3 tony masy, karoseria z dwuwarstwowej stali i "niezniszczalne" opony. Oto prezydencka limuzyna

05.03.2016 12:45
BMW 7 High Security

BMW 7 High Security (fot. BMW)

Według ekspertów z centrali BMW w Monachium opona montowana w tym modelu BMW nie powinna wybuchnąć. Nawet podczas jej przestrzelenia w trakcie jazdy z dużą prędkością.
Audi A8 Security LOpancerzone Audi A8 L

Wczoraj na autostradzie, przy dużej prędkości limuzyna prezydenta Dudy wpadła w poślizg lądując w rowie. Więcej szczegółów o samym zdarzeniu przeczytacie TU.

Jakim samochodem jechał prezydent?

To BMW serii 7 High Security. Specjalna, opancerzona seria oferowana bezpośrednio przez BMW. Oferowana jest w dwóch wersjach silnikowych - jako 750Li z 4,4 litrowym silnikiem o mocy 407 KM i 760Li z jednostką V12 o pojemności 6 litrów i mocy 544 KM. BMW tej serii (F03) były pierwszymi na świecie limuzynami, które spełniały normę opancerzenia VR7. To oznacza, że seria 7 High Security jest w stanie wytrzymać i ochronić pasażerów przed ostrzałem z broni ręcznej, karabinu maszynowego, atak z przeciwpancernej amunicji zapalającej czy nawet eksplozję materiału wybuchowego. Stalowe elementy karoserii są do tego stopnia wytrzymałe, że odpowiadają klasie odporności VR9.

1400 kg więcej

Karoseria BMW zbudowana jest z dwuwarstwowej specjalnej stali. Szyby mają grubość 6 cm i wykonane są z specjalnego szkła i powłoki poliwęglanu. Szyby z tego materiału używane są w batyskafach, samolotach czy na szybach hełmów astronautów lub kierowców F1. Duży nacisk BMW położyło na wyjątkowo mocne uszczelnienie drzwi i szyb. Wzmocniona została również podłoga.

Mimo sporo większej masy własnej (około 3 tony) limuzyna przyspiesza do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy (750Li) lub 6,2 sekundy (760Li). Prędkość maksymalna obydwu modeli ograniczona jest elektronicznie do 210 km/h.

bmw 7 high security

Na specjalne życzenie w samochodzie może być zamontowany intercom służący do porozumiewania się z otoczeniem wokół samochodu bez potrzeby otwierania szyb czy drzwi, system gaśniczy mogący ugasić pożar w komorze silnika czy pod samochodem, szczelne zamknięcie dostępu powietrza z zewnątrz np. podczas ataku gazem.

Cena opancerzonego BMW to wydatek około 2 mln złotych. BMW buduje samochody opancerzone od ponad 35 lat.

Specjalne opony

Wszyscy mówią o specjalnych oponach typu run flat. Co to jest opona run flat? Opony tego typu wynalazła firma Bridgestone i montowane były po raz pierwszy w Porsche 959, w którym ze względu na super osiągi potrzebne było specjalne ogumienie. Opony w technologii run flat można nazywać oponami o wzmocnionych ścianach. Struktura boczna opony jest wzmocniona i uniemożliwia deformację. Nawet przy całkowitej utracie powietrza opona jest w stanie wytrzymać obciążenie auta. Opony run flat są twardsze od tradycyjnych i zapewniają mniejszy komfort. W BMW prezydenta poza wzmocnionymi bokami na feldze zamontowany jest jeszcze specjalny, elastyczny pierścień.

Specjalne opony Michelin

Do BMW serii 7 High Security homologowany jest tylko jeden typ opony. To Michelin PAX Pilot Primacy (letnia), Alpin (zimowa) o rozmiarze 255-720R490AC lub 245-710 R490. Tych samych używa również Mercedes w swoich opancerzonych modelach serii Guard. Nie jest to zwykły run flat, ale specjalnie przygotowana opona do poruszania się z dużymi prędkościami przy bardzo dużej masie auta. Pancerne BMW z uwagi na swoją moc silnika mogłoby rozwijać o wiele większą prędkość, ale to właśnie ze względu na wytrzymałość opon producent zdecydował się na ograniczenie prędkości do 210 km/h.

Przebita? Nic nie szkodzi

Według ekspertów z centrali BMW w Monachium opona tego typu nie powinna wybuchnąć. Nawet podczas jej przestrzelenia w trakcie jazdy z dużą prędkością przed efektem wybuchu i destabilizacji jazdy ma chronić elastyczny pierścień zamontowany na feldze, który nie pozwala zsunąć się oponie z felgi. Z uszkodzoną oponą można podróżować do 80 km/h przez dystans około 80/100 km. Kierowca ostrzegany jest o utracie ciśnienia w oponie specjalną kontrolką na desce rozdzielczej. Co ważne - opony tego typu nie mogą być naprawiane. Nie zaleca się tego przy zwykłych run flatach używanych w normalnych samochodach.

Kto jeszcze produkuje pancerne limuzyny

Poza BMW również inne firmy oferują w swojej ofercie opancerzone samochody. Poza seryjnymi dostawcami jest również cały szereg firm specjalistycznych, które przebudowują dowolny samochód. W przypadku floty polskiego prezydenta Andrzeja Dudy takim autem jest Toyota Land Cruiser.

Audi A8 L w wersji Security - klasa odporności VR9

Bentley Mulsanne Mulliner Division - klasa odporności VR7

Lekko opancerzone BMW X5 (F15) Security und Security Plus - VR4 i VR6

Jaguar XJ (X351) Sentinel - klasa odporności VR9

Lekko opancerzony Mercedes klasy E Guard - klasa odporności VR4

Mercedes G 500 G-Guard (W463) - klasa odporności VR7 w rejonie szyb VR10

Mercedes klasy ML (W166) Guard - klasa odporności VR4 do VR6

Mercedes klasy S (V222) S 500, S 600 Guard - klasa odporności VR9

Mercedes-Maybach 600 S Guard (X222) - klasa odporności VR10

ZOBACZ TAKŻE:

ZIŁ Gorbaczowa i Jelcyna

1989 ZIL-41052


Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 185/55/R15 82HZdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 195/55/R16 87HZdjęcie GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 255/40/R20 101Y
CONTINENTAL ContiPremiumCon...CONTINENTAL ContiPremiumCon...GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRI...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Komentarze (533)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Just_Grace

    Oceniono 636 razy 136

    A może ta opona nie udźwignęła ciężaru władzy Pana Prezydenta? W końcu tyle ma na głowie, Państwo całe i Jaśnie Prezesa oczekiwania...
    Poza tym - przecie to NIEMIECKIE auto było!

  • mapi7

    Oceniono 281 razy 109

    Prezydent pewnie od opon ma takich specjalistów jak teraz konie w Janowie!

  • mitochondrium52

    Oceniono 389 razy 91

    Przeciez na filmie widac ze w tylnej oponie doszlo do trzech wybuchow, oprocz tego byl wybuch pod siedzeniem (= salonka) prezydenta ktory jednak swoja niezlomna dud(p)a zniweczyl zdradzieckie knowania spiskowcow.
    Komisja znanych w calym swiecie specjalistow pod wodza Macierewicza na pewno to potwierdzi. W koncu parowek i puszek po piwie ci u nas dostatek.
    A powaznie, od ponad 30 lat pracuje w dziale homologacji BMW, dopuszczalem 750Li PL (F03) do ruchu w wielu krajach, dla tego samochodu dopuszczone sa 2 rodzaje opon (letnia 255-720 R490SAC 117H, zimowa 245-710 R490SAC T M+S) oba rodzaje systemu PAX, jak opisali przedmowcy. Wybuch (rozerwanie?) takiej opony jest wysoce nieprawdopodobne, czyzby rzeczywiscie, jak niektorzy tu sugeruja, w ramach oszczednosci te super opony zastapiono zwyklymi (fizycznie mozliwe, ale tylko gdy sie zmieni cale kola, z felgami). Byloby to karygodne, bo wtedy wygasa homologacja, als o ile mozna bylo wyslac czolowke panstwa do Smolenska z pilotami bez uprawnien przpogodzie uniemozliwiajacej ladowanie na lotnisko bez odpowiediego wyposazenia to co tam glupie opony?

  • tableslaw

    Oceniono 192 razy 74

    Ich wystarczy zostawić samych i się wykończą bo są miernotami i dyletantami. Czego nie dotkną zamieniają w zgliszcza. Elita.

  • szaja25

    Oceniono 156 razy 64

    I co z tego, że taki opancerzony, jak kierowca oferma złapał pobocze i się próbował ratować.
    Dobrze, że wyborów za pasem nie ma, bo było by paliwo do kampanii, zamach jak nic.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Samochody z gwarancją VIP