Honda Clarity Fuel Cell wchodzi do sprzedaży

Do Toyoty Mirai właśnie dołączyła Honda Clarity Fuel Cell. Wodorową Hondę można już kupić
Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq | Toyota Prius na celowniku

Honda Clarity Fuel Cell właśnie weszła do sprzedaży na rodzimym rynku. Kosztuje w Japonii 7,6 mln jenów, co w przeliczeniu na złote daje około 265 tys. Honda planuje w tym roku sprzedać 200 sztuk Clarity Fuel Cell.

Kiedy samochód ugruntuje swoją pozycję na japońskim rynku, ruszy w świat. Pojawiają się informacje, że w Stanach Honda celuje w kwotę 60 tys. dolarów (235 tys. zł). Szykuje się ciekawy pojedynek z Toyotą Mirai, która kosztuje 57,5 tys. dolarów. W Europie na pewno będzie drożej. Wystarczy przypomnieć, że Mirai został w Niemczech wyceniony na 66 tys. euro (285 tys. zł).

Honda Clarity Fuel Cell ma zasięg ponad 700 kilometrów. Za zapewnienie kierowcy odpowiednich wrażeń z jazdy odpowiadają wydajne silniki elektryczne. Ich łączna moc to 177 KM, przy czym gęstość wytwarzanej energii zwiększyła się do 3,1 kW/l. Elektryczne silniki napędzane są ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. Uzupełnienie zbiornika wodoru nie powinno przekroczyć 3 minut.

Honda chwali się, że Clarity Fuel Cell to pierwszy seryjny sedan na wodór, w którym ogniwa paliwowe oraz układ napędowy zostały umieszczone pod maską. Japończycy twierdzą, że cały system napędowy zajmuje tyle miejsca, co benzynowa V-szóstka ze skrzynią biegów. Dzięki temu wodorowa Honda to pełnoprawny i wygodny samochód. Honda zapewnia, że w komfortowych warunkach może w nim podróżować nawet 5 dorosłych osób.

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Mirai | Odległa przyszłość motoryzacji

Toyota Mirai

INNE LINKI

Honda NSX | Europejski debiut

Toyota Prius IV | Pierwsza jazda | "Bjutiful"

Honda Civic Type-R | Nowy rekordzista na Nurburgringu

Chevrolet Bolt EV | Ponad 322 kilometry zasięgu

Więcej o:
Komentarze (25)
Honda Clarity Fuel Cell wchodzi do sprzedaży
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 16 razy 10

    z wygladu mimo ze cenie Toyote to Honda podoba mi sie znacznie bardziej. mozna zaprojektowac auto tak bay wygladalo nowoczesnie i nie paskudnie? mozna! Honda pokazala ze sie da! Przy Toyocie oczy bola! ;)

  • lech2011

    Oceniono 6 razy 4

    super wygląd i ... cena.
    Kupujący muszą się kierować czymś innym niż ekonomią...
    (Co tu kupić jak się już wszystko ma ?)

  • iobserver

    Oceniono 5 razy 1

    wszystko dobrze tylko po jaki ch.j część błotnika zakrywa tylne koło. Głupi pomysł wygląda to jak stara cytryna z lat 70tych.

  • graveir

    Oceniono 3 razy 1

    A wiadomo cokolwiek o rozłożeniu tych silników? Skoro jest liczba mnoga, to znaczy, że przynajmniej są 2, ale to może oznaczać silnik na oś, albo 2 silniki na przednich półosiach. Czyżby Honda pokusiła się o e4x4? Jeśli tak jest, to właśnie mocno wygrali z Mirai.

  • Gość: Konrad

    0

    Bardzo duże zwisy nadwozia z przodu i z tyłu, małe kółka w stosunku do bryły auta, błotnik nad tylnym kołem przycięty prostą linią jak Oplu Kadecie lub innych tanich szrotach z lat 80-tych, przód przekombinowany okrutnie, całość nieharmonijna. Nie mogę uwierzyć, że komuś może podobać się to szkaradztwo.

  • wuchta.wiary

    Oceniono 10 razy 0

    dizajnerska kupa

  • gostek_gostek

    Oceniono 12 razy 0

    A VW właśnie szuka kozła ofiarnego w szeregach swoich menagerów aby jakoś rozwiązać aferę ze swoimi kopciuchami. Das Auto.... Biznes żerujący na ludzkiej naiwności i środowisku naturalnym.

  • Gość: zaradny

    Oceniono 1 raz -1

    Perspektywa takich samochodów bardzo mi się podoba, ale jednak jeśli chodzi o estetykę nadwozia czy wnętrza to Mirai bardziej w moje gusta się wpasowuje. Charakterystyczny dla japończyków masywny przód i wysokie zawieszenie.

  • gateway65

    Oceniono 7 razy -3

    TO NIE JEST BRZYTKIE AUTO WRENCZ PASKUDNE W KAZDYM DETALU JUZ NIE MOWIAC O LEXUSIE NAWET NA REKLAMIE 20 SEKUNDOWEJ LEXUSA POKAZUJA PRZEZ 2 SEKUNDY CHYBA SIE WSTYDZA JAPONCZYCY Z STYLISTYKA SA 30 LAT DO TYLU NAWET AMERYKANIE ROBIA PIENKE SAMOCHODY !!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX