoją pod blokiem...

  • wissarion

    Oceniono 3 razy 3

    niezbyt piękny, choć i tak nowego Priusa urodą bije na głowę...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX