Salon Nowy Jork 2016 | Genesis New York Concept | Atak na niemieckich konkurentów

Nowa marka premium Hyundaia nie zwalnia tempa. W Nowym Jorku zobaczyliśmy piękny koncept auta, które ma rzucić wyzwanie m.in. BMW serii 3
Hyundai Solus Genesis Coupe  Solus Genesis Coupe | Jest moc!

Genesis to odpowiedź Hyundaia na japońskie marki premium pokroju Lexusa i Infiniti. Pierwszym modelem nowego gracza w klasie premium był zaprezentowany pod koniec ubiegłego roku Genesis G90. Po flagowej limuzynie teraz przyszedł czas na coś bardziej przystępnego.

Koreańczycy zaczęli projektować coraz ładniejsze auta, czego najlepszym przykładem jest właśnie New York Concept. Tutaj Genesis postawił na mieszankę agresywnej, wręcz sportowej stylistyki z elegancją klasy premium. Prototyp prezentuje się naprawdę świetnie. Podobać się może przód z charakterystycznym znaczkiem marki, przymrużonymi LED-owymi reflektorami, duży grill, fantazyjne wzory felg, wyraźne przetłoczenia, cztery końcówki wydechu czy bardzo zgrabny tył auta. Wzrok przyciągają ostre i dynamiczne linie, które czynią z Genesisa New York Concept bardzo bojowe auto.

Szef amerykańskie oddziału Hyundaia Dave Zuchowski nie kłamał, kiedy zapowiadał, że będzie to "czterodrzwiowy, sportowy sedan" o "eleganckiej i atletycznej sylwetce". To bezpośrednia zapowiedź produkcyjnego modelu G70, który na rynku rzuci rękawicę m.in. BMW serii 3.

Genesis New York Concept

Niestety, nie ujawniono ani jednego zdjęcia wnętrza konceptu i musimy zdać się tylko na słowa twórców oraz szkice. Koreańczycy wspominają m.in. o zakrzywionym, 21-calowym ekranie LG o rozdzielczości 4K. Projekt wnętrza jest bardzo futurystyczny. Jednak nie zapomniano o luksusie - do wykończenia wykorzystano skórę, alcantarę oraz aluminium. Kierowca ma się komunikować z autem za pomocą systemu Human Machine Interface, który "ustanowi nowy standard w obsłudze samochodu". Co to oznacza, jeszcze nie wiemy.

Hyundai był bardzo skromny przy opisie jednostki napędowej, jaka trafiła na pokład konceptu. Wiemy tylko, że to układ hybrydowy, na który składa się spalinowy silnik 2.0 GDi wspomagany przez silnik albo silniki elektryczne. Motor współpracuje z 8-stopniowym automatem. Maksymalna moc układu wynosi 245 KM oraz 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągów ani spalania nie podano.

Genesis New York Concept

Koncept świetnie wpisuje się w odważne zapowiedzi Koreańczyków. Przypomnijmy, Hyundai powołując do życia nową markę zapowiadał, że do 2020 roku oferta Genesisa będzie liczyła 6 modeli. Flagową limuzynę G90 już zobaczyliśmy, a New York Concept jest zapowiedzią sedana G70. Pozostała czwórka to G80 (przemieni się w niego dobrze znany Hyundai Genesis), coupe, crossover klasy średniej oraz duży, rasowy SUV.

ZOBACZ TAKŻE:

Genesis G90 | Koreańska S-Klasa

Genesis G90

INNE LINKI

Genesis G90 | Ponad 4 300 zamówień w 24 godziny

Hyundai Genesis | Pierwsza jazda | Demonstracja możliwości

Hyundai Ioniq | Toyota Prius na celowniku

Kia Telluride | Nowa linia stylistyczna?

Więcej o:
Komentarze (14)
Salon Nowy Jork 2016 | Genesis New York Concept | Atak na niemieckich konkurentów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • joymachine

    Oceniono 25 razy 15

    O ataku na trójkę moglibyśmy mówić, gdyby im Hyundai zrzucił bomby na fabryki.

  • antoniferdynand

    Oceniono 11 razy 5

    Z zewnątrz całkiem ciekawie - w środku futurystyczny dramat. Tak na prawdę wszytko to kwestia ceny bo jakoś wątpię aby w cenie Mercedesa czy BMW wygenerować popyt na markę Hyndaia.

  • Gość: Kierowca

    Oceniono 6 razy 4

    Prawda jest taka, że niemieckie samochodu nie są i nigdy nie były ładne. Kiedyś były przynajmniej trwałe i bezawaryjne a dziś nie są już ani bezawaryjne ani ładne.
    A "kultowe auta" pismaków z WP czyli Golfy i Passaty wyglądają jakby jakiś drwal wyciosał je z grubego klocka drewna ale z pośpiechu nie zdarzył oszlifować :)

  • andrzejg52

    Oceniono 6 razy 4

    Czy z tą atrapą (grilem) wielkości ciągnika siodłowego wszyscy już poszaleli ?
    Prześcigają się , kto ma większego.

  • bob2436

    Oceniono 5 razy 3

    niemieckie limuzyny mają po kilkanaście silników do wyboru, w tym wielocylindrowe o mocach +500km. To buduje ich prestiż. H...daj z tą 2L pierdziawką może co najwyżej robić smród. Jeśli cena będzie niższa o 30% od Niemców, to będzie się sprzedawał. "Atak" prowadzili już różni - Ford (model Scorpio), Opel (Omega), Peugeot (605). Zawsze kończyło się tak samo - rywalizować mogli co najwyżej ceną.

  • hiszpan25

    Oceniono 6 razy 0

    podoba mi sie taka stylistyka - ciekawe ile zostanie w wersji produkcyjnej?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX