Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Inwestorzy chcą od Volkswagena miliardów euro odszkodowania
Omijaj je szerokim łukiem | Te samochody psują się na potęgę
Niemiecka agencja prasowa dpa potwierdziła informacje, które krążyły od jakiegoś czasu. O pozwach o odszkodowanie wcześniej informował już dziennik "Sueddeutsche Zeitung" i telewizje NDR oraz WDR. Dpa uzyskała potwierdzenie od adwokata Andreasa Tilpa. - 278 instytucjonalnych inwestorów żąda od Volkswagena odszkodowania w łącznej kwocie 3,255 miliarda euro - powiedział Tilp.
Powód roszczeń? Gwałtowny spadek cen akcji po ujawnieniu afery Dieselgate. Inwestorzy oskarżają niemiecki koncern, że za późno poinformował o aferze z manipulowaniem emisją spalin silników TDI. Volkswagen pierwsze informacje o aferze przekazał giełdzie 22 września, a według doniesień mediów już 3 września przyznał się do oszustwa Agencji Ochrony Środowiska (EPA). Volkswagen broni się, że amerykańskie władze ujawniły aferę dopiero 18 września, a koncern poinformował swoich inwestorów o problemach niezwłocznie po dokonaniu odpowiednich wyliczeń, jak Dieselgate wpłynie na kondycję finansową VAG.
Sprawa najprawdopodobniej skończy się w sądzie krajowym w Brunszwiku. Inwestorów będzie reprezentował Andreas Tilp. Wśród domagających się odszkodowania podmiotów znalazł się m.in. fundusz emerytalny Calpers (największy w USA) i niemiecki bank Deka. Adwokat twierdzi, że to dopiero początek, a do 278 pozywających niedługo dołączą kolejni inwestorzy. Nad Volkswagenem znowu zbierają się czarne chmury...
Dieselgate
Cała afera rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku. The Environmental Protection Agency (EPA), czyli amerykańska Agencja Ochrony Środowiska oskarżyła koncern VAG o oszukiwanie w testach emisji spalin w swoich silnikach diesla. Volkswagen instalował specjalne oprogramowanie, które wykrywało, kiedy samochód poddawany jest testom emisji. Wtedy emisja szkodliwych dla środowiska substancji drastycznie spadała, a silnik TDI bez problemu przechodził wszystkie rygorystyczne testy. Podczas normalnej jazdy oprogramowanie było dezaktywowane, a samochód emitował znacznie więcej substancji szkodliwych, niż dopuszczają amerykańskie normy. Emisja tlenków azotu przekraczała normy aż czterdziestokrotnie. Nielegalne oprogramowanie zainstalowano w 11 milionach samochodów koncernu.
ZOBACZ TAKŻE:
Nieoczekiwana ofiara kryzysu w Volkswagenie. To już koniec "Das Auto"
INNE LINKI
Polscy klienci złożą pozew zbiorowy przeciw Volkswagenowi
Volkswagen będzie zmuszony odkupić tysiące aut?
VW Golf GTI TCR | 330 KM na 40. urodziny
Audi SQ7 TDI | Potęga Diesla
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Nowy Opel Insignia na pierwszych zdjęciach. Czas na lekkie odświeżenie modelu
-
Była już butelka, drut, rura, a teraz policja ostrzega przed kradzieżą "na kolec". Kolejny pomysł złodziei
-
Klient nasz pan, czyli dlaczego przody w nowych samochodach są OGROMNE
- Porsche 911 Carrera 4S w 15. odcinku Studia Biznes. To Samochód Roku The Best of Moto 2019
- Potężny Renault Koleos kusi nowościami i dużym rabatem
- Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
- Seat Arona, czy Ateca? Popularne SUV-y przekonują wszechstronnością w rozmaitych warunkach
- Tak zmienił się flagowy okręt Skody - prześwietlamy model Superb
Forum
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (11)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (16)
- Masło orzechowe (24)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
- Woskowanie samochodów Koszalin (5)
- Jazda testowa - mazda 6 2.5 automat (23)
- [OT} Zakaz handlu w niedzielę - konkurencja (68)
- Szans dla KGHM i wszystkich zasobow metali w zlozu (18)
- Tesla na stacjach szybkiego ladowania (47)
- 3.14zda jedna futrzasta (26)
Gość: Filister
Oceniono 2 razy 2
Nie musicie lubić grupy VW, ale nie zapominajcie ile osób dzięki temu molochowi ma pracę i utrzymuje rodziny w Polsce, fabryki, kooperanci, ludzie w salonach itp. itd.