Toyota RAV 4 Hybrid | Ceny w Polsce | Dobrze skalkulowana

Ofensywa hybrydowych modeli Toyoty trwa. Po nowym Priusie do salonów wjeżdża nowy RAV 4 Hybrid. Znamy jego cenę
Toyota Auris FLToyota Auris Hybrid FL | Ceny w Polsce | Atrakcyjna oferta

Hybrydowy SUV to póki co zupełnie nowa gama aut na naszym rynku. Nie licząc Lexusa jedynie Mitsubishi oferuje od niedawna Outlandera w takiej właśnie wersji. Można powiedzieć, że to jedyny konkurent nowej Toyoty RAV4 Hybrid. Tyle, że za hybrydową Toyotę zapłacić trzeba od 134 900 złotych, a Mitsubishi startuje z pułapu 205 990 złotych. Dosyć duża przepaść.

134 900 zł to cena za podstawową wersję z napędem na przednią oś. 154 900 złotych kosztuje model Style z napędem na cztery koła. Hybrydowa Ravka napędzana jest silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra oraz elektrycznym. Łączna moc układu sięga 197 KM, co pozwala osiągnąć pierwszą setkę w 8,3 sekundy. Za przekazywanie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia E-CVT z elektronicznym systemem Shift-by-Wire. W wersji z napędem na wszystkie koła z tyłu umieszczony jest dodatkowy silnik elektryczny (moc 68 KM), który zajmuje się napędzaniem wyłącznie tylnej osi. Dzięki temu ta wersja Rav4 nie potrzebuje wału napędowego.

Mitsubishi Outlander PHEV | Test | SUV do miasta


Na liście wyposażenia seryjnego RAV4 Hybrid znajdują się m.in. reflektory Bi-LED, czujnik deszczu, automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, elektrycznie unoszona klapa bagażnika.

Podstawowa wersja hybrydowa RAV4 kosztuje 1500 złoty mniej od benzynowej, z automatyczną skrzynią biegów, która ma poziom wyższy standard wyposażenia Style (136 400 zł).

Konkurencja

Mitsubishi Outlander PHEV - od 205 990 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche Panamera S E-Hybrid | Test | Biały niedźwiedź

Porsche Panamera S E-Hybryd

Więcej o:
Komentarze (57)
Toyota RAV 4 Hybrid | Ceny w Polsce | Dobrze skalkulowana
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Tylman

    Oceniono 1 raz 1

    Ja tam również jestem zadowolony. nie miałem żadnych problemów odkąd kupiłem auto. cena nie jest wygórowana, jak dla mnie rozsądna. Przynajmniej wiem za co płacę. Dla mnie Toyota jest jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo nr1.

  • Gość: frelek

    Oceniono 2 razy 0

    Moja toyota może nie rozpędza się lotem błyskawicy i nie była kupiona w "wypasionym" jak to mówi młodzież salonie samochodowym, a w AAA Auto, ale świetnie się nią jeździ. A przecież po to jest samochód, prawda? Z punktu A do punktu B - sprawnie i z ogromną przyjemnością ;)

  • Gość: Ravman

    Oceniono 3 razy 3

    Czy 134 tys. zł to dużo za Rav4 hybrid w wersji Premium? Tak, prostsza konstrukcja na to pozwala (brak sprzęgła, rozrusznika, skomplikowanej skrzyni biegów - ta w hybrydzie to tylko zespół zębatych kół planetarnych).

    Ale niestety w Polsce obowiązuje podatek akcyzowy 18% od pojemności powyżej 2 litry. Ponoć to podatek ekologiczny, ale przecież 2,5 litra hybrydy emituje mniej toksyn i do tego mniej pali niż kopciuch czy benzyniak. Ale tak naprawdę te 18% to podatek od luksusu, tak więc cena jest dobrze skalkulowana.
    BTW: Samochody z hybrydą i elektryczne powinny mieć w Polsce ulgi podatkowe, ale rządom w Polsce nie zależy na ograniczaniu spalania, przecież mają akcyzę od paliwa.

    Podoba mi się wyposażenie pakietu "premium" plus pakiet "safety". Na otarcie łez dodali do podstawowej "premium" także bi-led-y i elektryczną klapę bagażnika, która jest dostępna za dopłatą tylko do wyższych wersji w zwykłej rawce.

    Ponoć w wersji USA, Kanada, Rosja jest też pakiet zimowy, z podgrzewana kierownicą, wszystkimi siedzeniami i całą podgrzeaną przednią szybą - u nas też by się taki pakiet przyjął.

  • Gość: handlarz

    Oceniono 5 razy 5

    Czy 135 tys. zł za nowego Suva w hybrydzie to duzo? Mysle, że to kwestia względna i dyskusyjna. Osobiscie uważam, że cena nie jest wygórowana. Znając osobiscie niezawodnosc Toyoty i jakos wykonania w Rav4 mysle, że bylaby to dobra inwestycja.W hybrydzie będzie bardzo mało palić, mamy przykład Priusa który na testach spalał 4l benzyny. Podejrzewam, ze tutaj wynik będzie niewiele większy a mamy do czynienia z prawie 200 konnym autem.

  • ksobier

    Oceniono 6 razy 6

    Ten SUV byl juz hitem zanim wymyslono slowo/okreslenie SUV

  • Gość: Ranko

    Oceniono 1 raz 1

    "Dobrze skalkulowana" - hahaha - artykuł sponsorowany ?? A tak btw to gdzie ten cennik - bo na stronie Toyoty nic nie ma ?

  • Gość: Sławek

    Oceniono 8 razy -4

    Toyota już od dawna "bawi się" w hybrydy pod logiem Lexusa to i przy RAV4 im wyjdzie. Słyszałem, że w tym AAAauto w piasecznie mają w dobrym stanie te modele, jeżeli ktoś szuka poprzedniej generacji.

  • Gość: verso

    Oceniono 16 razy 0

    Cena ceną, ale to są dwie różne klasy pojazdów, hybryda toyoty polega ana tym, ze ślink elektryczny pomaga ruszyć autu z miejsca i przez to jest mniejsze zużycie paliwa, toyota ma skrzyni biegów i jeździe w normalnym ruchu na silniku spalinowym. W outlanderze nie ma skrzyni biegów i jeździe się głównie na silnikach elektrycznych (do 120 km/h) tylko mocne przyśpieszenie lub brak energii w akumulatorze powoduje włączenie silnika spalinowego. Rożnica technologi kosmiczna, porównanie nie na miejscu, są to dwie różne technologie których nie sposób porównać. Równie dobrze można powiedzieć że polonez kosztuje mniej od mercedesa s klasy a to to samo.... krypto reklama toyoty.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX