Salon Nowy Jork 2016 | Mercedes-AMG E43 | Dyskretny wygląd i 400 KM

Pod koniec marca zadebiutuje Mercedes klasy E w wersji AMG. Na pierwszy ogień idzie najsłabsza odmiana E43 4MATIC
Mercedes klasy S Cabriolet | Ceny w Polsce | 13 lat oszczędzaniaMercedes klasy S Cabriolet | Ceny w Polsce | 13 lat oszczędzania

Nowy Mercedes klasy E zadebiutował oficjalnie podczas styczniowego Salonu Samochodowego w Detroit. Na kolejnych amerykańskich targach, tym razem w Nowym Jorku, zobaczymy wersję AMG. Już 25 marca Mercedes-AMG zaprezentuje bazową odmianę E43 4MATIC.

Pod maską usportowionej klasy E pracuje 3-litrowa, podwójnie doładowana V-szóstka o mocy 396 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny przy 2500 obrotów na minutę. Jednostka V6 współpracuje z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów 9G-Tronic. Zgodnie z nazwą moc trafia na wszystkie cztery koła za sprawą napędu 4MATIC. Jak wyglądają osiągi AMG E43?

0-100 km/h - 4,6 sekundy

Prędkość maksymalna - 250 km/h (ograniczona elektronicznie)

Mercedes klasy E został wyposażony w sportowe, wyczynowe hamulce. W standardzie znajdzie się także wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL. Za sprawą systemu DYNAMIC SELECT kierowca będzie mógł wybrać jeden z kilku trybów jazdy. Przykładowo: Comfort, Sport i Sport Plus.

Mercedes-AMG E43 4MATIC

Mercedes-AMG E43 4MATIC w czarnym lakierze, w jakim pozuje do pierwszych zdjęć prezentuje się bardzo elegancko. Wręcz dyskretnie. Gdyby nie cztery duże końcówki wydechu z tyły można by się nie zorientować, że pod maską limuzyny drzemie V-szóstka i blisko 400 KM mocy. Standardowo E43 stoi na ciemnych, 19-calowych, pięcioramiennych felgach AMG. W opcjach znajdziemy jeszcze dwukolorowe dwudziestki. W środku delikatne zmiany - sportowa kierownica, czerwone przeszycia, aluminiowe nakładki na pedały czy czerwone pasy bezpieczeństwa.

W Europie Mercedes rozpocznie przyjmowanie zamówień już w czerwcu. Na drogi pierwsze E43 powinny wyjechać we wrześniu. Kierowcy w Stanach poczekają trochę dłużej - za Oceanem rynkowa premiera przewidziana jest na początek 2017 r.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Mercedes klasy E - wiemy już wszystko

Mercedes klasy E 2016

INNE LINKI

Mercedes przegonił Audi

Cadillac CT6 | Limuzyna wchodzi do produkcji, poznaliśmy ceny

Volvo S90 | Niemcy mają się czego bać!

Mercedes GLS | Król SUV-ów

Zdjęcie BLAUPUNKT BRISBANE 230 Zdjęcie BLOW AVH-8880 Zdjęcie Parrot Asteroid
BLAUPUNKT BRISBANE 230 BLOW AVH-8880 Parrot Asteroid
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (14)
Salon Nowy Jork 2016 | Mercedes-AMG E43 | Dyskretny wygląd i 400 KM
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Trolo lolo

    Oceniono 9 razy 9

    Nareszcie dali sobie spokój z tym obleśnym tabletem, rodem z biedronki, przyklejonym centralnie do deski rozdzielczej. Pozostaje nam czekać aż reszta producentów przestanie się tak wygłupiać. ;-)

  • supermarjan

    Oceniono 5 razy 5

    ave cesar, imperator
    MONITORI de salutant

  • Gość: m83

    Oceniono 4 razy 4

    Szkoda tylko poprzedniego modelu. Po FL miał świetna karoserie a w środku był tak fantastycznie anachroniczny, jak stare Mercedesy z lat 80 i początku 90. Może Mercedes zrobi coś podobnego do tego co Audi zrobiło że starym A4 (Seat Exeo). W212 mógłby się jeszcze długie lata przyzwoicie sprzedawać.

  • fruqo3

    Oceniono 5 razy 3

    Auto piękne, osiągi super. Tylko ten zestaw wskaźników to dramat rodem z koreaskich aut.
    Ja wsystko rozumiem, jedt postęp technologiczny, elektronika jest coraz tańsza.
    Ale w takim aucie to nie przystoi...

  • Gość: jaca

    Oceniono 7 razy 1

    projektanci Toyoty powinni sobie tyl tego auta umiescic nad biurkiem, bo na razie cos im nie wychodzi

  • hiszpan25

    Oceniono 2 razy -2

    czyli juz nie bedzie przepieknego basowego ryku V8 od AMG? szkoda!
    Niestety V6 nigdy nie brzmi tak dobrze jak V8... wiem jako posiadacz V6...

  • Gość: Rysi@k

    Oceniono 7 razy -3

    Panel nawigacyjny z joysticem w Mercedesach to wielka porażka oferowany zaś system
    nawigacji Garmin Map Pilot sprzedawany w nowych samochodach z nieaktualną mapą z
    przed kilkunastu miesięcy bez możliwości wgrania własnych POI to kompromitacja dla
    Mercedesa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX