Salon Nowy Jork 2016 | Audi R8 Spyder V10 | 540 KM bez dachu

W Nowym Jorku właśnie zadebiutowała R-ósemka w wersji Spyder. To auto, które łączy potężną, wolnossącą V-dziesiątkę z przyjemnością z jazdy kabrioletem

Audi SQ7 TDI | Potęga Diesla

Największą nowością w nowym Audi R8 jest oczywiście lekki, materiałowy dach. Można go złożyć albo rozłożyć przy prędkości do 50 km/h, a elektrohydrauliczny napęd upora się z tym zadaniem w 20 sekund. Czarny dach kończy się dwiema charakterystycznymi "płetwami" - dzięki nim materiał jest odpowiednio napięty. Umieszczona między silnikiem a kabiną tylna szyba jest opuszczana.

Na pokładzie R8 Spyder V10 pracuje potężny, wolnossący motor V10 o pojemności 5,2 litra. Parametry silnika robią piorunujące wrażenie - 540 KM mocy i maksymalny moment obrotowy w wysokości 540 Nm dostępny przy 6500 obr./min. Wszystko to w kabriolecie. V-dziesiątka współpracuje z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S tronic, która przekazuje moc na cztery koła.

Osiągi Audi R8 Spyder V10:

0-100 km/h: 3,6 sekundy

Prędkość maksymalna: 318 km/h

Karoseria R-ósemki (ASF - Audi Space Frame) została wykonana m.in. z aluminium (79,6%) i włókna węglowego. W porównaniu z coupe konstrukcja jest dużo sztywniejsza. Spyder waży dokładnie 1612 kg.

- Dzięki spontanicznemu przyspieszeniu, szybkiemu wchodzeniu na obroty i jedynemu w swoim rodzaju dźwiękowi, wolnossący silnik 5.2 FSI nowego Audi R8 Spyder dostarcza prawdziwych emocji. W porównaniu z R8 Coupé, dźwięk silnika jest teraz jeszcze bardziej intensywny - chwali nowy model dr inż. Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.

Audi R8 to nie tylko szalone osiągi i technologiczny majstersztyk, ale także luksusowe auto z półki premium. We wnętrzu nie zabraknie więc sportowych foteli, skóry czy alcantary. Niemcy chwalą się także 12,3-calowym ekranem (Audi virtual cockpit), nawigacją MMI Navigation, funkcją ładowania indukcyjnego telefonu (phone box), systemem audio Bang & Olufsen oraz szybką łącznością LTE.

Nie podano jeszcze, kiedy Audi A8 Spyder V10 trafi do sprzedaży, ani na ile je wyceniono. Może być bardzo drogo... Audi R8 coupe V10 quattro kosztuje 791 940 zł. 610-konna odmiana Plus to wydatek przynajmniej 896 940 zł.

ZOBACZ TAKŻE:

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | Priapizm

INNE LINKI

Nowe Audi R8 | Ceny w Polsce | Dla wybranych

Lawina nowości w Audi . Co Niemcy szykują na najbliższe lata?

Volvo S90 | Niemcy mają się czego bać!

Wideo | Lamborghini Huracan Spyder | Rządzi pogodą

Więcej o:
Copyright © Agora SA