VW Golf GTI TCR | 330 KM na 40. urodziny

Pierwszego Golfa GTI zaprezentowano we Frankfurcie w 1975. Rok później hot-hatch zawładnął ulicami Europy. Volkswagen postanowił uczcić klasyka 330-konną wyścigówką
Opel Astra TCR Astra TCR | Wyścigowy Opel już oficjalnie

Volkswagen wziął się na poważnie za motorsport. Na rajdowych odcinkach specjalnych nie ma mocnych na Polo R WRC. Teraz Niemcy postanowili zawojować nową serię wyścigów samochodów turystycznych TCR International Series. To bardzo młoda seria wyścigowa - powołano ją do życia w 2015 roku. TCR szybko zdobywa popularność i przyciąga kolejnych producentów. W zawodach biorą udział auta Seata, Hondy, Forda, Opla, Subaru, Renault czy Alfy Romeo. Do gry dołącza właśnie Volkswagen. Drapieżny GTI TCR jest także częścią obchodów 40 urodzin pierwszego Golfa GTI.

Wyścigowy Golf został wyposażony w silnik, który doskonale znamy z Golfa R. Turbodoładowany, dwulitrowy, czterocylindrowy motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa generuje moc 330 KM i 410 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem skrzyni DSG, którą kierowca obsługuje łopatkami przy kierownicy.

Osiągi? 330 KM katapultuje Golfa do pierwszej "setki" w 5,2 sekundy, a GTI TCR bez problemu osiągnie 230 km/h prędkości maksymalnej.

Volkswagen Golf Race Car TCR

Golf GTI otrzymał bardzo agresywny pakiet aerodynamiczny. Oprócz nowych zderzaków, wielkich wlotów powietrza, powiększonych nadkoli i ogromnego spojlera z tyłu, Golfa obniżono i, przede wszystkim, poszerzono aż o 40 centymetrów. Auto stoi na 18-calowych felgach i specjalistycznych, sportowych oponach. W środku wyścigowy ascetyzm. Wyrzucono wszystko co zbędne, został tylko jeden wyścigowy fotel oraz klatka bezpieczeństwa. Nic więcej. Inżynierowie Volkswagena podkreślają, że GTI TCR jest już w pełni gotowy na dołączenie do wyścigowej stawki. Testowe prototypy radziły sobie na torach świetnie.

W tym roku powstanie dokładnie 20 Volkswagenów Golfów GTI TCR. Na wszystkie złożono już zamówienia.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen T-Cross Breeze | Z bryzą we włosach

Volkswagen T-Cross Breeze

Więcej o:
Komentarze (21)
VW Golf GTI TCR | 330 KM na 40. urodziny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: tarzan

    Oceniono 27 razy 7

    czy to cudo ma pojemnik zbiorczy na elemnty rozrządu, zeby nie zasyfic toru jak sie wszystko posypie?

  • Gość: fragles102

    Oceniono 2 razy 2

    już bym wolał jebujane

  • Gość: Filister

    Oceniono 2 razy 2

    hiszpan25

    No to wiemy już kolego, że jesteś mistrzem prostej.

  • Gość: jjg

    Oceniono 1 raz 1

    wiejski tuning bis

  • hiszpan25

    Oceniono 11 razy 1

    Osiągi? 330 KM katapultuje Golfa do pierwszej "setki" w 5,2 sekundy, a GTI TCR bez problemu osiągnie 230 km/h prędkości maksymalnej. - co tak slabiutko? Poczciwe cywilne Audi TT z silnikiem 225 konnym mialo 6.4s w sprincie 0-100km/h i 243km/h predkosci maksymalnej. Bylo dostepne dla Kowalskiego w salonie z klimatyzacja, 4 poduszkami, ABS, ESP, Xenonami i tylna kanapa. Tu po kuracji tuningowej jest nieco szybciej w sprincie ale wolniej na "prostej startowej". Auto raczej nie przytyle, wiec jedyne wytlumaczenie to krotsze przelozenia... ale nadal ma prawie 1.5 razy wiecej mocy... spodziewac sie mozna by bylo czegos ZNACZNIE dynamiczniejszego/szybszego od auta sprzedawanego w latach 1998-2006

  • hiszpan25

    Oceniono 6 razy 0

    25Osiągi? 330 KM katapultuje Golfa do pierwszej "setki" w 5,2 sekundy, a GTI TCR bez problemu osiągnie 230 km/h prędkości maksymalnej. - co tak slabiutko? Poczciwe cywilne Audi TT z silnikiem 225 konnym mialo 6.4s w sprincie 0-100km/h i 243km/h predkosci maksymalnej. Bylo dostepne dla Kowalskiego w salonie z klimatyzacja, 4 poduszkami, ABS, ESP, Xenonami i tylna kanapa. Tu po kuracji tuningowej jest nieco szybciej w sprincie ale wolniej na "prostej startowej". Auto raczej nie przytyle, wiec jedyne wytlumaczenie to krotsze przelozenia... ale nadal ma prawie 1.5 razy wiecej mocy... spodziewac sie mozna by bylo czegos ZNACZNIE dynamiczniejszego/szybszego od auta sprzedawanego w latach 1998-2006

  • Gość: jasio

    Oceniono 1 raz -1

    Kumpel zrobił sobie taką samą stylizację Golfa za 20 tyś Nawet po głupią marchewkę nie mógł dojechać Chwała Bogu znalazł się następny wariat i choć z dużą stratą udało się sprzedać to cudo

  • Gość: Rysi@k

    Oceniono 5 razy -1

    Panel nawigacyjny z joysticem w Mercedesach to wielka porażka oferowany zaś system
    nawigacji Garmin Map Pilot sprzedawany w nowych samochodach z nieaktualną mapą z
    przed kilkunastu miesięcy bez możliwości wgrania własnych POI to kompromitacja dla
    Mercedesa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX