Audi SQ7 TDI | Potęga Diesla

Audi dumnie prezentuje dużego i mocarnego SUV-a SQ7. To najmocniejszy SUV z silnikiem Diesla na rynku

Lawina nowości w Audi. Co Niemcy szykują na najbliższe lata?

Zaczynamy od najważniejszego, a więc imponującego silnika TDI. Potężna, wyposażona w dwie turbosprężarki V-ósemka o pojemności 3956 cm3 została przebudowana od podstaw. Audi SQ7 może się pochwalić mocą 435 KM i aż 900 NM maksymalnego momentu obrotowego , który jest dostępny w przedziale od 1000 do 3250 obr./min. Jednostka V8 4.0 TDI współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Jak przystało na rasowego SUV-a moc trafia na wszystkie cztery koła za pomocą napędu quattro.

Marka z Ingolstadt chwali się, że sportowa odmiana Q7 to pierwszy seryjnie produkowany samochód z elektrycznie napędzaną sprężarką (EAV). Dodatkowa moc wspiera kierowcę przy starcie i przyspieszaniu na niższych obrotach - auto jest znacznie dynamiczniejsze i znika problem turbodziury. Źródłem mocy EAV (maksymalna moc 7 kW) jest pokładowa instalacja elektryczna o napięciu 48 V.

Najważniejsze liczby Audi SQ7:

0-100 km/h - 4,8 sekundy

Prędkość maksymalna - 250 km/h (elektronicznie ograniczona)

Średnie spalanie: 7,4 litra na 100 km

"W ślad za świetnie przyjętym na rynku modelem SQ5, koncepcję auta typu S z wysokoprężną jednostką napędową wdrażamy do serii Q7. Audi SQ7 TDI z silnikiem V8 TDI charakteryzuje się zużyciem paliwa na poziomie jednostki sześciocylindrowej. Swoją światową premierę, biorąc pod uwagę konkurencyjne samochody tego segmentu, ma tu nowatorskie rozwiązanie techniczne, czyli zamontowanie w nowym SQ7 TDI elektrycznie napędzanej sprężarki. W ten sposób Audi podkreśla swoje ambicje wynikające z dewizy "Przewaga dzięki technice" - mówi dr Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.

Niemcy chwalą się nie tylko silnikiem, ale także nowoczesnym systemem stabilizacji wychylania się pojazdu w zakrętach, układem tylnych kół skrętnych, bardzo lekką konstrukcją, sportowym mechanizmem różnicowym, a także współczynnikiem oporu powietrza Cw na poziomie 0,34.

Audi w swoich sportowych modelach ogranicza się do delikatnych i bardzo wyważonych zmian. Niemcy nigdy nie stawiali na wielkie wloty powietrza i agresywną stylistykę. Nie inaczej jest w przypadku SQ7. SUV został pomalowany na charakterystyczny niebieski lakier i nabrał bardziej sportowego charakteru. Wloty powietrza po bokach zderzaka, obudowy lusterek i listwy drzwi, wykonano ze standardowego aluminium. Z tyłu zauważamy cztery potężne rury wydechowe.

W zależności od wersji, którą klient zamówi Audi SQ7 może być samochodem pięcio- albo siedmiosobowym.

We wnętrzu nie zabrakło sportowych foteli, kontrastowych przeszyć, czarnej podsufitki z alcantary czy aluminiowych i karbonowych akcentów. Z technicznych nowinek warto wymienić obowiązkowe: Audi virtual cockpit, nowoczesny system multimedialny, system nawigacji MMI, system audio firmy Bang & Olufsen Advanced Sound System (23 głośniki), opcjonalne tablety Audi w oparciach przednich foteli oraz całą masę systemów wsparcia kierowcy.

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe Audi Q7 | Drugie wcielenie

Więcej o:
Copyright © Agora SA