Toyota RAV 4 Hybrid | Ceny w Polsce | Dobrze skalkulowana

Ofensywa hybrydowych modeli Toyoty trwa. Po nowym Priusie do salonów wjeżdża nowy RAV 4 Hybrid. Znamy jego cenę
Toyota Auris FLToyota Auris Hybrid FL | Ceny w Polsce | Atrakcyjna oferta

Hybrydowy SUV to póki co zupełnie nowa gama aut na naszym rynku. Nie licząc Lexusa jedynie Mitsubishi oferuje od niedawna Outlandera w takiej właśnie wersji. Można powiedzieć, że to jedyny konkurent nowej Toyoty RAV4 Hybrid. Tyle, że za hybrydową Toyotę zapłacić trzeba od 134 900 złotych, a Mitsubishi startuje z pułapu 205 990 złotych. Dosyć duża przepaść.

134 900 zł to cena za podstawową wersję z napędem na przednią oś. 154 900 złotych kosztuje model Style z napędem na cztery koła. Hybrydowa Ravka napędzana jest silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra oraz elektrycznym. Łączna moc układu sięga 197 KM, co pozwala osiągnąć pierwszą setkę w 8,3 sekundy. Za przekazywanie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia E-CVT z elektronicznym systemem Shift-by-Wire. W wersji z napędem na wszystkie koła z tyłu umieszczony jest dodatkowy silnik elektryczny (moc 68 KM), który zajmuje się napędzaniem wyłącznie tylnej osi. Dzięki temu ta wersja Rav4 nie potrzebuje wału napędowego.

Mitsubishi Outlander PHEV | Test | SUV do miasta


Na liście wyposażenia seryjnego RAV4 Hybrid znajdują się m.in. reflektory Bi-LED, czujnik deszczu, automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, elektrycznie unoszona klapa bagażnika.

Podstawowa wersja hybrydowa RAV4 kosztuje 1500 złoty mniej od benzynowej, z automatyczną skrzynią biegów, która ma poziom wyższy standard wyposażenia Style (136 400 zł).

Konkurencja

Mitsubishi Outlander PHEV - od 205 990 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche Panamera S E-Hybrid | Test | Biały niedźwiedź

Porsche Panamera S E-Hybryd

Więcej o:
Komentarze (57)
Toyota RAV 4 Hybrid | Ceny w Polsce | Dobrze skalkulowana
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Bungo

    Oceniono 60 razy 50

    "która ma poziom wyższy standard wyposażenia Style"
    Powinien Autor musi szkoły wrócić do.

  • hitherto

    Oceniono 54 razy 34

    "Hybrydowa Ravka" ???
    "1500 złoty"???
    Już nie mówię o pisowni modeli samochodów wielką literą.

    Autorze, nadajesz się do powtarzania gimnazjum a nie do prasy.

  • Gość: oja

    Oceniono 30 razy 26

    "Złotych", K^%$a, "złotych" !

  • Gość: mck

    Oceniono 18 razy 12

    Autor artykułu zapomniał o jeszcze jednym konkurencie - hybrydowy lexus NX 300h kosztuje ok 160 000 zł za wersję z napędem na przód i ok 180 000 zł za 4x4.
    A w ogóle to pisze się złotyCH. Tak - niektórzy mówią np. pinć złoty, ale dziennikarzowi nie przystoi.

  • ksobier

    Oceniono 6 razy 6

    Ten SUV byl juz hitem zanim wymyslono slowo/okreslenie SUV

  • Gość: gość

    Oceniono 14 razy 6

    Analfabetyzm:

    Podstawowa wersja hybrydowa RAV4 kosztuje 1500 >>>>złoty<<<< mniej od benzynowej, z automatyczną skrzynią biegów, która ma poziom wyższy standard wyposażenia Style (136 400 zł).

  • Gość: handlarz

    Oceniono 5 razy 5

    Czy 135 tys. zł za nowego Suva w hybrydzie to duzo? Mysle, że to kwestia względna i dyskusyjna. Osobiscie uważam, że cena nie jest wygórowana. Znając osobiscie niezawodnosc Toyoty i jakos wykonania w Rav4 mysle, że bylaby to dobra inwestycja.W hybrydzie będzie bardzo mało palić, mamy przykład Priusa który na testach spalał 4l benzyny. Podejrzewam, ze tutaj wynik będzie niewiele większy a mamy do czynienia z prawie 200 konnym autem.

  • Gość: Jrx

    Oceniono 10 razy 4

    Różnica w cenie Lexusa hybrydowego NX300h pomiędzy napędem na przód i awd wynosi 6200zł - skąd ta różnica w Rav4 ?? Chyba zdrowo kogoś pogrzało z tymi cenami !

  • Gość: Ravman

    Oceniono 3 razy 3

    Czy 134 tys. zł to dużo za Rav4 hybrid w wersji Premium? Tak, prostsza konstrukcja na to pozwala (brak sprzęgła, rozrusznika, skomplikowanej skrzyni biegów - ta w hybrydzie to tylko zespół zębatych kół planetarnych).

    Ale niestety w Polsce obowiązuje podatek akcyzowy 18% od pojemności powyżej 2 litry. Ponoć to podatek ekologiczny, ale przecież 2,5 litra hybrydy emituje mniej toksyn i do tego mniej pali niż kopciuch czy benzyniak. Ale tak naprawdę te 18% to podatek od luksusu, tak więc cena jest dobrze skalkulowana.
    BTW: Samochody z hybrydą i elektryczne powinny mieć w Polsce ulgi podatkowe, ale rządom w Polsce nie zależy na ograniczaniu spalania, przecież mają akcyzę od paliwa.

    Podoba mi się wyposażenie pakietu "premium" plus pakiet "safety". Na otarcie łez dodali do podstawowej "premium" także bi-led-y i elektryczną klapę bagażnika, która jest dostępna za dopłatą tylko do wyższych wersji w zwykłej rawce.

    Ponoć w wersji USA, Kanada, Rosja jest też pakiet zimowy, z podgrzewana kierownicą, wszystkimi siedzeniami i całą podgrzeaną przednią szybą - u nas też by się taki pakiet przyjął.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX